Animo nakomelingen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Animo nakomelingen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-04 21:59

Mijn verzorgpaard is een nakomeling van de hengst Animo, en ik vind hem echt helemaal geweldig. Tis een lekkere flinke ruin met een ontzettend eigenwijs karakter, maar hij doet geen vlieg kwaad! Hij is bruin van kleur en heeft een brede bles en een mooi sprekend hoofd (vind ik *LOL*).

Nou ben ik wel vaker paarden tegen gekomen en die leken allemaal ontzettend op hem, en als ik dan vroeg of het een Animo was, kreeg ik 9 van de 10 keer een 'ja' te horen Lachen Nu vroeg ik me af of hier ook mensen rondhuppelen die in het bezit zijn van een Animo nakomeling (vast wel!). En of ze ook zo ontzettend lijken...? Ik weet niet of er hier foto's geplaatst mogen worden?

Ik heb trouwens ook gehoord dat je de nakomelingen van Animo in 2 groepen kunt verdelen, namelijk de goede en de kwade Haha! Waarmee dus wordt bedoeld dat het óf ontzettende rotbokken zijn óf juist ontzettend lieve paarden... Iemand hier commentaar op?

Ben nieuwsgierig Schijnheilig

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:02

Mijn VZ-merrie is ook een nakomeling van Animo foto's zie profiel

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:09

ik heb ook een animo gehad, die leek helemaal niet op zijn vader qua kleur hij was heel licht bruin nog lichter als een vos en had zwarte manen, het was een super mooi paard ster ruin, maar die van mij moest je indelen bij de kwade, hij had internationaal gesprongen, ja springen kon die als de beste , maar het karakter was nix, hij bokt alleen nog maar en het gign heel erg achteruit ( hij heeft ook veel meegemaakt ) ik denk zo ben voorzichtig ze zijn snel beledigd, je kan ze wel straffen maar wel op een eerlijke manier, want met die van mij zijn ze niet eerlijk mee omgegaan, verder zijn t super goede paarden voorin de sport

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:23


janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:26

Vorige week stond er in de paardenkrant (geloof ik) een advertentie van een bedrijf dat zadelmak maakt. Ook Animo's en dergelijke, stond erachter.
Tja, wat voor conclusie moet je hieruit trekken (behalve dat het niet erg netjes is van dat bedrijf om de naam van een hengst te noemen..)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 22:45

Ik las het ook in de IDS geloof ik janna, moest er erg om lachen *LOL*

Ik vind het fijne sportpaarden, tygahno hier op bokt heeft ook een animo

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:01

ik ken ook een animo was echt een heerlijk paard en nog mooi ook

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41661
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-04 23:19

Het lijkt me idd handiger om het bij 1 topic te houden. Zie de link van Koortje Haha!