Lupicor en Timeless

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Lupicor en Timeless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 16:41

Zoals de titel al aangeeft:

Heeft er iemand misschien meer informatie over de hengsten Lupicor en Timeless?

Alvast thnx OK dan!

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:15

http://www.wbrinkman.nl of http://www.hanshorn.nl

Lupicor 1.73m, geb. 1995

Lupicor lijkt uit te groeien tot een van de meest populaire springhengsten van Nederland. Sinds zijn goedkeuring bij het KWPN in 2002 hebben al veel fokkers vertrouwen in het Lupicor getoond. Dit mede dankzij zijn fantastische bloedopbouw.
Zijn keurmoeder Jourdette S heeft zelf internationaal 1.40 m gesprongen onder Dave Maarse. Ook is Jourdette S de hoogste geplaatste hengstenmoeder in de top 250 fokwaarden voor merries RP springen. De goedgekeurde hengst Pitcher S, die wordt uitgebracht in de nationale springsport is een volle broer van Jourdette S.
De grootmoeder van Lupicor is een dochter van Cor de La Bryere. Uit de moederlijn van Lupicor komen ook de internationale springpaarden El Padrino (v.Jasper) en de KWPN-hengst Lester (v. Lancer II).

Lupicor heeft in Duitsland al drie goedgekeurde zonen gebracht uit zijn eerste jaren dat hij in Westfalen ter dekking heeft gestaan. Te weten: Lupicor x Pessoa, Lupicor x Lancer en Lupicor x Polydor.
Lupicor heeft reeds op 9 jarige leeftijd al goede resultaten geboekt in het 1.50 m springen. Hij wist zich vooraan te plaatsen tijdens Munster, Labanja (Italie) en Frankfurt.

Afbeelding

Timeless 1.68 m, geb 2000

Timeless het jongste springtalent van het KWPN die tijdens zijn verrichtingsonderzoek ook nog wist uit te blinken met zijn fantastische bewegingsvorm.
Timeless brengt door zijn afstamming heel interessant nieuw bloed binnen onze KWPN fokkerij.De vader van Timeless is Goodtimes deze hengst was zelf ook verrichtings-kampioen van zijn jaargang. Goodtimes staat binnen onze fokkerij bekent als een hengst die naast veel springkwaliteit ook veel beweging geeft en exterieurmatig goede paarden fokt.

De moeder van Timeless is een dochter van Watzmann die ook te boek staat als vader van de Wereldkampioen Waltzerkoning van Franke Sloothaak. De nakomelingen van Watzmann sprongen samen voor € 1.7 miljoen aan prijzen bij elkaar.
Zijn grootmoeder is een dochter van Pilot, deze Duitse hengst is van onschatbare waarde geweest binnen de springpaarden fokkerij. Zijn nakomeling wonnen bij elkaar meer dan € 4 miljoen. Hij is onder andere de vader van Pia lotta, Peter Pan, Priamos en Pit.
Kortom: Timeless een veelbelovende jonge hengst met veel uitstraling, die over zeer veel springkwaliteit beschikt en hele goede basisgangen.

Afbeelding

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 19:15

Wat wil je weten?
Timeless is een Goodtimes X Watzmann X Pilot. Hij was afgelopen jaar verrichtingskampioen bij het voorjaarsonderzoek. Hij had voor zijn beweging erg goede cijfers, ook bij de springonderdelen scoorde hij erg goed. Het is dus een echte allrounder.
Afgelopen week zijn de eerste 3 veulens geboren en ik heb me laten vertellen dat die erg goed lijken.
(meer info op www.wbrinkman.nl)

Aifa

Berichten: 1037
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-04 23:02

helemaal super!

bedankt voor de reacties OK dan!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 01:44

