Climax - merrie laten dekken door...?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Climax - merrie laten dekken door...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 11:16

Ik heb een 7-jarige KWPN-merrie van ong 1.68 m, röntg goedgekeurd, paard heeft al 2 veulens gehad.

Het is een Climax (Concorde x Nimmerdor) x Lector (oude Cartoonist-dressuurbloed).

Paard is echt springtype (het echte Concorde paard zeg maar), grove, superspringen, heel fijn te rijden maar niet echt eentje die je graag in de dressuurring ziet.

Als ik haar zou willen laten dekken, en ik wil er een veulen uit met een fijn karakter, die super springt, exterieur natuurlijk ook wel goed, hoeft niet echt een supermooi beestje te zijn, moet gewoon degelijk, goed springpaard worden, mooi is natuurlijk altijd leuk, maar het gaat om de kwaliteit, welke hengst zouden jullie er dan op zetten??

(overigens maakt de kleur niet zo heel veel uit, ze komt uit een bruine merrie, haar vader Climax is een schimmel, schimmels vind ik wel mooi Lachen )

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:20

Goede springpaarden met een fijn meewerkend karakter komen van Quidam de Revell en diens zonen.
Dat SF zal waarschijnlijk ook ietsje luxer beenwerk geven, maar dat moet jouw merrie wel kunnen hebben...

Andere tip: VDL Atlantic, al is sperma dit jaar iets lastiger ivm sport (niet kwpn gekeurd, AES hengst, wel hele beste)

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 11:25

Ok, iig alvast bedankt voor de reactie, ik weet nog niet zeker of ik haar ga laten dekken, maar als ik dat wel doe wil ik het ook meteen goed doen, haha.
Luxer beenwerk kan ze idd wel hebben, ze is vrij grof maar niet lomp. De hengst die erop gaat moet iig niet té voorzichtig zijn, wel voorzichtig, maar niet bang, omdat mijn merrie ook al vrij voorzichtig is. Goed voorbeengebruik en afzet is belangrijk. Voorbeen iets meer dan afzet, omdat in mijn merrie de afzet beter is dan het voorbeengebruik. Ik zal eens even een foto proberen te plaatsen van mijn merrie.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:28

Climax was een mooie schimmel met een rijke hals groot en lang.

Ik zou met dat lang wat genetisch aanwezig kan zijn toch wat rekening mee houden.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 11:33

Jah dat is idd waar, maar mijn merrie is niet zo heel lang, ik ken Climax verder niet. Heeft er trouwens mss iemand een foto/plaatje van Climax??

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:36

Mariek87 schreef:
Jah dat is idd waar, maar mijn merrie is niet zo heel lang, ik ken Climax verder niet. Heeft er trouwens mss iemand een foto/plaatje van Climax??


Misschien zou je het AES kunnen vragen.
Ik weet niet of hij bij het NRPS gekeurd was.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 11:39

Hebben die een site? (AES?)

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:56

Roven XX geeft ook goede zoon en dochters een daarva heet wodka is echt een mooie hengst om te zien en ook nog eens kan springen!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:59

Roven? Nooit van gehoord.. Wat is dat voor hengst?

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:19

ik kan wel kijken of ik een plaatje van hem hier op kan zetten

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:23


laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:24

en
www.team-nijhof.nl
staan meedere hengsten die kunnen springen en waar de afstammeling van bekend is maar roven xx is echt een goeie

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:25

Volbloed - vos - geboren 1990 - Stkm. 1.68 m.

Roven xx is een nakomeling van de Amerikaanse volbloedhengst Lefty, e Argentijnse volbloedhengst Pretencioso en de Ierse Samos III xx. De familie gegevens van Roven zijn terug te voeren tot 1890 en tonen vele bekende winnaars. Deze elegante grootgelijnde volbloedhengst heeft ruime, zeer sterke bewegingen. Roven xx is het type volbloed dat qua model het fokdoel van het KWPN zeer dicht benaderd. Zeer interessant bij Roven xx is zijn grote aanleg als springpaard.

