Welke hengsten voor deze merries??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Welke hengsten voor deze merries??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 13:54

Ik zoek voor deze 2 merries geschikte hengsten. Ik wil verders niet al te veel over de merries vertellen maar juist eens kijken wat jullie puur kwa bloedlijnen bij deze merries vinden passen.

Merrie 1
Gabor x variant x lt. generaal x Hanassi xx

Ster merrie vos 1.68
Verwacht veulen van tolando

Merrie 2 (zeer goede springer)
Clavecimbel x aristokrat x dukas x giesbert

merrie bruin 1.70
Verwacht veulen van Clint eastwood

Ik beschik momenteel niet over foto's van deze merries.
Beide merries zijn vrij ouderwets in het type.
Met name de clavecimel is vrij grof wat bouw betreft.
Makkelijke bewegers mogen echter wel chiquer, mooier gelijnd en meer elastisch zijn.

Gelieve in de all rounds sfeer te zoeken wat hengst betreft.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 09:45

Niemand?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 10:04

Vanwaar de vorige hengstenkeuze? (waarvan ze dus nu drachtig zijn)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 11:44

Tolando is een raadsel. Merrie staat pas sinds kort op stal en was al drachtig van deze hengst. Clint eastwood vanwege zijn veelzeidigheid. Echt allround paard. Mooi gelijnd en goed bewegen.

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:46

Zou je dan niet afwachten hoe dat veulen is van Clint Eastwood en evt. weer daarmee dekken?

Solitair is een goede all-rounder.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 11:57

Citaat:
Solitair is een goede all-rounder.


Allround in ? 'Allebei niet' , dat bedoel je vast Haha!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 12:47

voor merrie 2 nijg ik sterk richting Houston. Gaat misschien iets ten koste van het springen, maar o boy; krijg je daar een mooi model met beweging voor terug. Je hebt al wat fotos gezien toevallig

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 13:10

Miss_Petit schreef:
Zou je dan niet afwachten hoe dat veulen is van Clint Eastwood en evt. weer daarmee dekken?

Als het een goed veulen is is dat ook de bedoeling. Heb van de week deze hengst nog live gezien op hengstenshow en hij valt me alles mee! Erg leuke hengst!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 13:18

Wil je "jong" of oud bloed?

Er is genoeg bewezen all-round bloed...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-04 13:19

Miss_Petit schreef:
Wil je "jong" of oud bloed?

Er is genoeg bewezen all-round bloed...

Alles is welkom.

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 15:15

Heb 2 prachtige veulens gezien Future x Clavecimbel. Ben niet direkt een Future fan, maar deze beide waren toch bijzonder. Misschien is dat wat voor je Clavecimbel merrie?

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 19:39

numero uno misschien?

fokoyapernor

Berichten: 61
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:49

Ik ken een veulen van Gibraldi!!!

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:53

Voor merrie 1: Karandasj

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-04 20:57


Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-04 22:08

Is de ene merrie al bevallen? Lachen

phillip
Berichten: 50
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: boutersem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 22:30

GribaldiFAN schreef:
Ik zoek voor deze 2 merries geschikte hengsten. Ik wil verders niet al te veel over de merries vertellen maar juist eens kijken wat jullie puur kwa bloedlijnen bij deze merries vinden passen.

Merrie 1
Gabor x variant x lt. generaal x Hanassi xx

Ster merrie vos 1.68
Verwacht veulen van tolando

Merrie 2 (zeer goede springer)
Clavecimbel x aristokrat x dukas x giesbert

merrie bruin 1.70
Verwacht veulen van Clint eastwood probeer eens

Ik beschik momenteel niet over foto's van deze merries.
Beide merries zijn vrij ouderwets in het type.
Met name de clavecimel is vrij grof wat bouw betreft.
Makkelijke bewegers mogen echter wel chiquer, mooier gelijnd en meer elastisch zijn.

Gelieve in de all rounds sfeer te zoeken wat hengst betreft.

qingdam de revel

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 23:07

Nog twee allround hengsten:

PACIFIC
stap: 7,5
draf: 7,5
galop: 8,5
aanleg: 7,5
afdruk: 9
techniek: 8
vermogen: 8,5
aanleg: 9

