informatie over de volgende hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 17:27

Aimee schreef:
Hmmm.... klinkt als; Farmer, Jimtown en Pardon komen uit de betere tak van de familie.... en niet te vergeten Hierarch via de andere merrielijn die terug gaat op Paula.



Via het boek van Jac Remijnse en Joan van Gorkum is het heel makkelijk op te zoeken welke hengsten uit welke lijn komen.
Wulia heeft inderdaad veel ggk dekhengsten op haar naam staan. Alleen vraag ik mij af: Geven Farmer, Jimtown en Pardon nou wel zulke goede nakomelingen?

Want ik hoor er bar weinig van!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:40

Ja, bar weinig. Behalve de nr. 150 op de HK, de Farmer x Hamar.... die zijn we toch nog niet vergeten?!
En een bokker heeft een erg mooie Pardon.... Knipoog (Wat is er eigenlijk met Pardon, waar verblijft hij?)

Die drie hengsten hebben dus aansluiting bij de Daula-stam, dat vond ik even interessant.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:30

Aimee schreef:
(Wat is er eigenlijk met Pardon, waar verblijft hij?)


Geen idee. Er was bijna niemand meer die erop durfde, en zeker niet na het spektakeltje met mij erop in Rosmalen, en toen zou-ie naar Amerika gaan.

Ik weet alleen niet of hij ook echt gegaan is...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:33

Missouri"]
[quote="Aimee schreef:
(Wat is er eigenlijk met Pardon, waar verblijft hij?)


Geen idee. Er was bijna niemand meer die erop durfde, en zeker niet na het spektakeltje met mij erop in Rosmalen, en toen zou-ie naar Amerika gaan.

Ik weet alleen niet of hij ook echt gegaan is...
[/quote]

Ja, Hij staat daar . Haha!
http://www.dgbarranch.com/



Links de avator zijn zoon. Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:40

Zijn ze daar weer een mooie lastpak rijker Knipoog

Ik vond het wel een gaaf paard, maar een beetje jammer dat je 'm eerst een paar klappen moest verkopen om hem aan de gang te krijgen

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:42

hé, stond er laatst geen artikel over de DG Bar Ranch in de hoefslag? Het zijn eigenlijk nederlanders. Er stond bij mijn weten niet in welke hengsten ze hadden en dat vond ik wel spijtig.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:43

Missouri schreef:
Zijn ze daar weer een mooie lastpak rijker Knipoog

Ik vond het wel een gaaf paard, maar een beetje jammer dat je 'm eerst een paar klappen moest verkopen om hem aan de gang te krijgen



Was het echt zo'n vreselijke beest om te rijden?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:44

Missouri schreef:
Zijn ze daar weer een mooie lastpak rijker Knipoog

Ik vond het wel een gaaf paard, maar een beetje jammer dat je 'm eerst een paar klappen moest verkopen om hem aan de gang te krijgen


maar een beetje jammer dat je 'm eerst een paar klappen moest verkopen

Ja dat krijg je als de eerste amazone hem behandeld als een cavia. Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:45

ceasario schreef:
Ja, Hij staat daar . Haha!
http://www.dgbarranch.com/


En zeker niet meer beschikbaar voor Nederland, aangezien hij ook niet meer tussen de hengsten op de kwpn-site staat. Scheve mond


Citaat:
Links de avator zijn zoon. Knipoog


Haha! die bedoelde ik ja.... Cool

Wie was eigenlijk zijn eerste amazone, ceasario?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:48

petraaken"]
[quote="Missouri schreef:
Zijn ze daar weer een mooie lastpak rijker Knipoog

Ik vond het wel een gaaf paard, maar een beetje jammer dat je 'm eerst een paar klappen moest verkopen om hem aan de gang te krijgen



Was het echt zo'n vreselijke beest om te rijden?
[/quote]

Nee.
Maar hij wilde altijd even uitproberen hoe ver hij kon gaan.
Maar ik heb hem ooit zie lopen met de snot uit zijn neus met een beweging waar je U tegen zegt.

Maar het is een mannen paard met een groot stel hersens die slimmer is dan het gros van de ruiters.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 12:49

ceasario schreef:
Maar het is een mannen paard met een groot stel hersens die slimmer is dan het gros van de ruiters.


Misschien was het toch wel wat geweest voor de schoonzoon.... Knipoog:D

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:00

ceasario"]
Nee.
[/quote]

Oh, heb jij er nou ook al op gezeten? Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat het echt een goeie knol is, maar ook echt een rotbok!

[quote="ceasario schreef:
Maar het is een mannen paard met een groot stel hersens die slimmer is dan het gros van de ruiters.


