Beoordelen Extrieur NRPS-pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Beoordelen Extrieur NRPS-pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 11:53

Wil hier iemand mijn nieuwe sport-pony'tje beoordelen Lachen

Hij word over 3 weekjes 3 jaar, dus is nog totaal onbespierd, dat komt nog wel!!

Afbeelding
Ik hoop dat jullie wat aan deze foto's hebben...

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:08

Leuk compact ding!! Mooi koppie zit er ook op, die bespiering die komt inderdaad vanzelf wel, alleen ga je naar de keuring? Want dan zou ik hem iets de voorbenen naar voren laten zetten, nu lijkt het net of de voorbenen een beetje kort zijn. (ligt aan de foto waarschijnlijk)

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 12:22

Hij is al naar de keuring geweest, deze winter, maar is afgekeurd als hengst. Ik weet alleen niet waarom...
Maar ik wou graag weten of hij goed gebouwd is en wat hij makkelijk kan doen en waar hij moeite mee zal hebben ivm. zijn bouw. En gewoon nieuwsgierig hoe zijn bouw is Lachen Ik heb er zelf totaal geen verstand van.

ephany

Berichten: 29
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Enter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:52

Karakter is ook erg belangrijk, een perfect gebouwd met een kronkel in zijn kop heb je niets aan. Terwijl een ezel met 200% inzet toch al snel een L dressuur proef en parcousje kan lopen.

Zeg het nu grof, maar het karakter vind ik dus 10x belanrijker als het uiterlijk als je gaat kijken naar het kunnen van een paard/pony. is het een beetje een lieve betrouwbare pony??

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 12:54

je ziet goed dat er arabisch bloed in zit. vooral is dat aan de achterhand te zien is wat puntig. hij heeft een mooi koppie en een rechte rug. op de eerste fot lijkt hij een korte hals te hebben en op de tweede valt het mee.

de stand van het voorben klopt niet helemaal lijkt net of hij op het voorste gedeelte leunt, weet alleen niet hoe je dat noemt.

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 13:46

hij staat jammer genoeg onderstandig op deze foto's. Daardoor krijg je een niet altijd echt flaterend beeld van een paard of pony. Op de site van Sandra Nieuwendijk zullen er denk ik wel betere te vinden zijn van deze pony. Of je hebt ze ondertussen al besteldt. misschien kan je ze inscannen en hier plaatsen.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 14:21

Zijn karakter is super, Ephany! Hij is heel erg leergierig en neemt snel dingen aan. Hij heeft nu 3 dagen met mijn andere pony in de paddock gestaan (wel een stroomdraadje ertussen) en hij deed precies me andere pony na Lachen Hij kruipt echt in je jaszak, een heuze kroeldoos!

Alikesflame:
Er zit ook 87½% Arabisch bloed in *LOL*

Dit zijn die foto's van de hengstenkeuring in december:

Afbeelding

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:10

ja het woord onderstandig was ik naar opzoek .

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 15:16

Op die foto van de keuring staat hij toch niet onderstandig?

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 15:37

Nee hoor maar op jouw foto's wel. Zie je het maakt verschil uit hoe je een pony of paard plaatst om een goed oordeel te vellen over de dieren.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-04 20:03

Maar kan iemand het extrieur nu wel beoordelen, met deze foto's allemaal bij elkaar?