Ik had nog zo graag een keer met cabochon gefokt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Ik had nog zo graag een keer met cabochon gefokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:01

Alleen is dit niet meer mogelijk voor de gewone fokkers. Cabochon is volgense familie van norel zo ziek dat het binnenkort einde verhaal is. Hij wordt niet meer beter!. Echt heel erg jammer. Had gehoopt dat ie weer beter zou worden zodat ik er nog een keertje mee zou kunnen fokken maar het mag niet zo zijn.

Ik hoop dat cabochon zijn laatste dagen een beetje in rust en pijnloos door kan brengen. Heel erg jammer dit te horen. Vondt het echt een goed vaderdier.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:06

Oeioei, is het zo erg met hem gesteld? Jeetje dat is jammer zeg. Hebben ze geen diepvries van hem beschikbaar?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:08

ow wat erg, ik vond/vind dat echt altijd een geweldig dier OK dan!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:09

Er zijn hier meer op bokt die onwijs graag nog eens met hem wilden dekken....

Jammer voor hem... ik hoop dat hij er een beetje pijnloos door heen komt!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 10:12

Er is wel diepvries maar slechts voor eigen gebruik. En misschien voor hele goede klanten. Maarja dan val ik dus af.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:13


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:14

GribaldiFAN schreef:
Er is wel diepvries maar slechts voor eigen gebruik. En misschien voor hele goede klanten. Maarja dan val ik dus af.


Kan ik me wat bij voorstellen!

Dit is toch een hele unieke hengst!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:22

echt sneu voor dat paard. ik wou er dit jaar ook graag mee fokken, maar vind het het sneust voor het paard.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:23

Alikesflame schreef:
echt sneu voor dat paard. ik wou er dit jaar ook graag mee fokken, maar vind het het sneust voor het paard.


Jij wilde hem ook supergraag dit jaar!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:33

wat ontzettend sneu dat hij zo aan zijn einde moet gaan komen.

LuvdaTossa schreef:
Er zijn hier meer op bokt die onwijs graag nog eens met hem wilden dekken....

Ik vind dit echt zo'n complete onzin,
ik geloof dat het dier 17 jaar ter beschikking heeft gestaan en nu willen ze er opeens mee dekken? Ik vraag me dan af of ze hem zouden willen gebruiken omdat het past, of alleen omdat het niet meer kunnen krijgen gelijk het gevoel oproept van het willen hebben. Komt een beetje over alsof je te maken hebt met verwende kinders Haha!
(Ik doel natuurlijk niet op de mensen welke om andere redenen hun keuze op deze hengst hadden laten vallen)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:37

Sjuimpje"]
wat ontzettend sneu dat hij zo aan zijn einde moet gaan komen.

[quote="LuvdaTossa schreef:
Er zijn hier meer op bokt die onwijs graag nog eens met hem wilden dekken....

Ik vind dit echt zo'n complete onzin,
ik geloof dat het dier 17 jaar ter beschikking heeft gestaan en nu willen ze er opeens mee dekken? Ik vraag me dan af of ze hem zouden willen gebruiken omdat het past, of alleen omdat het niet meer kunnen krijgen gelijk het gevoel oproept van het willen hebben. Komt een beetje over alsof je te maken hebt met verwende kinders Haha!
(Ik doel natuurlijk niet op de mensen welke om andere redenen hun keuze op deze hengst hadden laten vallen)
[/quote]

Misschien dat je jong bent en dit jaar voor het eerst een merrie wilt laten dekken? Je zoekt en vind deze hengst erbij passen..... en helaas ben je net te laat Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:42

Ik zeg alleen wat ik zie,
het is gewoon een feit dat wanneer een hengst geexporteerd wordt of komt te overlijden er opeens een heel stel mensen opstaan welke er nog zo graag mee hadden willen dekken, mensen die je eerder nooit over die hengst hoorde spreken.

