Buitenzorg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-04 18:03

Hoi allemaal,\

Wat weten jullie van de hengst buitenzorg?

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 17:25

Hoi,
Ik denk dat je de dravers bedoelt. Buitenzorg is een achtervoegsel van de namen van de hengsten die van die stal komen. Mijn allereerste paard, een draver, was een zoon van Manza Buitenzorg. Maar ik kan zo niet zeggen welke hengst je bedoelt. Een oom van mijn stiefmoeder (ja, even lastig, haha) heeft een heleboel dravers (+/- 100), waarvan er een heleboel afstammen van een Buitenzorg hengst, maar vraag me niet welke... Als je de precieze naam weet kan ik wel even informeren.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:14

Welke Buitenzorg? Er zijn zoveel Buitenzorgjes
José Boszorg was vorig jaar gedekt door Lucky Buitenzorg.
Wij hebben ook dochters en zonen gehad van Manza Buitenzorg

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:12

Stoeterij Buitenzorg in Bemmel heeft gedurende iets van 40 jaar honderden dravers gefokt en allen kregen het achtervoegsel "Buitenzorg", dus dit is zoeken naar een speld in een hooiberg als je zijn voornaam niet weet... Cool
Ze bestaan nog steeds, maar in kleinere vorm en hebben ook een site, dus misschien dat je daar info kunt opvragen...

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:32

De opa van onze Ameretto is Manza Buitenzorg. Alle paarden van die stoeterij in Bemmel hebben idd 'Buitenzorg' achter hun naam. Misschien kun je idd eerst zijn voornaam achterhalen? Dat zoekt wat makkelijker. Voor info zou je bij die stoeterij terecht kunnen, maar bijv. ook bij de NDR.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:19

Over de hengst Buitenzorg weet ik niks, maar inderdaad wel over Stoeterij Buitenzorg. Daar heb ik een aantal maanden terug een rondleiding gehad. Volgens mij zijn ze begonnen met hobby paarden zoals shetlanders, later kwamen daar de dravers bij, zij waren volgens mij wel de grootste stoeterij in Nederland. Later ging het in de draf en rensport slechter en is hun stoeterij gaan inkrimpen. Nu staan er een aantal profruiters waaronder de wereldkampioen springen. Erg leuke en vriendelijke oudere mensen en een prachtige stoeterij. De moeite waard om eens een kijkje te nemen!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:22

De Gebr. Snetselaar zijn er mee begonnen, die hebben toendertijd heel veel fokmerries overgenomen van Jo Smit de fokker destijds van de grote Quicksilver S.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:24