show nijhof; padinus en cobra gezien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janma14
Berichten: 62
Geregistreerd: 10-09-03
Woonplaats: twente

show nijhof; padinus en cobra gezien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 22:59

is iemand naar de show van team nijhof geweest, volgens mij was dat vandaag. (als ik het goed heb)

kan iemand mij iets daarover vertellen en dan in het bijzonder over padinus en cobra.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 12:59

Ik ben er geweest! Heel erg mooi, maar wel errug lang. Ik heb Padinus en Cobra gezien. Cobra liep echt goed, dat moet ik hem nageven. Padinus deed iets waar ik absoluut niet van hou; trappen boven de sprong. En niet een keer, maar elke keer weer. Ik vond het echt geklungel en ik vond dat Peter Geerink dit paard onder zijn niveau reed!

De nakomelingen van Padinus waren zeker de moeite waard, goed en makkelijk bewegende veulens met een goede bouw.

Ze lieten elke hengst zien met een paar nakomelingen, drie dressuurhengsten en een aantal springhengsten werden onder het zadel getoont.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:01

Was er ook. Padinus ging idd in het begin (toen het nog laag was) enorm met zijn achterbenen uitslaan. Toen het hoger werd, vouwde hij op een hele rare manier zijn achterbenen in - bleef lang boven de sprong hangen. Heeft dus geen mooie springtechniek. Moet er wel bij zeggen dat de bodem heel erg slecht was. De nieuwe rijhal was nog niet helemaal klaar.
M'n oogappel FLORENCIO kreeg als enige hengst voor zijn prestatie aan de hand applaus van het publiek. Kreeg dus weer kippenvel, wat is dat een hengst! Hij werd onder het zadel getoond door Simon Dropp (iets wat ik niet begreep) Kwam niet helemaal uit de verf, maar in dit geval kon ik Simon geen ongelijk geven op zo'n slechte bodem, kun je geen optimale prestaties laten zien, zonder het risico van blessures.
Lachen

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:13

hmm, heb gisteren mijn video band bernd eylers bekeken van dressuurhengsten 2003. Staan daar verschilende florestan zonen op en ik moet zeggen dat er geen enkele opstaat die beter beweegt dan Florencio. Helaas heb ik geen exterieur foto's van Florencio. Heeft er iemand exterieurs foto's van florencio genomen? Welke waren de andere dressuurhengsten die werden voorgesteld?

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:16

Suzan1 schreef:
Was er ook. Padinus ging idd in het begin (toen het nog laag was) enorm met zijn achterbenen uitslaan. Toen het hoger werd, vouwde hij op een hele rare manier zijn achterbenen in - bleef lang boven de sprong hangen. Heeft dus geen mooie springtechniek. Moet er wel bij zeggen dat de bodem heel erg slecht was. De nieuwe rijhal was nog niet helemaal klaar.
M'n oogappel FLORENCIO kreeg als enige hengst voor zijn prestatie aan de hand applaus van het publiek. Kreeg dus weer kippenvel, wat is dat een hengst! Hij werd onder het zadel getoond door Simon Dropp (iets wat ik niet begreep) Kwam niet helemaal uit de verf, maar in dit geval kon ik Simon geen ongelijk geven op zo'n slechte bodem, kun je geen optimale prestaties laten zien, zonder het risico van blessures.
Lachen


De bodem was inderdaad slecht. Simon (Duitse dressuurruiter) in Florencio's vaste ruiter. IK vond Florencio ook super, gelukkig zit mijn 'baas' erover te denken om onze Zeoliet te laten dekken (insemineren) door deze hengst. Het leek inderdaad of Padinus zijn achterhand niet goed los wilde laten, maar zoals ik al zei, ik vond het echt geklungel!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:25

heb wel een video gemaakt, zal nog wel even zoeken naar een mooie opname van hem. Sandreo (Sandro Songx Flemmingh) heeft zich ook bijzonder goed laten zien, komt het dichtst in de buurt van Florencio. Quattro hebben ze ook als dressuurhengst getoond, terwijl het een allrounder is. Knipoog

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 09:28

Citaat:
Simon (Duitse dressuurruiter) in Florencio's vaste ruiter


ik meende dat dat HP Minderhoud was Verward Lachen

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 10:27

jammer, ik had wel willen kijken, maar ik moest werken! Heb 2 nakomelingen van padinus, een jaarling en veulen. De jaarling is een makkelijk galoperend veulen, hoog op de benen verder heb ik er niet echt heel veel verstand van....

veulen is een veel betere draver, nog net iets hoger op de benen en een mooie schuine schouder. Als je geintereseerd bent in foto's zal ik even mijn best gaan doen Knipoog

O het is in combinatie met een ramiro merrie. Dit jaar gaan we met Florencio fokken!

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 13:12

Wij krijgen een veulen van Padinus (merrie is over 3 weken uitgeteld) en dit jaar gaan we dekken bij Tadmus.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:44

kirstin schreef:
jammer, ik had wel willen kijken, maar ik moest werken! Heb 2 nakomelingen van padinus, een jaarling en veulen. De jaarling is een makkelijk galoperend veulen, hoog op de benen verder heb ik er niet echt heel veel verstand van....

veulen is een veel betere draver, nog net iets hoger op de benen en een mooie schuine schouder. Als je geintereseerd bent in foto's zal ik even mijn best gaan doen Knipoog

O het is in combinatie met een ramiro merrie. Dit jaar gaan we met Florencio fokken!


Ben erg benieuwd naar de foto´s

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 14:54

Suzan1 schreef:
Sandreo (Sandro Songx Flemmingh)


Sandro HIT x Flemmingh Haha!

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-04 18:34

deze is van dit jaar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

betere bewegingsfoto's wil ik nog maken, maar ze is zo snel. Ik vind iig dat ze behoorlijke aanleg voor draf heeft, veel meer dan die van vorig jaar.

Deze is van vorig jaar

Afbeelding

en hier was ze ong. 3 maanden

Afbeelding

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 10:51

Zien er goed uit!!!! Ik ben nu wel erg benieuwd wat onze Zeoliet (dragend van Padinus) geeft!!! Ze was gisteren uitgeteld...Nagelbijten / Gniffelen

kirstin
Berichten: 478
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: berkel city!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:13

oe spannend! Daar wil ik ook wel foto's van zien. Het is altijd leuk om te kijken hoe andere veulens eruitzien (het wordt toch haar halfzusje/ broertje Haha! )

Cil_
Berichten: 809
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-04 12:47

Tadmus sprong er goed!!! Als een van de weinigen beinvloede de slechte bodem zijn performance niet.