Flemmingh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 11:54

Lielle schreef:
Het zijn geen paarden voor beginners, daar ben ik het helemaal mee eens. Pablo is met inrijden erg lastig geweest, ik heb er in een jaar tijd zeker 10 keer naast gelegen, omdat hij iets raars deed. Maar met consequent geduldig rijden en niet bang zijn is het nu toch aardig over. Als hij nu nog eens sputtert (zoals gisteren toen alle paarden wegvlogen omdat er eentje begon te bokken) hoef ik alleen maar streng zijn naam te noemen en dan is het over. Maar het zijn echte bloedpaarden, je komt er niet met alleen maar de zweep erover, snel denken en ze voor zijn is veel effectiever. Wat die gallen betreft, daar kan ik me echt niets bij voorstellen, maar goed.


Maar Flemmingh zelf, zit bijna geen volbloed in!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:01

En toch zijn het bloedpaarden. Mijn zusje heeft een 3 jarige Flemmingh die ze zelf niet eens zou durven inrijden. Braaf op stal en omgang, maar alleen als madam precies weet wat er gaat en moet gebeuren. Als er iets nieuws komt, hou je dan maar vast: stijgeren, meppen, laten vallen, alles doen om te voorkomen dat dat gebeurt wat jij wil. En dat kan van simpel afspoelen van de benen zijn of uit de trailer willen lopen. Het is een echte kattekop. Mijn zusje heeft werk en woont samen en heeft geen zin om straks gehandicapt thuis te liggen omdat de merrie weer iets doet tijdens rijden wat ze niet wil. Dus is het nu een fokmerrie totdat ze weet wat ze ermee wil doen. Het is een mooie koffievos, leuke bewegingen zo los in het land maar ze zal een sterke en zeer consequente ruiter nodig hebben met veel durf om die zadelmak en ingereden te krijgen.

Flemmingh's staan om bekend moeilijke paarden te zijn die als ze het niet zien zitten jou ook laten zitten. Ze zijn qua uiterlijk mooi en hebben meestal mooie bewegingen, maar wat heb je eraan als je wat karakter betreft je handen vol aan hebt!

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 12:54

Pablo's grootvader is Pericles, een puur Engels volbloed die er juist om bekend staat makkelijke paarden te fokken. Verder zit er achter Flemmingh ook nog Engels volbloed (Nautilus xx), en bv Krack C en Lingh zijn toch echte bloedpaarden om te zien (en te rijden als ik dat zo lees).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:03

Krack is schijnt juist helemaal niet moeilijk te zijn, tenminste hij is enorm werklustig wat het er ook niet altijd makkelijker op maakt!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:07

Elk paard heeft ook een moeder dus je moet elk paard op zich bekijken dat is het beste en niet vergelijken met halfbroers en zussen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 13:10

De moeder doet ook veel. Als je puur naar Flemmingh kijkt zit er bijna geen volbloed in, vandaar dat ik naar ervaringen vroeg. Mijn merrie is Chronos x Variant en niet de makkelijkste, vandaar dat ik geen hengst met enorme bloedlijnen zoek.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:15

Sommige mensen denken dat een paard alleen maar een vader heeft...
Ook de moeder heeft een grote invloed...
En ik weet wie dat verhaal van die gallen heeft neer gezet... maar daar heb ik nog nooit wat van gezien..
ook buitenrijden valt best mee.. Je moet opletten.. maar dat moet met elk paard.. En nee, een beginner erop zetten lijkt me geen goed plan, maar wie laat nou een beginner alleen buiten rijden?!?!?!
Flemmingh is een schat van een hengst... Maar het blijft een hengst.. En is idd een bloedkikker... Maar wat ik vaak heb gezien.. De moeilijkste of die met het meeste bloed, zijn vaak de besten, omdat ze net dat extra hebben..........
Mijn Farrington is ook zo'n bloedkikker... Maar wel een super paard, die dat extra heeft wat een goed paard, vind ik, nodig heeft...
Kus,
Frederike

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-02 13:27

Farrington vererft overigens wel een heel moeilijk karakter. Als je er eenmaal doorheen bent zijn het fijne paarden, maar dan moet het je wel lukken.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 13:36

ach... valt wel mee
ze zijn niet makkelijk...
maar goed die van mij is dan ook een Farrington x Joost x Amor...
En Joost en Amor zijn niet van die lieverdjes...
Farrington zelf is een schatjuh! en mijn paard ook trouwens... Vind alles best op stal enzo, alleen onder het zadel moet je hem voor je winnen!

Das een uitdaging... en als je het vertrouwen hebt.. dan ist super!

Kus,
Frederike

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 16:07

Eh, Vanda?? Wie heeft het nu over een beginner alleen naar buiten sturen??? En ik begon over die gallen, maar ken jij mij? Dat maak ik op uit jouw bericht.

En dat een paard een moeder heeft is logisch, daar hebben we het al vaak genoeg over gehad. Je gaat niet een hengst beoordelen op 1 nakomeling. Ik ken er zes, dus vind dat ik best een redelijk beeld heb gekregen van het vererven door Flemmingh. Feit is dat sommige exterieur en karaktereigenschappen nogal sterk vererven. Zoals de meeste Wolfgangnakomelingen een prachtig hoofdje hebben en Jazznakomelingen vaak behoorlijk kijkerig zijn. Om maar wat te noemen.

Het zijn gewoon sportpaarden en niet voor iedereen geschikt. Misschien als ze uit een hele kalme gelderse merrie komen, wel...? Slapen

Lielle

Berichten: 66258
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 16:14

Sjuimpje, dat is precies wat ik bedoelde over Krack C. Ik denk dat hij voor de gemiddelde ruiter veel te moeilijk zou zijn, maar dit zit nu iemand op die best wel kan rijden Haha! Haha! Haha!

Maar als ik het zo lees, lijken de meeste Flemminghs toch aardig op elkaar. Werkwillig, heet en heel aanhankelijk. Je kunt het slechter treffen.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 20:18

FLEMMINGH IS KEUR GEWORDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeuheuj!!!
Farrington, Indoctro en Glenridge ook!
Yes! Mn hele week is goed!!

Fitzroy

Berichten: 25156
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-02 21:29

Waarschijnlijk ken ik dan weer een Flemmingh waarvan de moederlijn erg doorgefokt heeft.
Dit is nl. een Flemmingh x Formateur x Lucky Boy xx en een koelere kikker dan dat paard bestaat bijna niet.
Ook met rijden is zij ontzettend makkelijk, eerder lui dan heet te noemen.
Ze loopt wel Z2-dressuur, dus de capaciteiten heeft ze wel in huis, maar om het een bloedpaard te noemen, absoluut niet.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-02 23:24

Prom de flemmingh die ik ken is ontzettend braaf in omgang ook buiten... met inrijden was hij het liefste/rustigste makkelijkste paard dat ik ooit heb meegemaakt! En hij gaat als een trein!!!!