Zo exclusief was/is Cabochon niet, alleen kan Van Norel dat nu wel van hem maken door de nog beschikbare rietjes vast te houden.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 10:46

Of ze zijn pas begonnen met fokken en willen bij hun merrie een goede bewezen hengst. Dat kan nl ook zo zijn. Of ze hebben er nu pas het geld ervoor.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:54

Dat had ik met Donnerhall. Ik wilde Lotje toendertijd laten dekken door Donnerhall en toen kwam hij nog net voor het dekseizoen te overlijden. Daarna was het helemaal niet meer te betalen want er was nog weinig sperma en toen natuurlijk heeeeel exclusief en heeeeeel duur. Jammer.

Cabochon heeft mij nooit zo getrokken, weet niet echt waarom.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 12:56

En wij hadden het zo met Rubinstein... in die tijd hebben we de toen nog erg jonge Rohdiamant maar gebruikt.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:01

Dat doe ik dus nooit he... "dan maar die" als er een hengst niet beschikbaar is.
Dan ga ik opnieuw grondig rondkijken en uitdokteren... het is OF de hengst die ik wil, OF een tweede keus waar ik ook goed over heb nagedacht.
Een kennis liet ooit een merrie dekken met Ferro, maar die was niet beschikbaar. Toen heeft ze er maar Gribaldi opgezet, want die was ook zwart Frusty

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:14

Missouri schreef:
Een kennis liet ooit een merrie dekken met Ferro, maar die was niet beschikbaar. Toen heeft ze er maar Gribaldi opgezet, want die was ook zwart Frusty


Hahahaha....voel me niet aangesproken hoor. Dat zou niet de reden geweest zijn bij mij.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 13:16

Missouri schreef:
Dat doe ik dus nooit he... "dan maar die" als er een hengst niet beschikbaar is.
Dan ga ik opnieuw grondig rondkijken en uitdokteren... het is OF de hengst die ik wil, OF een tweede keus waar ik ook goed over heb nagedacht.
Een kennis liet ooit een merrie dekken met Ferro, maar die was niet beschikbaar. Toen heeft ze er maar Gribaldi opgezet, want die was ook zwart Frusty


De Rohdiamant hebben we toen gebruikt omdat we daar ook helemaal weg van waren. We waren toen daar bij Vorwerk en we vielen als een blok voor die jonge hengst. Hij pastte ook geweldig goed bij de merrie. Ook als hij een andere afstamming had gehad, hadden we hem zeker gebruikt!

Maar om de kleur Clown Er is toch een huizenhoog verschil tussen Ferro en Gribaldi *grinnik*

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-04 13:27

Tja ik heb nooit een merrie gehad voor cabochon en nu nog niet echt. Achja van de andere kant er lopen een aantal leuke kinderen rond en misschien komt er nog wel een ggk zoon bij in de toekomst. Vindt het wel jammer van de hengst.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:04

Echt heel erg zonde. De mensen waar ik stage loop waren van plan ook dit jaar hun merrie door Cabochon te laten dekken, nadat ze dit jaar gust is gebleven. Nu is het Turbo Magic een zoon van Cabochon geworden.

vesta
Berichten: 29
Geregistreerd: 03-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:08

Ik ben blij dat wij van Cabochon dit jaar nog een veulen krijgen.

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 14:18

Wij krijgen op stal dit jaar nog een Cabochon veulen.
Uit een Jet Set merrie.
Ben erg benieuwd.
Jammer voor je dat je niet meer met hem kunt fokken.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 15:13

Nou, idd best wel erg! Zo zie je maar... Voor te fokken zit ik er niet echt mee. Als vader zou ik hem nooit gebruikt hebben.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 19:28

Ooo das echt erg!! Boos!
Sydney's opa!! Boos! Huilen
Ik vind het zo'n geweldig mooi dier!! Echt helemaal mijn type paard! OK dan!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-04 01:29

ja ik hoorde het dri edagen voordat mijn merrie door cabochon gedekt zou worden dat hij ziek was. echt super jammer, maar live goes on