Dat klopt wel Haha!
Arjan reed er zo mee weg (die sloeg harder dan ik Schijnheilig )

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:04

maar komt dit door zijn karakter of is het uit onvrede gekomen met zijn eerste ruiters dat hij zo geworden is.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:07

Beide denk ik, Petra. Hij was écht niet zo lief.

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:14

Blijft de vraag komt dit wat minder makkelijke karakter van moederskant of vaders kant. Pardon was toch een zoon van Weyden hé? vond Weyden nou niet zo chique que exterieur maar hij kon toch goed lopen en heeft zich toch bewezen in de sport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:17

Het blijft een hengst mensen, en die zijn gewoon vaak wat minder met de kop erbij. Zo weet ik nog een hengst die hier veelvuldig als hufter besproken werd. Ook door mij trouwens.

Laatst sprak ik iemand die de hengst heeft opgefokt, zadelmak gemaakt, keuringsklaar en de eerste jaren begeleid. Hij vertelde mij dat de hengst werkelijk een schat van een dier was. Zo braaf maakte hij ze weinig mee. Deze hengst wilde graag werken, maar is totaal naar de klote gereden door dwangmatig rijden van de ruiter. En daardoor heeft hij de naam gekregen lastig. Maar werkelijk lastig was hij helemaal niet. Maar met veel gepest worden ze vanzelf wel vervelend.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:21

Ja Petraaken, Pardon is een Weyden en die was als jong paard ook niet altijd een lievertje, maar met de juiste 'opvoeding' bij Fritz is ie toch vreselijk mak geworden.
Ik weet dat Pardon niet zo'n lievertje was/is (whatever), maar ik weet ook dat Missouri dat van wel veeeel meer hengsten zegt.... Lips are sealed Bloos (sorry Miss)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:21

Aimee schreef:
Ja, bar weinig. Behalve de nr. 150 op de HK, de Farmer x Hamar.... die zijn we toch nog niet vergeten?!
En een bokker heeft een erg mooie Pardon.... Knipoog (Wat is er eigenlijk met Pardon, waar verblijft hij?)

Die drie hengsten hebben dus aansluiting bij de Daula-stam, dat vond ik even interessant.



Tja die leek toen wel heel goed, maar wel heel getrixt Haha! Dus of hij in werkelijkheid ook zo goed is, kan je je afvragen.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:26

Pipo schreef:
Tja die leek toen wel heel goed, maar wel heel getrixt Haha! Dus of hij in werkelijkheid ook zo goed is, kan je je afvragen.


Nu je het zegt, heb ik nog maar eens even opgezocht wie ook alweer de eigenaar is..... ( G.J. van Olst) zal vast geen toeval zijn.... Knipoog:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 13:33

Aimee"]
[quote="Pipo schreef:
Tja die leek toen wel heel goed, maar wel heel getrixt Haha! Dus of hij in werkelijkheid ook zo goed is, kan je je afvragen.


Nu je het zegt, heb ik nog maar eens even opgezocht wie ook alweer de eigenaar is..... ( G.J. van Olst) zal vast geen toeval zijn.... Knipoog:D
[/quote]


Hij sprong op zijn van **** Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:04

Aimee schreef:
maar ik weet ook dat Missouri dat van wel veeeel meer hengsten zegt.... Lips are sealed Bloos (sorry Miss)


... zegt degene die Junior een schatje vindt... Schijnheilig Haha! Knipoog

Ik ken er een heel stel, en er zijn echt wel hele lieve bij. Highness, Nevado, Sandreo, (en wat iedereen ook zegt: Variant), Obelisk, Neostan, Pharaon, Krack C zijn enkele voorbeelden van hengsten die ik heel fijn in de omgang vind.

Pardon was hoe ik hem kende geen schatje. Ook in de stal moest je opletten (okee, bij alle hengsten, maar bij hem een beetje meer dan gemiddeld Knipoog ).
Geen gemakkelijke, maar dat zijn Jazz en Silvano ook niet.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:14

Missouri schreef:
... zegt degene die Junior een schatje vindt... Schijnheilig Haha! Knipoog


Is ie eigenlijk ook! Haha!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:24

zie hier nu Neostan voorbij komen maar ik hoor eigenlijk weinig of niets over deze hengst. Iemand die weet hoe hij loopt, fokt etc;

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:39

Ik ken één Neostan-zoon van dichtbij, maar ben er niet zo weg van. Als veulen leek hij veel weg te hebben van Florestan, maar nu... mwoh...

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:43

Neostan is geëxporteerd eind 2002 naar USA. Tyrza heeft ook een jonge Neostan trouwens.