het Arabo-Friese Sportpaard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:43

ceasario schreef:
Citaat:
Friezen staan mooi in de dressuur maar hebben matig uithoudingsvermogen en weinig basistempo in de marathontrajecten, door deze kruising hopen ze dat te verbeteren en toch een koel karakter te houden.



Kunnen mooi die bloederige Warmbloeds straks vervangen. Knipoog


In een vierspan-marathon is een koel karakter *echt* van levensbelang hoor. Dat is geen kwestie van 'ermee om kunnen gaan' of angsthazen... ga maar eens op de bok zitten in zo'n marathon.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 12:46

Afbeelding

Afbeelding

Darlington x Rachmaninoff x Grosso Z

Ik fok er tussen in. Knipoog
Laatst bijgewerkt door ceasario op 07-05-04 13:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 12:49

Misschien dat ik het verkeerd begrepen heb, maar Friezen hebben tot op een zekere hoogte een koel karakter. Ze kunnen ineens blind worden en dan zijn ze ook link ook Haha! Maar goed, das mij altijd verteld, of het waar is weet ik neit.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 16:54

Ik heb die ervaring,
verschillende Friezen zadelmak gemaakt (tussen de 10 en 20) en op allemaal kon ik zo wegrijden, op één na... Die werd bijzonder eng, ging compleet door het lint maar wist precies wat hij deed en deed er alles aan om mij te raken.
Friezen zijn heel mak en heel goeiig, maar als je een verkeerde treft... Berg je dan maar.

De goede Friezen die schrikken kunnen inderdaad ook link zijn, probleem is dat ze zo dom zijn op zo'n moment dat ze een gevaar voor zichzelf, terwijl een warmbloed altijd nog een beetje om zijn eigen lijf en leden denkt. Gelukkig heb ik dat nog niet echt meegemaakt.


Ceasario,
ik hoop dat jouw zwarte beter kan galopperen Nagelbijten / Gniffelen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 17:04

Sjuimpje schreef:
Ik heb die ervaring,
verschillende Friezen zadelmak gemaakt (tussen de 10 en 20) en op allemaal kon ik zo wegrijden, op één na... Die werd bijzonder eng, ging compleet door het lint maar wist precies wat hij deed en deed er alles aan om mij te raken.
Friezen zijn heel mak en heel goeiig, maar als je een verkeerde treft... Berg je dan maar.

De goede Friezen die schrikken kunnen inderdaad ook link zijn, probleem is dat ze zo dom zijn op zo'n moment dat ze een gevaar voor zichzelf, terwijl een warmbloed altijd nog een beetje om zijn eigen lijf en leden denkt. Gelukkig heb ik dat nog niet echt meegemaakt.


Ceasario,
ik hoop dat jouw zwarte beter kan galopperen :=


Via het voorbeen of het achterbeen.?? Haha!
Die van ons via het achterbeen anders was hij al bij de "slager "geweest.


Citaat:
probleem is dat ze zo dom

Ze zijn ook voor dressuur. Knipoog

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:16

ceasario schreef:


Citaat:
probleem is dat ze zo dom

Ze zijn ook voor dressuur. Knipoog


Vosjes die zich gek laten maken door zwarte gevaartes die op schriklint afrennen zijn misschien nog wel dommer Schijnheilig Knipoog Haha!
grapje

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 17:26

Ik heb een arabofries uit een friese merrie gezien op een hengstenkeuring. Nou een geweldige flop. Het was een nakomeling van Yk Dark Danilo (ofzo) uit een Frieze merrie. Nou werkelijk, het arme beestje had de pootjes van een Fries en het lichaam van een Fries. Nee ga er zo meer door fokken. Wellicht komt er uit een andere combinatie een ander paard, maar dit was vreselijk om te zien!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-04 17:28

het arme beestje had de pootjes van een Fries en het lichaam van een Fries

Was het een Fries? Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 18:02

ceasario schreef:
het arme beestje had de pootjes van een Fries en het lichaam van een Fries

Was het een Fries? Haha!


Bloos Maar een Fries heeft geen pootjes....... een arabje wel.....

Nou ja van die hele smalle pootjes en het berelichaam van een Fries... iig geen gezicht

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:24

joshua"]
[quote="Missouri schreef:
Ik ben diep teleurgesteld in het NRPS sinds ze ook Arabo-friezen registreren en daar grote plannen mee hebben.
Jammer, ik dacht dat ze juist een keer de goede kant uit wilden.


Dit is een stukje dat Missouri een keer schreef in een eerder topic!
[/quote]

Jongens, ik wilde mezelf kwooten, maar het hoeft al niet meer zie ik Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 19:24

En dan het lange hoofd wat er meestal op zit. In het ergste geval met een slanke hals

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:29

Fasel schreef:
En dan het lange hoofd wat er meestal op zit. In het ergste geval met een slanke hals



yuk, ik hou niet van iele nekjes vooral niet bij een Fries Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 20:39

Dat is ook wat ik bedoel met 2 rassen die niet bij elkaar passen. De bouw, het karakter, de bewegingen, het is allemaal zo verschillend van elkaar. Het past gewoonweg niet.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-04 21:10

Nee, die zwarte behaarde monsters die überhaupt nog een poging doen om een vos te overrulen
Echt een kansarme onderneming Tong uitsteken

Ik ken veel kruisingen met Friezen, en ik vind dat de kruisings producten nooit beter zijn als 1 van de ouders.

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 00:43

Van mij mogen ze het laten, maar wie ben ik Knipoog

Ik ben benieuwd wat er vanavond op de vergadering is besloten
JANTIEN Verward (Help me eens even uit de brand Haha! )

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 01:32

Het NRPS heeft met algemene stemmen besloten een apart register voor de arabo-friezen op te zetten, een ander besluit van vanavond is dat het bestuur wordt ingekrompen naar 5 personen (maar da's eigenlijk off topic Knipoog )

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 06:49

Jantien schreef:
Het NRPS heeft met algemene stemmen besloten een apart register voor de arabo-friezen op te zetten


Gelukkig... ik zag mijn (eventuele) rijpaardveulen al in de kampioensring tegen zo'n misvormd mormel lopen Knipoog

Dat valt me weer mee!

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-04 20:54

Bedankt voor de verduidelijking Jantien

En moddies mogen niet offtopic gaan Tong uitsteken Schijnheilig

gomir

Berichten: 25535
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-04 09:10

Aan de vergadering ging een Buitengewone Ledenraadsvergadering vooraf. Daarin werd gestemd over het toetreden van het Arabo-Friese Sportpaard tot het NRPS. Dit zijn Friese sportpaarden die volgens een bepaalde formule en met behulp van enkele streng geselecteerde Arabisch volbloedhengsten zijn veredeld met Arabisch bloed. De Ledenraad stemde eensgezind in met de komst van deze vierde fokrichting van het NRPS en was bereid om daarvoor de statuten te wijzigen. Tot op heden zijn al ongeveer honderd Arabo-Friezen bij het NRPS geregistreerd. Het Arabo-Friese Sportpaard wordt een aparte fokrichting met eigen dekhengsten en een eigen organisatie, jurycorps en fokbeleid.
Bron: www.nrps.nl