Lijnenteelt in de praktijk - Cor de la Bruyère

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
feincera

Berichten: 89
Geregistreerd: 11-03-04

Lijnenteelt in de praktijk - Cor de la Bruyère

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 12:41

Ik heb hier op het forum al heel wat zitten lezen over lijnenteelt. Heel interessant allemaal. Maar mijn vraag is hoever je hier in de praktijk in mag gaan.
Ik ben van plan om mijn merrie te laten dekken door Indorado. Het veulen zou dan 4X Cor de la Bruyère in zijn stamboom hebben (1x in 3e, 1X in 4e en 2X in 5e generatie) mooi verdeeld over vader- en moederlijn. Daarnaast ook 2X Almé Z (2X in 4e generatie), en 2X de merrie Soleil, een Capitol I dochter (3e en 4e generatie).

Is dit een beetje teveel van het goede, of kan dit nog best? Verward Graag jullie mening.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 12:45

Kan best hoor.

Zolang er producten worden goedgekeurd van een hengst met zijn eigen moeder, en volle broer en zus, etc... hoef je je nergens zorgen over te maken Haha!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 16:37

Op papier fok je zo een topper Haha!
Succes!
Er zijn beroerdere lijnen om mee te 'in-crossen' (of hoe je dat ook maar wilt noemen)

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:48

Nou ik vind dit ook best meevallen! Wij hebben een veulen van Olivi (v. Jazz vv Cocktail) uit een Havel (v. Cocktail) merrie. Dat vind ik nog wel kunnen! Als je de goede genen maar bij elkaar krijgt Knipoog

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 19:59

Corde is een hengst die je wel vaker in een stamboom mag hebben, zonder nadelige gevolgen. Dat geldt niet voor elke hengst. Zo wordt bijv. Landgraf afgeraden om die dichter dan 3 x 3 te hebben.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 20:31

cor de la bruyere is super dat dat vaker terug komt en alme is een goede. ik zou het doen a;ls ik jou was. zou een super papier zijn.