Roven xx is geboren in Chili uit een bikkelharde sportfamilie. Daarna heeft hij in de USA zijn sportcarriere tot en met 1.50 m. niveau succesvol afgerond onder de Amerikaanse ruiter Geoffrey Welsch. Op zijn conto staan overwinningen in de High Preliminary Classes in, Lake Placid, Old Salem, Clement Cartoga, New York en de Attitash Equine Festival in New Hampshire, alsmede diverse hoge klasseringen in 1.50 m. -rubrieken. Vooral zijn meewerkende karakter en de ideale mond, maken zijn geschiktheid als rijpaard bijzonder groot. Roven xx was met Peter Geerink zeer succesvol in de springsport met o.a. een overwinning in Weert en derde tijdens Indoor Brabant. Roven xx zal door zijn klassieke manier van springen en zijn gewenste rijpaard exterieur een wezen- lijke bijdrage leveren aan de broodnodige wens van volbloedinbreng in de Nederlandse merriestapel. Roven xx kreeg van de KWPN jury een lovende veulenrapportage. Citaat: "Roven xx toonde een uniforme collectie royaal ontwikkelde, rijtypische, atletische veulens, die hoogbenig zijn en goed in het rechthoeksmodel staan. De veulens hebben een goede draf en een galop met veel souplesse, afdruk en balans."

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 09:47

Staat Climax niet bij Arjan Bekkers. Climax stond vroeger bij de Van den Heuvel. Zelfde station waar vroeger Sultano, Universel, Gabor en Condor ox stonden.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 22:43

Ik heb geen idee om eerlijk te zijn.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:22

Merrie die ik ken heeft ook een veulen gehad van VDL Atlantic, toen heette hij nog Archie Bunker. Wat een enorm groot paard was dat zeg. En nogal een slappe lummel Haha! Was wel lief voor een hengst trouwens! Had een heel groot hoofd met een wat klein oog.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 16:03

VDL Atlantic ben ik niet zo weg van eigenlijk.

En een hengst als Odermus R??

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 16:03

Roven vind ik overigens ook een mooie hengst!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 16:13

Hier overigens foto's van mijn merrie.

Niet al te fijne foto's, maar om een beetje een indruk te krijgen van haar springen en exterieur.

Afbeelding

Afbeelding
(Ik keek zo raar omdat ik steeds mijn zweep in mijn keel kreeg Haha! )

Afbeelding

Afbeelding
Dressuurfoto Bloos
Ik weet dat ze hier erg slecht loopt Haha!

Nog iemand ideeen/reacties?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 20:58

Zou de NRPS henst Solied wat zijn voor je merrie? Dat is een zoon van Sultano (v: Sultan) uit een Gabor moeder. Je zal de beweging in elk geval verbeteren en hij kan heel goed springen ondanks dat hij zijn sportcarrière in de dressuursport loopt. Ik meen mij te herrinneren dat de heer Van Den heuvel enkele combinatie had van Climax x Sultan of Sultano. En dat waren best mooie en goed bewegende dieren. Springen weet ik wel niet omdat het 2 jarigen waren.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:38

Paard kan super bewegen hoor, overigens, ik weet dat dit op de foto erg slecht lijkt.

Ik zal even op die hengst gaan nazoeken, moet iig wel fijn kunnen springen dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 22:41

Dees schreef:
Goede springpaarden met een fijn meewerkend karakter komen van Quidam de Revell en diens zonen.
Dat SF zal waarschijnlijk ook ietsje luxer beenwerk geven, maar dat moet jouw merrie wel kunnen hebben...



Ik vind Guidam een hele leuke springhengst en heb hele leuke nakomelingen van hem gezien.
Hij staat bij www.zwartjens.nl

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-04 22:54

Zwartjens is bij mij in de buurt, kom er elke dag langs Haha!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-04 17:15

Ik wil het topic toch nog even weer omhoog halen Bloos

Ik ben er namelijk achtergekomen waar mijn merrie veulens van heeft gehad, ze is 2x gedekt en daar zijn in 2001 en 2002 hengstjes van Cantos uitgekomen.

Ik weet niet wat voor beestjes het zijn, dat ben ik nog aan het uitzoeken, maar ben benieuwd naar jullie mening over deze combinatie..
Het is wel ergens lijnteelt als ik me niet vergis.

Overigens is Guidam inmiddels voor de sport naar het buitenland toch (las ik in de paardenkrant)?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 17:26

Ja, die is verkocht naar Amerika dacht ik, hij heeft nog wel een ggk zoon in nederland madison. Dat is een guidam x nimmerdor.