Afstamming uitzoeken van Gelders paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Afstamming uitzoeken van Gelders paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 22:56

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ik achter de verdere afstamming zou kunnen komen van mijn vorige verzorgpaardje Pepper.
Wat ik weet is dat hij waarschijnlijk bij het KWPN ingeschreven staat en van het Gelders type is (of in ieder geval minstens voor de helft Haha!).
Zijn stamboeknaam is Strateeg en hij is geboren op 27 april 1976. Aangezien bij het KWPN dit jaar het jaar van de Z is klopt dit ook precies als je 28 jaar terug rekent
Op de site Afstamming Gelderse paarden kom ik wel een hengst met de naam Strateeg tegen maar de geboortedatum is onbekend en volgens die site heeft deze hengst ook twee afstammelingen. Pepper kennende kan ik me dat niet echt voorstellen met dat mini-piemeltje Bloos! van hem Tong uitsteken Maar wat geboortedatum betreft van deze afstammelingen (beiden uit 1982) zou het wel weer kunnen. Ook vanwege het feit dat zijn huidige eigenares hem op ong. 6 jarige leeftijd heeft gekocht, dat zou dan ook in 1982-83 gebeurd zijn.
Iemand die me wat verder zou kunnen helpen?

ps. Naam van (groot)ouders weet ik helaas niet

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 23:51

Strateeg was een Hoogheid x Koetsier hengst, vos, 1.65 m. Hij dekte in 1980 en 1981. Geboren in 1976.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 08:23

MissHIS schreef:
Strateeg was een Hoogheid x Koetsier hengst, vos, 1.65 m. Hij dekte in 1980 en 1981. Geboren in 1976.

Bloos! potverdrie...... Pepper is ook vos en wat schofthoogte betreft ook iets van 1,65 m (laten we het maar niet over zijn rughoogte hebben Schijnheilig ). Zou hij dan toch? Lachen

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:54

Zit er geen papier bij? Als hij ingeschreven is bij het KWPN kun je er zeker wel achterkomen! Dan moet de eigenaresse gewoon bellen en dan kun je kijken of de aftekeningen kloppen!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 08:56

flettie"]
[quote="MissHIS schreef:
Strateeg was een Hoogheid x Koetsier hengst, vos, 1.65 m. Hij dekte in 1980 en 1981. Geboren in 1976.

Bloos! potverdrie...... Pepper is ook vos en wat schofthoogte betreft ook iets van 1,65 m (laten we het maar niet over zijn rughoogte hebben Schijnheilig ). Zou hij dan toch? Lachen
[/quote]

De gemiddelde gelder is vos en heeft een schofthoogte van 1.65 Knipoog
Als het dezelfde zou zijn, dan is er zeker meer bekend bij het KWPN

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 09:01

jantina"]
[quote="flettie"][quote="MissHIS schreef:
Strateeg was een Hoogheid x Koetsier hengst, vos, 1.65 m. Hij dekte in 1980 en 1981. Geboren in 1976.

Bloos! potverdrie...... Pepper is ook vos en wat schofthoogte betreft ook iets van 1,65 m (laten we het maar niet over zijn rughoogte hebben Schijnheilig ). Zou hij dan toch? Lachen
[/quote]

De gemiddelde gelder is vos en heeft een schofthoogte van 1.65 Knipoog
Als het dezelfde zou zijn, dan is er zeker meer bekend bij het KWPN
[/quote]
Haha! Da´s ook wel weer zo Knipoog
Zal internet eens afstruinen of ik een foto kan vinden van die ene Strateeg want Peppers aftekeningen kan ik wel bijna dromen.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:19

Ik heb wel een standfoto, maar ik kan de aftekeningen van de kop daarop helaas niet zien. Hij heeft één hoog witbeen (linksvoor, dus tot over spronggewricht, achter oplopend), achter twee witbenen (tot onder het spronggewricht, beide vóór oplopend) en rechtsvoor half witbeen zo te zien.
Rechtsvoor schiefel. Linker onderooglid klein defect. Rechtsachter oude, genezen wond op buiten onderzijde spronggewricht.

Ik zie net in je profiel dat jouw Strateeg 3/4 Engels volbloed is, en 1/4 Gelders. Dus dan kan het deze al sowieso niet zijn.

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 13:07

MissHIS schreef:
Ik heb wel een standfoto, maar ik kan de aftekeningen van de kop daarop helaas niet zien. Hij heeft één hoog witbeen (linksvoor, dus tot over spronggewricht, achter oplopend), achter twee witbenen (tot onder het spronggewricht, beide vóór oplopend) en rechtsvoor half witbeen zo te zien.
Rechtsvoor schiefel. Linker onderooglid klein defect. Rechtsachter oude, genezen wond op buiten onderzijde spronggewricht.

Ik zie net in je profiel dat jouw Strateeg 3/4 Engels volbloed is, en 1/4 Gelders. Dus dan kan het deze al sowieso niet zijn.

Nope, dat klopt dus niet.
Inderdaad wees zijn huidige verzorgerster me er vandaag ook nog op dat hij Engels volbloed door zijn aders had stromen. Was ik weer even vergeten Schijnheilig Maar dat kan toch in principe wel betekenen dat hij bij het KWPN staat ingeschreven? Ondanks zijn 3/4 engelse bloed?

Hihihi, eigenlijk wel jammer dat hij het toch die ene Strateeg niet is. Had die nakomelingen dan wel eens willen zien Tong uitsteken Jobbeltje en kinderen hebben is ook niet iets wat ik me kan voorstellen Haha!