Phin Phin

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Phin Phin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 19:44

Ben benieuwd naar jullie mening over de afstammelingen van Phin Phin. Alles is welkom.


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 20:40

Haha nee ik vergis me echt niet! Het gaat om Phin Phin, de KWPN goedgekeurde zoon van Chin Chin (die is me veeeel te duur!).

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-03 08:20

Excuseme schreef:
Ik denk dat Phin Phin een goed alternatief is, als je toch Chin Chin erin wilt hebben. Voor Chin Chin veulens wordt op dit moment goed geld geboden, maar hij kost met dekken dan ook een paar centen. Nog een goed alternatief is de Holsteiner Verbandshengst Lordano, die direct uit dezelfde merrielijn komt als Chin Chin en een geweldig vermogen heeft. deze kost maar 900 euro.


Omdat het bij deze merrie voorlopig bij 1 keer dekken blijft (ivm sport), kies ik liever voor een KWPNhengst, vandaar Phin Phin. Maar zoals Sarabande ook al zegt, en die indruk had ik ook al gekregen na het zien van een aantal veulens, zou hij niet te bloederig fokken voor mijn Burggraaf merrie met 68 % volbloed? En hoe fokt hij qua maat? Mijn merrie is zeker 1.70, maar komt net als Phin Phin uit een kleine moeder. (1.60/1.61 m).

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 11:49

_Piet"]
[quote="sarabande schreef:
Ik denk ook dat Phin Phin misschien even iets teveel bloed geeft in combinatie met Rilexta.


Dus als ik het goed begrijp fokt Phin Phin nogal bloederig. Bedoel je dit qua exterieur of ook qua karakter. Hoe hoog is trouwens het dekgeld van Phin Phin?
[/quote]

Ik heb inmiddels heel wat Phin Phin nakomelingen gezien, en ben van mening dat de hengst best wat bloed mag gebruiken. Eén van zijn best presterende nakomelingen Utah (Roelof Bril) is hier ook een voorbeeld van (mv. Shah xx). Ook de nr 3 van de hengstenkeuring komt uit een redelijk bloederige merrie (Burggraaf x Cadmus xx).
Ik laat mijn merrie morgen scannen, dan zit ze op 20 dagen. Het dekgeld van Phin Phin is 900 euro. Hij is afgelopen weekend voor het eerst, na een behoorlijke rustperiode, weer op concours geweest (Sheffield), en werd daar 11e in het 1.50 m (één balkje).

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:44

Shanna16 schreef:
Phin Phin vind ik erg mooi
Hij staat hier in de buurt, afgelopen hengstenkeuring heb ik zelfs een nakomeling (hengst) van hem behandeld Tong uitsteken ik ging heel even naar de stallen, een vriendin van mij was die nakomeling (Phin Phin x Goodtimes x Burggraaf) aan het poetsen en moest verder. Kreeg hem in mn hand geduwt: zorg dat hij niet rolt!

Was werkelijk waar echt een scheet! Weet niet of iemand een boekje van de Radstake heeft, maar het veulen dat daarbij staat, dat is hem Haha! alleen nu is ie dan 3 jaar Lachen

Naar mijn mening heeft hij idd wat bloed nodig, maar hij fokt mooie nakomelingen met een fijn karakter Lachen

Als je dat boekje van de Radstake niet hebt, wil ik hem ook wel scannen, heb je nog wat extra informatie, en fotos Lachen
Dan moet je maar ff pben!


De Phin Phin x Goodtimes is inderdaad een interessante dier, als veulen ook al.
Informatie over Phin Phin staat natuurlijk ook op http://www.radstake.nl, en daar kan je ook altijd een boekje aanvragen.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-04 12:45

Neel schreef:
Jen, is Rilexta nu drachtig van hem??


Morgen scannen! Scheve mond Spannend!


MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 13:19

De dierenarts is vanochtend geweest...en ja!! De merrie is drachtig! OK dan!

Afbeelding

Ziet er al veelbelovend uit he! Cool

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-04 13:28

Dank u! Hyper!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers