Saké is gister avond door Krimh ox gedekt!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Saké is gister avond door Krimh ox gedekt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-04 20:12

Zoals jullie misschien al wisten, werd de merrie die ik huur (rijdt) van de boer, waar mijn paardje staat, dit voorjaar gedekt door de Arabische hengst Krimh ox. Ik wilde zelf graag een Arabisch veulentje fokken, dus heb ik aan de eigenaar van Saké gevraagd of ie op mijn kosten gedekt mocht worden en dat het veulentje dan van mij zou worden. De voorwaarde was dan wel dat ik zelf de hengst mocht uitkiezen. We hebben de afspraak gemaakt, dat hij nog wat extra kosten kreeg voor het gebruik van zijn merrie en dat ik der dan mocht laten dekken. Ik wilde er graag een sport arabiertje op, dus heb ik uiteindelijk voor Krimh gekozen. Ik ben er al een keer eerder wezen kijken en vond hem echt heel mooi. Ze werd vrijdag hengstig, dus zijn we zondag avond naar de hengst gegaan. Ze is nog nooit gedekt en had ook nog nooit eerder in de trailer gestaan, maar ze deed het allemaal toppie. Krimh was helemaal gek en wilde er maar al te graag op. We hopen dat het aangeslagen is, als ze dinsdag nog steeds hengstig blijft, moeten we haar nog even brengen. Dan word ze nog een keer extra gedekt. Ik hoop dat ze nou drachtig is, maar het is dus nog even afwachten. Ik ben heel benieuwd wat voor veulentje eruit komt, maar daar moet ik nog 11 maanden op wachten. Ik heb een heleboel foto's gemaakt van het dekken, maar die kan ik woensdag ophalen (gewone foto's, niet van digi), dus dan zet ik ze zo snel mogelijk op bokt.

Hier nog even wat foto's van Saké (de toekomstige mama). Deze zijn van het winter gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Melina


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-04 22:56

Ja ik hoop ook dat ze drachtig is, vandaag was ze nog iets hengstig, dus heb gelijk Ina gebeld, maar die zij dat we nog even morgen moesten afwachten. Als ze dan nog echt hengstig was, moesten we haar nog maar even komen brengen, voor een tweede dekking. Dus het is nog even afwachten. Ik ben heel benieuwd!
Groetjes Melina

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 12:00

Leuk jullie reacties te horen!! Ja ik hoop ook echt dat de dekking al gelijk aangeslagen is, maar dit is nog even afwachten. Ik ga straks naar Saké toe en zal kijken of ze nog hengstig is, zo ja, brengen we haar weer naar de hengst vanavond. Ik heb ook de foto's van de dekking binnen, zitten een paar hele leuke tussen. Ik zal ze vanavond onder de scanner leggen en op bokt zetten. Kunnen jullie een beetje een indruk krijgen. Misschien dat ik over een tijdje de merrie (Saké) nog wel koop, het klikt goed tussen ons. Het lijkt me dan leuk om de merrie te hebben en daaruit het veulen van Krimh! Maar dat zien we wel in de toekomst, eerst maar kijken of ze drachtig is. Als ze nou over drie weken weer hengstig word, dan laat ik der opvoelen en laat haar dan op advies van dierenarts dekken. Wil toch wel heel graag een veulentje volgend jaar *LOL* . Maargoed even afwachten dus, ik houd jullie op de hoogte!
Groetjes Melina

Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-04 12:15

Ja dat is wel heel leuk! Ik rijd met de boer mee, met de trailer, misschien wil hij er wel even langsrijden. Zou wel heel leuk zijn. Maar ik zal in ieder geval opletten als we langs de driesprong komen of we dynamiek zien. Je hebt me een tijdje terug nog foto's van Dynamiek gestuurd, dus ik zal wel even gaan kijken.


Tsikala

Berichten: 2363
Geregistreerd: 27-03-02
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-04 21:54

De foto's van Saké haar dekking staan bij In The Picture!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anoushka, Schildpaddd en 47 bezoekers