Info (o.a. nakomelingen) van RICCIONE?...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Info (o.a. nakomelingen) van RICCIONE?...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 11:55

Ik was zelf altijd helemaal weg van Regazzoni, maar heb mijn oog laten vallen op Riccione (Regazzoni x Arogno). Maar weet iemand hoe deze hengst fokt?

Wat zijn de zwakke/sterke punten van deze hengst? En bij welke merries past deze hengst?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 12:06

Wij zijn een stap verder gegaan. nl. Riccio, zijn zoon
uit een Florestan x Democraat-moeder.

En die sprak ons in de gummy en lengte echt aan.(173 cm)


http://www.johann-hinnemann.com/

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 13:24

Riccione www.st-ludwig.de

*11 gekeurde zonen uit zijn eerste twee jaargangen.

* verbetert duidelijk het middenstuk van de merrie.

* fokt een enorme lossigheid en gummy

Over het algemeen fokt hij van de doorsnee merrie een net iets beter veulen. Bij goede merries zie ik toch wel heel wat super veulens van hem lopen. Ze hebben enorm veel zelfhouding en zijn qua type zeer chique. Zijn front en met name zijn hals met kleine koppie zie je regelmatig terug in de nakomelingen!! Verder hebben zijn nakomelingen qua exterieur dezelfde achterhand. Riccione (nakomelingen) is (zijn) momenteel over de hele wereld gevraagd.

Mijn eigen mening: De hengst zelf spreekt me qua beweging niet zo aan, de beweging van het voorbeen is een beetje vlak. Het laatste jaar is zijn achterhand enorm krachtig, snel en ondergeplaatst. Met de nadruk op het laatste jaar, voorheen heb ik hem wel eens kort-lang zien bewegen en kwamen zijn benen niet echt goed van de grond. Qua typ vind ik hem geweldig en karakter is ook super (10 voor rittigkeit)!!

Misschien kun je beter zoals ceasario al aangeeft naar een nakomeling van hem kijken. Heb je niet 400 andere veulens uit dezelfde jaargang!!
(In de wandelgangen heb ik opgevangen dat het sperma afgelopen jaar niet super was)
>Riccio lijkt mij een van de betere.
>Ruisador is mijn favoriet, super krachtige bewegingen, een bovenlijn waar niets op aan te merken is! Enorme knieactie (misschien wel een beetje hectisch)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-04 20:16

Rhea schreef:
Riccione www.st-ludwig.de

* verbetert duidelijk het middenstuk van de merrie.



In wat voor zin? Een sterkere rug en lendenenpartij? En is het met zijn nakomelingen (ggk hengsten zoals Riccio) ook zo? Wij hebben namelijk een merrie met een zwak middenstuk, die zeker versterking nodig heeft.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-04 11:02

Fokt zijn middenstuk door; Het laatste live voorbeeld dat ik heb gezien had de merrie een erg lang middenstuk en een weggezakte rug, het veulen was veel korter en stond "beter met elkaar in verband". Was een Belmondo merrie.