Merrie/Veulencentrale

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Merrie/Veulencentrale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-02 23:37

Binnenkort begint het veulenseizoen weer. En dit jaar moet mijn merrie ook bevallen. Je hoopt natuurlijk dat alles goed gaat en er een gezonde merrie en een gezond veulen op stal staat. Maar mocht er iets misgaan wil je toch ook voorbereid zijn.

Weet iemand een adres/telefoonnummer van een veulen/merriecentrale, mocht er iets misgaan? Waar je een veulen misschien een moeder kunt bieden, of jouw veulen bij een andere merrie onder kunt brengen? Beter dat je je er nu mee bezig houdt, dan dat het te laat is.

Is er ook ergens een adres waar je melkpoeder en vervangende biest kunt krijgen?

Ik hoop echt dat het niet nodig is...

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-02 23:58

S.O.S.: geen biest?
Wat te doen als uw merrie geen melk geef, of zelfs overlijd? Snelheid is dan geboden! De overlevingskansen van uw veulen zijn veel groter als u snel biest kunt toedienen. Speciaal daarvoor is in Nederland de Veulencentrale opgericht. Deze organisatie verzamelt gegevens van merries die melk/biest over hebben, en veulens die geen melk/biest kunnen krijgen. Ze zijn bereikbaar op tel.nr. 070-3110367.

Maar als de eerste uren tellen, is het handig om een PAVO S.O.S.-Kit in huis te hebben. In de S.O.S.-kit zitten alle voedingen voor de eerste 48 levensuren van uw pasgeboren veulen. Het bevat PAVO Veulenmelkpoeder, welke met water kan worden klaargemaakt, en 2 sachets PAVO Biest, welke aan de eerste voedingen kan worden toegevoegd. Bovendien bevat het een handige speenfles zodat u het veulen gemakkelijk de eerste melk kan geven. Zo weet u zeker: Dit veulen overleeft het!

De PAVO S.O.S.-kit is verkrijgbaar bij alle PAVO dealers. De SOS-depothouders hebben het altijd op voorraad! In onze lijst dealers zijn ze aangemerkt als SOS-depot.
terug naar onderwerpen-overzicht.


http://www.pavo.nl/nl/index.html

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-02 14:42

Bedankt voor de link en het telefoonnummer. Ik hoop niet dat het nodig is...