Afstammelingen 2001 (veulens)
Pacific toonde een wisselende collectie voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die voldoende tot goed in het rechthoeksmodel staan en voldoende uitstraling hebben. Het hoofd is voldoende sprekend. De nek is voldoende tot goed van lengte. De hals heeft ruim voldoende tot veel lengte en is voldoende tot goed gevormd. Soms is er sprake van onderhals en is de hals matig bespierd. De schoft is goed van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is ruim voldoende van lengte en voldoende van ligging. De rug is doorgaans goed gevormd en goed bespierd. De lendenen zijn doorgaans goed gevormd en goed aangesloten en goed bespierd. De croupe is ruim voldoende van ligging, maar zou meermalen meer lengte moeten hebben. De broekspier heeft voldoende tot ruim voldoende lengte. Het voorbeen is correct. Het achterbeen is correct. Het fundament is wisselend ontwikkeld en heeft kwaliteit. De hoeven zijn normaal ontwikkeld. De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. De draf is wisselend. De ruimte en souplesse variëren van voldoende tot goed. De afdruk is doorgaans goed. Het voorbeengebruik is doorgaans goed. Soms houden de veulens het kruis iets hoog in beweging en zou de balans groter moeten zijn. De galop heeft veel afdruk. De ruimte van de galop is van voldoende tot goed. Twee thuis geïnspecteerde veulens wijken qua type en beweging in positieve zin af van de rapportage.
Bijzonderheden: tweemaal is een reebeen geconstateerd. De kwaliteit van de moeders was goed. Getoond: 22 (+2) veulens uit 116 dekkingen.


RADISSON
stap: 7,5
draf: 7,5
galop: 7,5
aanleg: 7,5
afdruk: 6,5
techniek: 6,5
vermogen: 8,5
aanleg: 7,5

Afstammelingen 2003 (veulens)
Radisson toonde een in ontwikkeling wisselende collectie veulens, die voldoende tot ruim voldoende rijtypisch zijn en ruim voldoende in het rechthoeksmodel staan. Het hoofd is ruim voldoende van vorm en ruim voldoende sprekend. De nek is goed van lengte. De hals is goed van lengte en vorm. De schoft heeft ruim voldoende lengte en is goed ontwikkeld. De schouder is goed van lengte en ligging. De rug is doorgaans week. De lendenen zouden beter aangesloten moeten zijn. De croupe is goed van vorm en voldoende van lengte. De broekspier zou langer door moeten lopen. Het voorbeen is correct gesteld, week gekoot en de veulens hebben lage verzenen. Het achterbeen is lang en gebogen. Het fundament is wisselend van omvang en voldoende van kwaliteit. De stap is zuiver, voldoende van ruimte en heeft ruim voldoende souplesse. De draf is voldoende ruim, heeft ruim voldoende voorbeengebruik. De veulens zouden het achterbeen meer onder de massa moeten brengen. De galop is voldoende van ruimte, maar zou meer balans moeten hebben.
Bijzonderheden: Getoond zijn 10 geprikte veulens en 5 door de eigenaar geselecteerde veulens. Van de twee thuis geinspecteerde veulens is een veulen wegens ziekte onvoldoende te beoordelen, het andere veulen wijkt in beweging in positieve zin van de rapportage af en mist een oog.
Onder de door de eigenaar geselecteerde veulens was de galop doorgaans beter. De kwaliteit van de moeders was matig. Getoond: 15 (+2) veulens uit 61 dekkingen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 12:34

phillip schreef:
qingdam de revel


Heb je een plaatje van deze hengst? Ik heb nog nooit van Qingdam de revel gehoord. Ben wel benieuwd!!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-04 17:59

De merries zijn nog niet bevallen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-04 21:47

MarianneR"]
[quote="phillip schreef:
qingdam de revel


Heb je een plaatje van deze hengst? Ik heb nog nooit van Qingdam de revel gehoord. Ben wel benieuwd!!
[/quote]

Joh hij bedoelt waarschijnlijk Quidam de Revel.

Of bestaat er wel een Qingdam ... Verward

davy
Berichten: 158
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 11:31

Loolapelooza"]
[quote="MarianneR"][quote="phillip schreef:
qingdam de revel


Heb je een plaatje van deze hengst? Ik heb nog nooit van Qingdam de revel gehoord. Ben wel benieuwd!!
[/quote]

Joh hij bedoelt waarschijnlijk Quidam de Revel.

Of bestaat er wel een Qingdam ... Verward
[/quote]

Dan vrees ik dat het dekgeld iets te hoog zal zijn.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-04 12:17

Denk iid dat dekgeld vrij hoog is van quidam. Het moet een betaalbare hengst zijn dus geen sandro hit of chin chin ofzo Haha! Haha!

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-04 12:29

Equador OK dan!
Is zelf springbloed, maar vererfd ook dressuur goed, Idocus van Marlies van Baalen is van Equador
Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 19:12

Ik vind de foto van Houston in mijn profiel veel mooier Knipoog Zit ook een leuke amazone op Haha!

Afbeelding

Even zonder gekheid. Alle veulens van Houston zijn knapperts om te zien, goed lopen kunnen ze ook alleen je moet er wel mee kunnen omgaan.