Merrie zoekt verkering....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Merrie zoekt verkering....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-01 15:51

Hallo Bokkers,

Mijn 1.61m. weinig hoge en smalle Balzflug x Zeoliet merrie zoekt verkering, met als doel: veulentje. De donkerbruine merrie is een tikkie neurotisch en heel voorwaarts, ze is wat lastig in de omgang.
ik zoek een hengst die haar wat verbetert ten aanzien van haar maat (dus zowel wat breder als wat hoger), haar niet tekort doet in het gangenwerk, en wat minder heetgebakerde veulens geeft in de omgang.

Ik denk zelf aan Rubiquil (wordt KWPN in voorjaar 2002, WEdden?!) of bijvoorbeeld FArrington. Of heeft iemand een betere suggestie? Ik sta volledig open voor jonge hengsten die zichzelf nog niet hebben bewezen. Springtalent is ondergeschikt aan dressuurmatig kunnen lopen.

Dank voor het meedenken! Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 17:59

Riant vind ik persoonlijk wel een toppertje, super dressuren maar ook zijn 'hoef' niet omdraaien voor een sprongetje. (dresuurtoppers die ook kunnen springen vind ik persoonlijk mooier front hebben en fijner door de rug te krijgen)

Farrington vererft niet zulke mooie koppies,
niet het belangrijkste maar toch...

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:19

Burggraaf fokt meestal maat en superkarakter.
Rubiquil fokt niet altijd grote paarden maar dat is toch afwachten.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 18:36

Voor Burggraaf moet je wel echt een hele fijne merrie hebben, anders heb je kans op een flink stevig 'kind' uit je merrietje. Maat fokt 'ie zeker!

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-01 23:50

Voor dit jaar is OOSeven echt mijn favoriet. we hebben er zelf ook eentje van hem en die is echt prachtig!
of Zuidhorn, onze jaarlinghengst van Zuidhorn is echt een schatje en superaanhankelijk!
maar wel prijzig....

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 00:23

Wat dacht je van een Oldenburger ? Uit de D lijn ( Donnerhall ) of de R lijn ( Rubinstein ) : maat , beweging & vaak goede karakters . Kijk eens op www.oldenburger-pferde.com/.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 11:45

Ja, mij hebben ze gezegd dat Donnerhall goede karakters en slimme paarden geeft en dat hij wat bloed vraagt. Zelf heb ik een Don Renoir veulen (Don Renoir= DonnerhallXRenoir I) uit een A Lucky One (= Lucky Boy xx) moeder, en het is heel erg braaf en makkelijk in de omgang. Of ze groot wordt kan ik nu nog niet zeggen. Die Don Renoir dekt voor BWP en is een vierjarige hengst. Hij gaat verder nog terug op Paradox en heeft dus ook goeie springmanieren. Bovendien is hij prachtig gitzwart. Zie op www.kempenhoeve.be
Ik denk dat je zeker goed zit met die D of R lijnen al heb ik wel al gehoord van een Rohdiamant die te klein was en een Royal Diamond die aan de kleine kant is.
Gribaldi fokt naar het schijnt ook grote paarden ?
Ik heb zo pas ook nog een interessante hengst ontdekt bij het SBS (Stamboek Belgisch Sportpaard). Het is een zoon van Donatelli (= DonnerhallXPik Bube) uit een Andiamo moeder en die haar moeder gaat dan terug op Furioso. Ik heb gelezen dat de combinatie Donnerhall x Pik Bube zeer goed werkt, Andiamo gaat terug op Absatz en die geeft beweging mee en zit in heel veel dressuurpaarden en dan zit er nog Furioso in, allemaal superbloed dus. De hengst is van 1998 dus nog jong. Ik denk dat z'n eerste veulens geboren worden in 2002. Ik heb er alleen nog maar over gelezen en zelfs nog geen foto gezien maar die bloedlijnen Kwijl Kwijl Deze hengst is een vos.
www.sbsnet.be

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-02 20:36

Van de in 2001 goedgekeurde hengsten vindt ik Riverman een echte uitschieter, hij staat bij Aris van Manen in Brummen. Hij was ook de verrichtingstopper van 2001