Veulenvraag!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brendie

Berichten: 294
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Veulenvraag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-02 15:40

Hallo
Ik had een vraagje, als een pony een veulen krijgt...hoeveel dagen na de geboorte mag je weer op de merrie rijden? en waarneer kan je weer een buitenrit maken? Na hoeveel weken moet het veulen afspenen? dit waren mijn vraagjes ik hoop dat jullie ze beantwoorden!!! groetjes marieke

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:28

afspenen doen wij bij een hengstje na ongeveer 4 tot 5 maanden, bij een merrietje langer, 6 of 7 maand meestal.
Wanneer je weer kunt rijden hangt af van de conditie van de merrie en hoe ze eraan toe is na de bevalling

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 16:29

Met rijden wacht ik altijd ruim een maand. Dan gaan we met moeder en veulen kleine stukjes wandelen en dat weer opbouwen. dan met een maand of 4 alleen (duis zonder veulen) wandelen en dan met ong 5/6 maanden afspenen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-02 17:30

Wij zijn 2 weken na de geboorte van het veulen, wat overigens verstoten werd door de moeder, met haar gaan longeren en ongeveer 4 weken daarna gaan rijden.

Buitenritten deden we met haar niet, het was al zo'n moeilijk paard, en van afspenen was ook geen sprake bij haar.

Bij een ander paard, welke een hengst had gekregen zijn we na ongeveer 8 maanden gestopt met spenen. Niet mijn keus, maar van de eigenaresse.