!Rubiquil!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellie20
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-12-01

!Rubiquil!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 21:00

Wij zitten er aan te denken om onze merrie te laten dekken door Rubiquil volgend jaar. Kent iemand deze hengst of nakomelingen ervan? Heeft iemand ervaring met deze hengst, alles is welkom. Alvast bedankt!!!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 21:38

ja ken hem best goed. hij staat bij me in de buurt. mooie en lieve hengst maar niet alle nakomelingen zijn ook zo.
hij is zelf heel klein maar heeft grote nakomelingen.
ik zou zeggen, leuke hengst, eigenaar.........minder Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 15:16

Tja, ik probeer al een tijdje informatie te krijgen over de huidige dekvoorwaarden van Rubiquil. Twee keer gebeld, twee keer wel beloofd maar niet gebeurd. en ik ben dus echt wel serieus, want ik ben zo weg van die hengst dat ik zowaar mijn beide merries wel wil laten insemineren.... Kennelijk zijn zij niet zo enthousiast over mij.... Verward

Het zijn niet eens echt de sportprestaties van de hengst die mij overtuigen. De hengst heeft een mooi exterieur dat goed bij mijn merries past, een behoorlijk front en hij kan dus echt wel lopen. Maar ook de bloedopbouw, Rubinstein I x Roemer, de nummers 1 en 2 van de internationale dressuurfokkerij.....
Ben wel geinteresseerd in de merrielijn, ik zie nergens ster en/of pref of keur staan, ben bang dat de hengst uit hele gewone merries komt....Ook ben ik zeer benieuwd naar de rontgenologische data over hemzelf en eventueel zijn nafok. Ik vraag me serieus af waarom deze hengst eerst bij het NRPS is goedgekeurd en niet bij het KWPN. Is hij ooit afgewezen?

Maar goed, ik ben wel geinteresseerd. ben heel benieuwd of nog steeds geldt: niet drachtig, geld terug..... Op zijn site staat dekgeld FL 1.500,--, maar of dat nog steeds geldt (in euro's dan 680,--), de site is van enige jaren terug.
Denk overigens wel dat Rubiquil dit voorjaar bij het KWPN wordt goedgekeurd. Hij is aangemeld voor het eerstkomende onderzoek.

Toch, als die eigenaars/hengsthouders niet rap met wat documentatie komen, ga ik uitkijken naar andere hengsthouders. rubiquil is niet de enige hengst met een passend exterieur en mooie bloedopbouw. Stal Hexagon mocht wel wat meer gaan doen aan PR.....

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:13

nou daar staat de eigenaar dus om bekend he.
leunis is hoefsmid eigenlijk en als die dus werd gebeld voor een afspraak moet je ook minimaal 4 keer terugbellen voor hij eens komt opdagen als hij uberhoubt komt.
hij is jaren geleden eens bij mij geweest om mijn paard uit te proberen die ik te koop had.
hij zou die middag terugkomen mijn zijn eigen zadel, dat moet dus nu (8 jaar later) nog gebeuren dus ik hoop dat als je er mee in zee gaat het wel wat beter gaat.

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 18:56

Dees schreef:

Ben wel geinteresseerd in de merrielijn, ik zie nergens ster en/of pref of keur staan, ben bang dat de hengst uit hele gewone merries komt....

Op zijn site



Wat maakt het uit dat de hengst uit hele gewone merries komt?? Je ziet aan zijn prestatie's en exterieur + beweging dat het hem zekers niet negatief beinvloedt heeft....... En BTW wat is de site??? Ben heel benieuwd (PB ? )

Ik heb de hengst gezien in Leeuwarden (Indoor Friesland), jee wat een beauty, ik ben helemaal weg van hem. Succes met alles.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 10:32

http://www.horsenl.nu/hexagon/

Wat het uitmaakt als een hengst uit 'gewone' merries komt?
Welnu, zowel vader als moeder bepalen het genetische erfgoed van een nakomeling. Als zowel de vader als de merrie bekend staat als goed (exterieur ster, prestaties sport, eventueel rontgen in orde) dan is de kans dat een nakomeling van de bewezen hengst en merrie goede eigenschappen doorgeeft groter.
Want een goede hengst uit een wat gewone merrie kan heel goed het 'wat gewoon' genetisch materiaal doorgeven aan jouw veulen. Je wilt met fokken eigenlijk je merrie verbeteren, dan is het belangrijk om te weten of al de beide voorouders van de hengst 'beter' zijn dan jouw merrie, of alleen de vaderszijde.
Het is gewoon interessanter fokken met een hengst waarvan ook de merrielijn van zich doet spreken. Dat een hengst zelf presteerd ondanks een minder sterke merrielijn zegt wel wat maar niet alles, die minder sterke merrielijn zal zeker wel invloed zal hebben op de nafok van die hengst.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 10:41

