Zeoliet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 09:19

Wat zijn nou jullie meningen over Zeoliet?

Mijn mening:
sommige zijn echt moeilijk, maar ook weer een aantal niet, ze zijn heel sterk, hebben een eigen wil, en ze zijn snel beledigt.
Wat is jullie menig, en als jullie een Zeoliet hebben/gehad wil je dan een foto plaatsen??


Dit is NATAL [Zeoliet x Purioso]

Afbeelding
Afbeelding

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:11

Katja hier op bokt heeft een Zeoliet gehad, erg goed paard!!

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:00

ik heb een zeoliet nakomeling en is heel lief maar ook wel weer een rot beest, kan goed bokken. maar hij is nu ongeneeslijk kreupell dus moet ie helaas weg.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:13

ik heb verschillende zeolieten gereden ... allemaal stugge bokken, sterk gebouwd ( neigend naar lomp)
sterk in het lijf, meestal wel redelijk springen , maar niet apart.
grof hoofd.
ik heb een keer een zwarte zeoliet ingereden die heette nathan Haha! scheelt niet veel Tong uitsteken
foto's heb ik helaas niet

ohw ja dion van groesen sprong een zeoliet x ?? internationaal, joris heette dat paard
die was wel best fiijn gebouwd vergeleken met de rest. ook wel een vreselijke stugge mond erop.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:16

Heb er van de week nog een gereden. Op zich leuk paard maar vervelend in het hoofd. De beschrijving die je geeft van zeoliets kwam met dat paard aardig over een.

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:56

Bij mij op stal heeft een tijd een Zeoliet ruin gestaan, bruin en 1.75 (Rivaldo) is nu verkocht. Kan niet zeggen hoe hij was met rijden, het zag er iniedergeval altijd netjes uit. De keer dat ik erop zat was hij super braaf, maar kan niet zeggen dat ik hem aan het werk heb gezet, ik geloof als je dat wel deed dat hij wel eens praatjes kreeg Knipoog

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door smiley op 13-04-04 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:10

SharonaOllie heeft een Zeoliet ruin, Orlando

maessie

Berichten: 5745
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:55

Ik heb verhalen gehoord dat zeolieten heel vaak moeilijk zijn. Bij mij op stage heeft een Zeoliet gestaan die Zdressuur was. echt een geweldig beest!! Absoluut niet zoals de verhalen wat dat betreft! Hij ging echt voor je door t vuur en was niet gauw beledigt ofzo. Zwaar klote dat ie verkocht is!!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 08:37

Ja, Natal moet je inderdaad echt laten weten dat je de baas bent anders meent ie ineens alles "eng" te vinden en overal voor te stijgerern. Het waqs op een gegeven moment zo erg dat we hebben overweegt of we hem zouden verkopen maar gelukkig heb ik mezelf er weer doorgeslagen en gaat t nu echt super! Ow ja hijs 1.75 en ook heeel erg kijkerig. Als hij je trouiwens eenmaal kent doet hij alles voor je.. maar voor hij je helemaal kent duurt wel even. Ik had toen ik heb nog niet zo lang had gevraagt of een vriendin van mij zijn neusriem wilde vast doen, nou dat lukte gewoon niet haha

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 08:38

crossmonster schreef:
ik heb verschillende zeolieten gereden ... allemaal stugge bokken, sterk gebouwd ( neigend naar lomp)
sterk in het lijf, meestal wel redelijk springen , maar niet apart.
grof hoofd.
ik heb een keer een zwarte zeoliet ingereden die heette nathan Haha! scheelt niet veel Tong uitsteken
foto's heb ik helaas niet

ohw ja dion van groesen sprong een zeoliet x ?? internationaal, joris heette dat paard
die was wel best fiijn gebouwd vergeleken met de rest. ook wel een vreselijke stugge mond erop.

Natal heeft ook geen stug hoofd en is ook niet zo zwaar gebouwd

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 08:48

Weet je wat ik vooral terug vind in deze verhalen? Het karakter van de Abgar xx nakomelingen. Abgar nakomelingen waren niet altijd makkelijk. Ik zelf heb er ook een kleindochter van gehad en op stal en thuis mocht er een bom ontploffen ze ging geen stap verkeerd zetten maar zodra je op vreemd terrein in het zadel zat moest ik echt de eerste 3 à 4 jaar op mijn quivive zijn hoor. Deze dame teste je dan heel graag uit of je wel bij de pinken was. Ach ik een boek of een film van de paard maken. Haha!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:07

De merrie van mijn veulen is een Zeoliet x Tolbert. Erg lief paard in de omgang maar inderdaad een eigen wil, wil ze links dan gaat ze links. Onder het zadel kan ik haar karakter niet zeggen want ze wordt alleen als fokmerrie gebruikt.
Hier een foto van haar:

Afbeelding

Meer foto's in het topic in mijn onderschrift van deze merrie.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:11

ik heb ook een zeoliet zie profiel.
idd erg moeilijker paarden.
ze zijn erg sterk.en hebben soms een eigen wil.
maar als ze voor je werken dan werken ze echt voor je !!!

