hoeveel effen veulens van Glenn vd bonte parels?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

hoeveel effen veulens van Glenn vd bonte parels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 16:38

Lowara staat nu in Zenderen om gedekt te worden door Glenn. Nu is mijn vraag, wie heeft er ook een veulen van Glenn (of kent ze) die NIET bont zijn? ikzelf wil het liefste een bonte, maar ben toch benieuwd hoeveel effen er ongeveer zijn.
Ik zou het ook wel aan de Bonte parels kunnen vragen, maar zo is het wat persoonlijker. Andere nakomelingen die wel bont zijn, mogen ook reageren, het liefste met foto:) zo kan ik een beetje zien wat er zoal uitkomt. Wacht, ik zal zo even alle foto's van veulens tot nu toe die ik ken hier plaatsen, beter overzicht denk ik zo.
Gewoon om te kijken wat er al zoal van die hengst rondloopt.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 16:50

ok hier zijn ze:
Afbeelding
Beau

Afbeelding Enya

Afbeelding
Shavo!!!

Afbeelding
ruintje waarvan ik de naam niet ken

Afbeelding
Moonshadow

Afbeelding
Nog een naamloos nakomelingetje

Ik ken die op de site van miranda ook al:) nou, wie heeft er meer foto's voor mijn verzameling?

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 16:50

ooh, dat was dubbelop..

[edit ellende: dubbelop verwijderd Knipoog ]

Bonte
Berichten: 6056
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 23:24

die naamloze is Shifra.

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:12

Heb er nog eentje voor je, van een merrie van Scylla: Veulen van vorig jaar, merrietje, heel erg vreselijk Haha! leuk ding, mooi hoog op de benen, en een superkoppie! Schijnt nu nog mooier te zijn!

Afbeelding

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:38

Wah die eerste van de tweede serie is echt super leuk lowara *LOL*

Mero

Berichten: 643
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 12:38

Vannacht is er bij mij een nakomeling van Glen geboren. Een zwartbont hengstje. En ik vind hem harstikke leuk, off course *LOL*.
Ik zet wel foto's neer in de Kraamstal want ik kan niet op Tinkerpraat.

Oh ja, en Tinkiebel verwacht over een paar weekjes ook een little Glen.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 12:52

Waah die bruine is leuk!mm zoiets zou ik niet erg vinden.. 4 witte beentjes, mooie dunne bles, smal koppie.. prachtig! enne monique_2, ik wil graag zien hoe hij eruit ziet! (veel zwart bonte hengstjes tot nu toe:)

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 20:02

Zwart Cynth, zwart Tong uitsteken

En ik ben ook benieuwd naar je hengstje Monique!! Ook zo mooi getekend als Shavo? Schijnheilig

Mero

Berichten: 643
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:51

Hij is niet zo donker als Shavo helaas. Maar moeders is vrij wit met alleen bruine vlekken op d'r flanken, borst en hoofd.

Even kijken of ik zijn koppie erop kan krijgen:
Afbeelding

Hier is hij een paar uurtjes oud en nog nat. Lief koppie he?

Mero

Berichten: 643
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 21:54

Yes, hij staat erop met zijn sullige koppie met enorme oren!!

Ga in de loop van de week mooiere foto's plaatsen want hier kun je natuurlijk niet zoveel op zien. Het is een heel lief en nieuwsgierig mannetje. Hij stond meteen goed op zijn benen en is erg looplustig. Vanmiddag draafde hij al erg mooi rond. Dit had ik nog nooit gezien bij een veulen dat nog zo jong was.

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 22:59

Nog even wachten op mijn kleine Glen. Ik ben erg benieuwd wat er bij mij uit gaat komen. Vorig jaar had ik een bruine dus wie weet....
Een ff veulen heeft toch ook wel wat. Bij Jip was mijn eerste reaktie ook hij is niet bont maar nu ben ik heel tevreden met zijn kleur

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 23:06

lowara schreef:
ok hier zijn ze:

Afbeelding
ruintje waarvan ik de naam niet ken


Afbeelding
Nog een naamloos nakomelingetje


Hee, dit zijn foto's van mij Verward . 't Zou fijn zijn geweest als je me een PB-tje had gestuurd dat je de foto's wilde gebruiken. Dan kon ik meteen de juiste informatie erbij geven (en toestemming).

Dit is Shifra een tweejarige nakomeling van Glenn King Hill. Geen ruintje, maar een merrie. Ze is te koop. Kijk voor meer foto's van Shifra in het desbetreffende topic.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 07:16

Glenn heeft dan duidelijk maar 1 gen voor bont, als je hem kruist met een bonte merrie die ook maar 1 bont-gen heeft heb je altijd al 75% kans op een bont veulen, dus de kans op een effen is maar 25%.
Als jouw merrie homozygoot bont is (2 genen) krijg je altijd een bont veulen, het maakt dan niet uit wat je er opgooit.

Mero

Berichten: 643
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-04 18:48

Ach, een zelfgefokt veulen is altijd mooi! Ik wil ook altijd een mooi donker getekend veulen. Mijne is niet zo heel erg donker maar ik vind hem het mooiste veulen van de wereld bij wijze van. Ook als hij effen of bijv. pimpelpaars was geweest.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-04 20:38

He eveline B, ik heb die foto's ook via via gekregen, en wist niet dat ik ze niet zomaar mocht gebruiken.. sorrie.
Of lowara ook een gen voor effen heeft,geen idee, haar vorige veulen was bont, maar we weten niet wat erop heeft gezeten. Haar Zus is trouwens ook bont, en het veulen daarvan ook.