(ZH) Help! laten keuren hoe, wanneer,waar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

(ZH) Help! laten keuren hoe, wanneer,waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 12:37

Hallo allemaal,

Ik heb een KWPN-merrie, deze is opgenomen in het veulenboek, en later gekeurd en opgenomen in het stamboek(op mijn paspoort staat nog steeds VB).
Nu wil ik haar laten keuren om te zien of ze stermerrie kan worden.
Hoe moet ik dit aanpakken?
Ik weet dat ik me moet inschrijven voor een keuring, maar voor welke ze is dit jaar 9 geworden, ik kan nergens vinden waar de keuringen zijn en wanneer.
Is er iemand die haar kan voorbrengen, ik kan dit absoluut niet (kan niet zo hard lopen), en weet niet hoe ik dit moet aanpakken.

Kortom: HELP!

Is er iemand die het leuk vindt om mij hierbij te helpen en eventueel voor te brengen?

Groetjes
Tamara

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 12:56

Je moet eerst lid zijn van het KWPN en dat zou ik dan snel regelen als je dat nog niet bent, want de inschrijving voor de stamboekkeuringen 2004 sluit 1 mei as Knipoog . Merries mogen alleen deelnemen als de eigenaar lid is van het KWPN en de merrie op naam staat.

Stamboekkeuringen in ZH zijn 4, 5 en 22 juni as. in als ik het goed heb Alblasserdam. De Centrale Keuring is op 9 juli in Heerjansdam. Als je lid bent van het KWPN krijg je de stamboekrichtlijnen achterin zitten de aanmeldingsformulieren voor de keuring. Er staat ook aangegeven voor welke rubriek je je merrie moet opgeven.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 14:26

Ik ben lid van het KWPN, en heb dat boekje ook, maar waar haal jij die data dan vandaan, en moet je dan gewoon het formulier naar deKWPN sturen?
Weet jij iemand die zou mijn paard zou kunnen voorbrengen/monsteren (hoe noem je dat)?

AniqueTP
Berichten: 29
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:14

De Stamboekrichtlijnen staan ook op www.kwpn.nl onder Fokkerij. Alle data staan hier in maar ook onder Kalender.
Hoe het precies werkt op een keuring staat dmv een soort stripverhaal met foto's onder Fokkerij.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:17

In de laatste 'In de Strengen' staat in het bewaarboek de data's van keuringen en adressen. Tevens de telefoonnummers waar je je moet opgeven.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:19

OK, ik ga nog eens speuren in dat bewaarboek.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:10

Voor vragen kun je terecht bij de afdeling Zuid Holland, zie telefoonnummer op www.vwf.nl.

Nadiene

Berichten: 432
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 13:34

Ik zou ook graag nog ervaringen van mensen horen, wil iemand mij laten weten, hoe dat nou is zo'n keuring?
Ik heb ondertussen al wel het formulier ingestuurd, maar waar moet ik verder allemaal nog op letten?
tips zijn van harte welkom, ik ben nog een "groentje" op dit gebied.

groetjes
Tamara