Vader van aanstaande veulens :)!!!! Quasimodo Z

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Vader van aanstaande veulens :)!!!! Quasimodo Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 13:08

Chellina is gister weggebracht naar de hengst:

Quasimodo Z


geboortedatum: 1999-02-22


kleur: Bruin


Omschrijving

Al het wereld-top-prestatiebloed verenigd in één zeer jonge (3-jarige !!) beloftevolle hengst,die de bewezen hengsten (Quidam de Revel x Carthago x Libero H x Ramiro x Lucky Boy x Farn) koppelt aan één van de beste merrielijnen die wij hier in Nederland hebben; de Loma stam. Dit vormde de basis voor zijn goedkeuring op zeer jeugdige leeftijd. De moeder van Quasimodo Z is reeds op 4-jarige leeftijd, via stal Tops, verkocht naar Engeland. Op dit moment wordt de nog maar 7-jarige Carthago-merrie door de coming springruiter van Engeland, Richard Davenport, met zeer veel succes uitgebracht in het 1.40 m en heeft deze reeds een CSI-B internationaal parcours gelopen, met een mooie tweede plaats in de finale.

De vader van Quasimodo Z, Quidam de Revel, behoeft nauwelijks meer toelichting. Hij heeft zijn sporen als internationaal springpaard en topvererver meer dan verdiend.

Uit de bekende Loma-stam van Sietse van Dellen komen zowel zeer goede sport-, als ook uitstekende keuringspaarden. Deze merriestam bracht keuringstoppers waaronder Doloma (UTV kampioen keurmerries 1989 en UTV rijpaardkampioen 1990), Toloma (UTV kampioen best gaand rijpaard 1982 en 1984), Boloma, Celoma, Itoloma (Dreamstreet) en Filoma die allen op de UTV zeer hoog eindigden. Itoloma eindigde in 1994 bij de Europese kampioenschappen te Brussel als beste KWPN merrie. Verder komen uit de moederlijn diverse goedgekeurde hengsten zoals Furore, Hattrick, Jaguar,
US Neopolitan, Liberato I en Liberato II (Benelux veulenkampioen). Beide laatste hengsten zijn volle broers van de groot-moeder (Itoloma) van Quasimodo Z.

Dat keuringspaarden, dekhengsten en sportpaarden samen kunnen gaan bewijst de gehele nafok van de Loma stam. Uit deze rechtstreekse stam komen maar liefst 38 paarden die op Z niveau t/m internationaal G.P-niveau lopen (zie catalogus KWPN hengstenkeuring 2001, pagina 90, nummer 332). Enkele voorbeelden daarvan zijn:
Jaguar……………………. kampioen Canada 4– en 5-jarige springpaarden, loopt nu internationaal G.P.,
Zippo:…………………….. internationaal G.P,
US Neopolitan:………….. internationaal G.P,
Exclusief ………………… VSN kampioen 1990, inmiddels internationaal G.P.
Tinello Nevada………….. internationaal (Albert Voorn),
Vink Amal……………….. Internationaal ,
Stealth Sprenger……….. Internationaal G.P, (Rich Fellers U.S.A.),
Damhus VDL Jupiter:….. internationaal G.P. onder andere winnaar Grote Prijs Bremen 2000 onder Ulrich Kirchhoff.

-Quasimodo voldoet aan alle veterinaire eisen van het KWPN, veulens kunnen ook opgenomen worden bij het KWPN (reg. A) en worden vrijgesteld van PROK onderzoek en cornage onderzoek.
-Quasimodo heeft een verwachtte springindex van 151,5!
-Quasimodo’s sperma is extreem goed. Morfologie van meer dan 80 % en 6100 TNB, dus uitermate geschikt voor invriezen

Goedgekeurd bij het NRPS en AES

Quasimodo Z is eigendom van Stal Bessemeind
Afstammelingen van Quasimodo Z:
Bessemeinds Quest
Quidame PZ



geslacht: hengst


stal: Stal Bessemeind


Afbeelding
Kwijl
Afbeelding
Afbeelding
Wat vinden jullie van hem??

Hier nog een foto van Chellina!
Afbeelding

Orchidee wordt over 3 weken ook gedekt door deze hengst Lachen Volgend jaar dus 2 veulen en een goedmaker voor dit jaar Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:40

Nou ik vind het zeker geen slechte hengst. Alikesflame was ook van plan om Flame te laten dekken door hem, maar is de hele andere kant op gegaan!
Sietse van Dellen, hier heeft hem ook in zijn hengstenbestand.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 13:46

Ik vind hem zo op stand een nogal afhangend kruis en een hol achterbeen hebben.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-04 15:54

Samsam schreef:
Ik vind hem zo op stand een nogal afhangend kruis en een hol achterbeen hebben.


Is dat weer een nieuwe term. "Hol achterbeen" ? Ach gut

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-04 17:38

Laten we ontopic blijven he?!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 00:25

ja vond dat dus idd een minpunt ernstig afhangend kruis.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 09:16

Ik heb hem als zeer jonge hengst bij Stal Bessemeind gezien. Er zit in ieder geval behoorlijk wat prestatiebloed in hem en presteren kan hij zeker wel. Ik heb jammer genoeg nog geen nakomelingen van hem gezien.

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-04 20:17

Dan zullen dit de eerste 2 zijn die je ziet Tong uitsteken Zal vast wel meerdere zijn Tong uitsteken

Dees

Berichten: 18915
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:16

Ik heb hemzelf en diverse nafok gezien op de hengstshow van Sietse van Dellen, en hij is mij zeer positief opgevallen. Mooie nafok.
Leuk dat je merrie daar naartoe gaat; ik zal naar het veulen uitkijken komende mei

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:33

bij de moeder van mijn merrie hebben ze ook een quasimodo veulen (inmiddels jaarling) gefokt

Yvette90

Berichten: 3764
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Zwartewaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 14:41

Dees schreef:
Ik heb hemzelf en diverse nafok gezien op de hengstshow van Sietse van Dellen, en hij is mij zeer positief opgevallen. Mooie nafok.
Leuk dat je merrie daar naartoe gaat; ik zal naar het veulen uitkijken komende mei

11 maanden bij de een dus in April en de andere in Mei Knipoog

remyjolieke
Berichten: 1
Geregistreerd: 20-01-06

Re: Vader van aanstaande veulens :)!!!! Quasimodo Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:31

Ik heb ook een merrie-veulen van Quasimodo Z
ze is nu 2,5 jaar oud en.. is super lief..
de moeder van mijn paard... is runieke.. nu erg bekend in iran, en wint veel..
ik ga haar van de zomer inrijden, haar naam is Jolieke

groetjes..:leOnie

Ibbel

Berichten: 49132
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 21:51

Antiek topic. Wil je in het vervolg even kijken in welk jaar een topic gepost is?