Wij verwachten zeer binnenkort een jonge Timeless, de dragende merrie is 1 mei uitgerekend. Zodra ik foto's van het veulen kan schieten zet ik hier wel een link naar de kraamstal (als dat mag in elk geval)...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 11:53

verrichtingsverslag van Timeless
Citaat:
Verrichting Ermelo 2003 (13-03 t/m 21-05)
Timeless is een brutale, wispelturige hengst die veel van zijn ruiter vraagt. De hengst heeft veel bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken.
De stap is zuiver, met veel afdruk en goed van ruimte. De draf heeft ruim voldoende ruimte, heeft veel afdruk, balans en tact en heeft een goede houding. De galop is ruim voldoende van ruimte, heeft ruim voldoende afdruk en een goede houding. In de bovenlijn zou de hengst zich losser moeten laten. Als dressuurpaard heeft de hengst ruim voldoende aanleg en geeft zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
De hengst springt met veel kracht, maar zou nog meer terug moeten springen.
Het voorbeen wordt voldoende gevouwen, maar de onderarm zou meer naar boven gebracht moeten worden. Het ruggebruik is goed en de hengst opent achter zeer goed. De hengst lijkt over veel tot zeer veel vermogen te beschikken en lijkt voorzichtig. Als springpaard heeft de hengst veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang is de hengst brutaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.


En van Lupicor
Citaat:
Hengstleistungsprüfung Münster-Handorf (BRD) 1988
totaal 98.25 punten, 18e van 29 deelnemers.
dressuur 85.21 ptn, 23e ; springen 119.87 ptn, 5e.

Verrichting Ermelo 2002 (verkort onderzoek; 11-03 t/m 30-03)
Lupicor is een eerlijke, betrouwbare hengst. Hij heeft ruim voldoende bereidheid om te werken en laat zich ruim voldoende bewerken. De stap is ruim en zuiver. De draf heeft ruim voldoende ruimte, ruim voldoende houding en souplesse. In galop heeft Lupicor een goede ruimte, ruim voldoende afdruk en een goede balans. Zowel in draf als galop houdt Lupicor het voorbeen iets vlak.
Als springpaard heeft Lupicor veel afdruk. Hij springt snel van de grond. Lupicor springt met een goede voorbeentechniek. Hij basculeert doorgaans goed en maakt de sprong goed af.
Lupicor is voorzichtig en heeft veel tot zeer veel vermogen.
Als springpaard heeft Lupicor veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Geen veterinaire bijzonderheden.

In de periode waarin Lupicor deelnam aan het verkort verrichtingsonderzoek werden geen verrichtingscijfers toegekend.

Volgens mij is ie ook niet erg vruchtbaar Verward Of ze hebben een foutje gemaakt.
Citaat:
Voortschrijdend totaal tot en met 2002
dekkingen 404
veulens 4

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:15

als het kwpn een hengst al brutaal noem, is het waarschijnlijk een etter eersteklas.. het model van timeless vind ik mooier dan dat van lupicor..maar die heb ik weer zien springen bij de wiemslebach..springt heel makkelijk

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 13:20

supersambo schreef:
als het kwpn een hengst al brutaal noem, is het waarschijnlijk een etter eersteklas.. het model van timeless vind ik mooier dan dat van lupicor..maar die heb ik weer zien springen bij de wiemslebach..springt heel makkelijk


Het IS een etter...... het KWPN geeft niet vaak deze titel mee aan een hengst. Dus het is eentje met gebruiksaanwijzing!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 18:48

LuvdaTossa"]
[quote="supersambo schreef:
als het kwpn een hengst al brutaal noem, is het waarschijnlijk een etter eersteklas.. het model van timeless vind ik mooier dan dat van lupicor..maar die heb ik weer zien springen bij de wiemslebach..springt heel makkelijk


Het IS een etter...... het KWPN geeft niet vaak deze titel mee aan een hengst. Dus het is eentje met gebruiksaanwijzing!
[/quote]
Zo dan mag jij een keertje langs komen om te kijken hoe etterig hij is. je hebt die hengst nog nooit gezien anders had je zoiets nooit kunnen zeggen. Het is een jonge hengst, daar hoef je geen schoothondje van te verwachten, maar er zit niets gemeens in. Hij heeft het afgelopen jaar een boel geleerd, maar ook vorig jaar vond ik hem niet brutaal of gemeen. Ik zou zeggen kom hem bekijken je bent bijna altijd welkom bij brinkman.

Jessicaaa
Berichten: 770
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 18:20

Afbeelding
Afbeelding

foto's...ik weet niet of je ze al gezien hebt