Dees schreef:
http://www.horsenl.nu/hexagon/

Wat het uitmaakt als een hengst uit 'gewone' merries komt?
Welnu, zowel vader als moeder bepalen het genetische erfgoed van een nakomeling. Als zowel de vader als de merrie bekend staat als goed (exterieur ster, prestaties sport, eventueel rontgen in orde) dan is de kans dat een nakomeling van de bewezen hengst en merrie goede eigenschappen doorgeeft groter.
Want een goede hengst uit een wat gewone merrie kan heel goed het 'wat gewoon' genetisch materiaal doorgeven aan jouw veulen. Je wilt met fokken eigenlijk je merrie verbeteren, dan is het belangrijk om te weten of al de beide voorouders van de hengst 'beter' zijn dan jouw merrie, of alleen de vaderszijde.
Het is gewoon interessanter fokken met een hengst waarvan ook de merrielijn van zich doet spreken. Dat een hengst zelf presteerd ondanks een minder sterke merrielijn zegt wel wat maar niet alles, die minder sterke merrielijn zal zeker wel invloed zal hebben op de nafok van die hengst.


Tja, daar zeg je wat. Niet iedere paardeeigenaar heeft de ambities, de middelen of de kunde in huis om met zijn paard (en in dit geval de merrie) de sport in te gaan, en de merrielijn te promoten. Persoonlijk vind ik de merrielijn eigenlijk nog belangrijker dan de hengst. Als het niet mogelijk is om op grond van kwalificaties op papier de merrie te beoordelen, zou ik in ieder geval proberen om de merrie zelf te zien. Maar ik zou beslist mijn keus niet laten afhangen van een papiertje of beoordeling van een jury. Wat zij niet kunnen zien is wat zich in dat koppie afspeelt, en dat is soms nog belangrijker dan het exterieur...

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 12:05

Voor zover ik weet is de moeder van Ruby Aquila, de oude merrie van Erica Jansen waar Leunus inmiddels mee getrouwd is.
Wat deze in de sport precies gelopen heeft weet ik niet, maar volgens mij iig ZZ-zwaar.

Volgens mij is Ruby nog niet aangeboden bij het KWPN.
Over zijn karakter:
Ik ken hem vanaf jaarling en het is altijd de braafste en liefste van stal geweest. Ook onder het zadel later werkte hij altijd mee, nooit fratsen.

Jammer dat de pr niet zo top is, hoe meer paarden als Rubiquil hoe beter! Als ik Leunus weer spreek zal ik het doorgeven. Ik ben benieuwd naar zijn verklaring.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 19:33

nee rubi's moeder is toch het paard geweest van leunes zijn eerste vrouw, die helaas dodelijk is verongelukt bij hun op stal!
Rubi is in ieder geval wel een eigen fokproduct.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-02 20:25

dekvoorwaarden

Dekkingsvoorwaarden


Niet drachtig = geen geld


Indien u besluit uw merrie door Rubiquil te laten dekken betaalt u alleen wanneer uw merrie drachtig is.

Nu ook KI mogelijk.

Uitstekende veterinaire begeleiding door H.J. van Dijk.

Kosten: Fl. 1.500,- excl. B.T.W. en afdracht.

Alle nakomelingen van Rubiquil die tot op heden zijn geboren zijn opvallend groot.

Bent u nieuwsgierig naar de nakomelingen van Rubiquil dan bent u van harte welkom op Stal Hexagon om deze te bekijken.

ellie20
Berichten: 3
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-02 20:58

Jammer dat jullie niet zulke goede ervaringen hebben met de heer van Lieren. We zijn nu nog maar rustig aan het rondkijken, dus we gaan voorlopig nog niets beslissen.Maar in ieder geval heel erg bedankt voor jullie meningen!!!! En als nog iemand wat weet dan hoor ik het graag!!