Hoe is het met Scandic?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Hoe is het met Scandic?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 21:27

Vorig jaar werd hier nogal veel gejuicht over Scandic. Vele bokkers hebben hem hier ook aangeraden. Nu het dekseizoen van dit jaar al enige tijd bezig is, heb ik er eigenlijk nog weinig van gehoord.

Hoe doet ie het? Dekt hij veel? En vooral weten jullie al iets over zijn eerste veulentjes...

Knipoog Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:41

Ik heb een foto gezien van een Scandic x Uniform, een super sterk gebouwd veulen, niet te veel ras, maar wat een geweldige rug en achterhand zat erin!

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 21:59

Net een 1 dag oude Scandic gezien, hetzelfde beeld als door Missouri beschreven. Merrie is een echte bloedkikker, het veulen niet. Sterk gelijnd, zeer groot. Mocht een mooier hoofd hebben en (misschien) een tikje meer ras

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:14

Hmm, valt dus toch niet tegen! Hoop dat er meer berichten komen!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-04 22:26

Missouri schreef:
Ik heb een foto gezien van een Scandic x Uniform, een super sterk gebouwd veulen, niet te veel ras, maar wat een geweldige rug en achterhand zat erin!


ik heb een hele rits gezien van dat veulentje, dat buffeltje bedoel je Haha!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-04 22:37

sarabande"]
[quote="Missouri schreef:
Ik heb een foto gezien van een Scandic x Uniform, een super sterk gebouwd veulen, niet te veel ras, maar wat een geweldige rug en achterhand zat erin!


ik heb een hele rits gezien van dat veulentje, dat buffeltje bedoel je Haha!
[/quote]
Dus op basis van dit veulentje (wat natuurlijk niet representatief is) geen veredeling! Veredelt hij eigenlijk?

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 00:08

Ik denk dat er wel meer nakomelingen geshowd gaan worden op de hengstenshow van de Watermolen op 30 april, ben ook benieuwd.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 00:16

Beber schreef:
Ik denk dat er wel meer nakomelingen geshowd gaan worden op de hengstenshow van de Watermolen op 30 april, ben ook benieuwd.


Ja, dat is waar! Late hengstenshow. Kan zelf niet aanwezig zijn, dus houd me op de hoogte...

Ben gewoon benieuwd hoe deze nieuwe bloedvoering het doet op de KWPN-merrie's. Van de hengst zelf ben ik niet echt weg, maar dat is een mening natuurlijk... Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 08:58

Jan_VT"]
[quote="sarabande"][quote="Missouri schreef:
Ik heb een foto gezien van een Scandic x Uniform, een super sterk gebouwd veulen, niet te veel ras, maar wat een geweldige rug en achterhand zat erin!


ik heb een hele rits gezien van dat veulentje, dat buffeltje bedoel je Haha!
[/quote]
Dus op basis van dit veulentje (wat natuurlijk niet representatief is) geen veredeling! Veredelt hij eigenlijk?
[/quote]

Waar staat dat???? Is er een oordeel gegeven???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 09:16

Ik ken iemand die al een veulentje heeft van Scandic, een vosveulen, hengstje. Komt uit een heel goede moeder.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 10:25

sarabande"]
[quote="Jan_VT"][quote="sarabande"]
[quote="Missouri schreef:
Ik heb een foto gezien van een Scandic x Uniform, een super sterk gebouwd veulen, niet te veel ras, maar wat een geweldige rug en achterhand zat erin!


ik heb een hele rits gezien van dat veulentje, dat buffeltje bedoel je Haha!
[/quote]
Dus op basis van dit veulentje (wat natuurlijk niet representatief is) geen veredeling! Veredelt hij eigenlijk?
[/quote]

Waar staat dat???? Is er een oordeel gegeven???
[/quote]

Ik dacht ... BUFFELTJE... Waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd! Lachen

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:16

Hij zal alles doen behalve veredelen....Ze moeten m voorbrengen voor de gelderse afdeling.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 14:44

Suzanne F. schreef:
Ze moeten m voorbrengen voor de gelderse afdeling.....