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:13

LaFunkyJazz schreef:
SharonaOllie heeft een Zeoliet ruin, Orlando

idd ik heb er ook 1 Haha!
dat je dat onhoudt Schijnheilig Haha!

LinnieLin
Berichten: 182
Geregistreerd: 13-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:23

Ik heb een paar jaar geleden stage gelopen in Woubrugge bij de Landelijke Politie, bij de paarden. Daar stond toen of staat nog een Zeoliet afstamming. Ik moet ergens een kopie van de papieren hebben maar waar???

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:35

Wij hebben zelf ook en Zeoliet merrie, Esprit. Super karakter en werkt fijn, maar wel errug trots, je hoeft ook geen gekke kunstjes uit te halen en als je een keer je concentratie verliest pakt ze je meteen.

Ze is nu hoogdrachtig, was gisteren uitgeteld. Ze krijgt een veulen van Padinus (Heartbreaker). Esprit heeft hele goede nakomelingen gegeven, dus ben wel benieuwd wat er nu uit komt.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-04 13:31

Ja, Natal is dus ook erg trots, echt altijd showen enzo, en idd als je een keer niet oplet dan pakt ie je meteen

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 13:41

Er stond een poosje (veel te kort!) een Zeoliet in onze stal waarop ik mocht rijden.

Sindsdien ben ik om! Ik ben helemaal Zeo-fan! Lachen Dat was echt een fantastisch paard met hemelse gangen, een superleuk karakter (lief, doch niet saai, doch oplettend, ondeugend en ontzettend grappig) en mega-kwaliteit.

Niet alleen zij trouwens: ik vind zeo`s sowieso super, maar ze moeten wel (zoals alle paarden) echt consequent worden afgericht. Als ruiter mag je volgens mij best wat koel in je hoofd zijn, verder.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:04

Ik rijd een Zeoliet (X Komeet X Nimmerdor X Duc de Normandie). Het is een erg fijn paard, werkwillig en leert snel. Hij is wel vrij snel afgeleid en geloof dat dat wel vrij Zeoliet-eigen is.

Afbeelding

Wij hebben nog een Zeoliet op stal, een erg goed en mooi paard, loopt Z2.

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 20:49

Ik heb een paar jaar geleden ook een Zeoliet merrie gehad. Het was m'n eerste paard na de overstap van de pony's naar de paarden. Het was een bloed mooie merrie met super gangen maar wel niet gemakkelijk te rijden. Heb haar heleaas moeten verkopen omdat we ons weiland moesten afgeven anders had ik haar beslist gehouden en nog een paar veulentjes bij gefokt.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 23:19

Kayla schreef:
Ik rijd een Zeoliet (X Komeet X Nimmerdor X Duc de Normandie). Het is een erg fijn paard, werkwillig en leert snel. Hij is wel vrij snel afgeleid en geloof dat dat wel vrij Zeoliet-eigen is.


Zo is mijn Zeoliet ook!! Zie mijn profiel voor foto's van haar Lachen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-04 10:30

Ja Natal is dus ook wel heeel erg werkwillig, en leert ook heel snel, maar hij is erg dominant, en hij heeft een eigen wil

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:18

PintoNatal schreef:
Ja Natal is dus ook wel heeel erg werkwillig, en leert ook heel snel, maar hij is erg dominant, en hij heeft een eigen wil


paardje met pit is nooit verkeerd toch? Ik hou wel van paarden met karakter! Haha!

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-04 12:47

Knuffel is helemaal niet dominant. Ze is juist super braaf en als ze je vertrouwd zet ze zich ook voor 100% voor je in. Eigen wil heeft ze wel een beetje, maar dat vind ik juist wel leuk Haha!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-04 16:29

AlmostBlack"]
[quote="PintoNatal schreef:
Ja Natal is dus ook wel heeel erg werkwillig, en leert ook heel snel, maar hij is erg dominant, en hij heeft een eigen wil


paardje met pit is nooit verkeerd toch? Ik hou wel van paarden met karakter! Haha!
[/quote]
Ja vind ik ook heel erg fijn, maar hij bijt ook enzo (ja nu niet meer maar eerst dan)