Welke letter Tinker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Welke letter Tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:37

Welke letter is dit jaar voor een Tinkerveulen?

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 19:38

Mag je zelf kiezen Haha!

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 19:39

Ik weet dat het stamboek niet veel voorstelt, maar mag je gewoon een letter kiezen? vreemd?

Hompie
Berichten: 35
Geregistreerd: 01-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 21:22

Issy schreef:
Ik weet dat het stamboek niet veel voorstelt


Waar slaat dit nou weer op. Verward Verward
Over welk stamboek heb je het dan???

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:59

Waarom is dat zo vreemd?
Bij geen van beiden stamboeken werken ze met verplichte letters.

Tinks
Berichten: 521
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:09

Nou ik zou zeggen wees blij dat je niet aan letters gebonden bent.
Een stamboek is toch niet meteen verkeerd als ze geen letters opgeven?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 09:13

Ik vind het vreemd dat je bij het nederlands tinker stamboek iedere tinker kan aanmelden via een emailtje.
Terwijl niet alle tinkers zo raszuiver zijn. Mijn Tinker was namelijk niet bekend ik heb geen oudergegevens, maar via een email kon ik haar aanmelden, en nu heeft ze opeens papieren??????? nou dat vind ik vreemd.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 09:23

Wat is er zo raar aan, dat je zelf de letter kan bepalen ??
Bij het connemara stamboek kan dat ook hoor, er zullen er ongetwijfeld nog wel meer stamboeken zijn.

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-04 09:36

ik ben meer de KPn en de friesche stamboeken gewend, en daar wordt de letter aangegeven, ik ging er vanuit dat dat overal zo was, maar dat blijkt dus van niet.
Zoal ik al eerder schreef vind ik het raar dat ieder paard maar aangemeld kan worden. Dat is bij een fries of kwpn stamboek wel anders, daar kan je pas aanmelden als je paard goedgekeurd is van goedgekeurde ouders. mIjn tinker heeft nooit aan een keuring meegedaan, ouders zijn niet bekend.
daarbij kun je makkelijk op die manier een paard per ongeluk dubbel aanmelden. Want wie zegt dat ze niet al aangemeld was???

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 13:49

Jouw paard heeft geen papieren hoor. Je kan lid worden bij het stamboek en dan moet je ook opgeven of je een Tinker hebt. Deze word dan alleen geregistreerd maar niet opgenomen in het stamboek. Daarvoor moet je eerst naar de keuring. Als je het over het NTS hebt iig, ICS is wellicht anders.
Maar als je daar zo'n problemen mee hebt leg deze vraag dan daar neer ipv op een forum te gaan lopen miepen.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:40

Issy schreef:
Ik vind het vreemd dat je bij het nederlands tinker stamboek iedere tinker kan aanmelden via een emailtje.
Terwijl niet alle tinkers zo raszuiver zijn. Mijn Tinker was namelijk niet bekend ik heb geen oudergegevens, maar via een email kon ik haar aanmelden, en nu heeft ze opeens papieren??????? nou dat vind ik vreemd.


Heb je die papieren dan??? Ik weet wel 100% zeker dat je geen stamboekpapieren hebt. je tinker wordt geregistreerd, maar is dan nog niet opgenomen in het stamboek. Je hebt dan misschien een blanco paspoort, omdat dit verplicht is. Pas als je op een keuring door de jury bent goed gekeurd, dan is je Tinker opgenomen in het stamboek en heb je een paspoort van het NTS.

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-04 19:43

Issy schreef:
mIjn tinker heeft nooit aan een keuring meegedaan, ouders zijn niet bekend.
daarbij kun je makkelijk op die manier een paard per ongeluk dubbel aanmelden. Want wie zegt dat ze niet al aangemeld was???


Bij 90% van de Tinkers zijn de ouders onbekend. Je moet toch ergens beginnen als je een stamboek opzet. Daarbij worden bij allebei de stamboeken de Tinkers gechipt bij opname en dan kom je er snel genoeg achter of je al geregistreerd staat.

Mariska_28

Berichten: 10499
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 11:33

Ik heb voor mijn veulentje een naam met een D gedaan. Dit omdat dat de 4e letter in het alfabet is en het nu 2004 is. Volgend jaar wordt het dus een naam met een E. Op deze manier kun je later nog makkelijk achterhalen wanneer welk veulen geboren is.. Lachen

Issy schreef:
Ik vind het vreemd dat je bij het nederlands tinker stamboek iedere tinker kan aanmelden via een emailtje.

Dat gebeurt ook niet.. gezien het stukje van bonte hierboven daarover. Maar misschien staat dat onduidelijk op de site?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-04 09:26

Slimme tip, de 4e letter voor 2004, bedankt!!!!

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:07

Ik ben nou toch wel benieuwd wat voor papieren je hebt???

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-04 13:01

ik denk dat ze niet goed gelezen heeft.

En over de raszuiverheid onder de tinkers... wanneer is een tinker raszuivers als ze vroeger en nog steeds worden gekruisd met andere rassen?

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-04 14:42

Ik heb van het tinkerstamboek papieren ontvangen waar de vermoedelijke ouders op staan, echter zijn dit geen officiele stamboekpapieren, Met raszuiver bedoel ik dat er geen sprake is van inteelt.

Waarom zijn er twee tinkerstamboeken?

Bonte
Berichten: 6055
Geregistreerd: 02-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-04 00:43

Daar ga ik verder niet op in. Daar is al genoeg over geschreven.