Met een 5 voor z'n stap
Ik ben juist zo trots dat mijn paarden zo goed kunnen stappen en lever daar niet graag op in.
In het B en D traject moeten ze wel 7 km per uur kunnen halen Knipoog

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 17:58

Van 2 van zijn nakomelingen heb ik gehoord dat het hele stevige veulens zijn uit relatief chique moeders Schijnheilig
Echt veredelen heb ik nog niet gehoord Bloos

Esprietje
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 20:31

Ik zag zojuist op http://www.vwf.nl een fotorapportage van een Scandix x D-Day. Ziet er goed uit moet ik zeggen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 21:37

Jan_VT"]
Veredelt hij eigenlijk?
[/quote]

Hallo, heb je 'm ooit gezien? Wat denk je zelf? Tjongejonge zeg...

[quote="Suzanne F. schreef:
Hij zal alles doen behalve veredelen....Ze moeten m voorbrengen voor de gelderse afdeling.....


Hij komt volgend jaar in Den Bosch voorop in het Klavertje Drie met Quattro en Parcival! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 22:53

Missouri schreef:
[

Hij komt volgend jaar in Den Bosch voorop in het Klavertje Drie met Quattro en Parcival! Haha!
[/quote]


En dat klavertje noemen we dan: De echt goede paarden!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 17:08

Ik zou ook niet denken dat hij niet echt veredelt. Het was zeker niet mijn favoriet.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:18

Ik heb veulens gezien vorige week vrijdag bij de Watermolen op de show. Nou iedereen hier met hun grote mond, het waren super veulens, hoogbenig, heel soepel in de bewegingen en een fantastische uitstraling. Dan maar een buffel, maar ik zou wel een scandicje willen hebben hoor. De merries in de show waren een halfbloedje (engels) , een engels volbloed, een zware kwpn-merrie met heel oud bloed (ik weet niet meer wat het was). En ze waren allemaal even mooi gebouwd. Dus wacht even met vooroordelen geven voordat jullie meer dan 1 veulen gezien hebben.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:57

Tja, vooroordelen. Die blijf je spijtig genoeg toch houden.
En ik ben wel van hem gecharmeerd evenals Quattro.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:04

Pascha schreef:
. De merries in de show waren een halfbloedje (engels) , een engels volbloed, een zware kwpn-merrie met heel oud bloed (ik weet niet meer wat het was).


In ieder geval een D-day, een Jazz en een Ferro merrie.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 22:54

Citaat:
Hij zal alles doen behalve veredelen....Ze moeten m voorbrengen voor de gelderse afdeling


Zo denkt de eigenaar van de gelderse merrie die ik rij ook. Hij wil misschien Scandic gebruiken op zijn merrie. De merrie heeft zelf een super stap dus dat is het probleem niet. De is iets wat te modern voor het gelderse type(Zichem x Darling Boyxx). Hij kwam vorig jaar direct al met deze hengst, maar het is er nog niet van gekomen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 23:07

Missouri"]
Ik heb een foto gezien van een Scandic x Uniform, een super sterk gebouwd veulen, niet te veel ras, maar wat een geweldige rug en achterhand zat erin!
[/quote]

[quote="Fokker79"]
Net een 1 dag oude Scandic gezien, hetzelfde beeld als door Missouri beschreven. Merrie is een echte bloedkikker, het veulen niet. Sterk gelijnd, zeer groot. Mocht een mooier hoofd hebben en (misschien) een tikje meer ras
[/quote]




[quote="Suzanne F. schreef:
Hij zal alles doen behalve veredelen....Ze moeten m voorbrengen voor de gelderse afdeling..... :)*



Het is toch erg dat men in de handen staat te klappen
voor types die men jaren geleden met het badwater hebben weggegooid en nog. Ach gut

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 12:55

Tis maar net waar je van houdt. Mijn type is het niet. Hij zou best goed op Lotje passen maar ik wil er geen groot zwaar veulen uit. En zeker geen vos.
Net als Negro en Inspekteur zou hi de gelderse afdeling moeten gaan dienen, daar kan hij goede dingen doen denk ik. Maar tis geen bloedpaard....

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 13:00

Vinden jullie Scandic een Gelders type?
Ik heb zijn veulens gezien op de show, maar de moeder bepaalt het type, uit volbloed kwam bloederig type en uit basis kwam grover veulen, maar de draf gaf hij bij allemaal zelf door.
Persoonlijk was ik vorig jaar ook niet zo enthousiast over Scandic, ik vond hem eerder iel, maar nu deed hij mij toch bekoren en er waren toch ook een paar bruine veulens bij.