Karakter Kennedy's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gabyfedde

Berichten: 11898
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 19:57

Ik ken 1 Kennedy en dat is een ontzettend chique en lief paard. Wel echt een merrie, maar goudeerlijk!

Sannie1980

Berichten: 1744
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:02

Moet heel eerlijk zeggen dat als ik ooit weer een ander paard zou kopen ik daar ook niet echt rekening mee zou houden.... Net als met kinderen, het karakter wordt ook wel gevormd door omgeving enz

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 20:25

Suzanne F., ze mepte als veulen al, is bij diverse profs geweest, maar het heeft niet echt geholpen. Ze is zeker handelbaarder geworden, maar ze blijft gewoon erg onberekenbaar. Ook onder het zadel is het een onwijs kreng.

Ik weet vrijwel zeker dat ze niet te koop is voor weinig, de eigenaresse wil ook voorkomen dat er mee gefokt wordt.

Om te zien is het een mooi paard, met een mooie moederlijn erachter, dat is ook erg zonde, maar het is niet anders.... Dit is haar overigens:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:31

Sannie1980"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Bij elke hengst heb je er af en toe van die zure appels tussen zitten denk niet dat het puur aan kennedy gerelateerd kan worden.

ehm, halfzusje van de door mij beschreven ruin is precies zo. Eigenaresse had laatst nog een keer contact gehad met de fokker en die vertelde dat ze een halfzusje van hem op stal had staan, kwa gedrag dachten ze dat ze hem er weer hadden staan....
[/quote]
Duidelijk niet Kennedy gerelateerd! Ik denk dat het probleem ligt bij de opfokker cq fokker. Want als een ander paard wat daar staat het zelfde gedrag vertoond........... Verward

Suzanne F: Hamsters, Sambers of Fjorden Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 20:54

Supertje schreef:
Suzanne F., ze mepte als veulen al, is bij diverse profs geweest, maar het heeft niet echt geholpen. Ze is zeker handelbaarder geworden, maar ze blijft gewoon erg onberekenbaar. Ook onder het zadel is het een onwijs kreng


Ik had deze al gezien, blijf er toch bij dat er alsnog een mogelijkheid is om het beestje nog niet naar de slacht te brengen. Probeer de pshycholoog!! en ik als dat ze 'm vanaf 5mnd al heeft, misschien heeftze in die eerste 5mnd zo'n oplawaai van iets gehad wat ze nog niet verwerkt heeft. Ik blijf 't écht zonde vinden, de slacht hoeft echt niet haar laatste halte te zijn.
Met fokken, kan 't ook gebeuren dat ze veel liever wordt. Die gevallen zijn er ook en verder hoeft dit niet aan d'r karakter te liggen en gewoon door iets wat in d'r jeugd is gebeurd. Dit hoeft ze dan niet door te geven aan d'r kinderen.
Echt! Ik vind 't zo zonde!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:40

DeesDeBest schreef:
Dit hoeft ze dan niet door te geven aan d'r kinderen.

Het hoeft niet,
maar kàn wel.
Dan heb je 2 secreten... N'joy Scheve mond

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:42

Wat een supermooi dier zeg! Ik hoop echt dat de eigenaresse zich NIET bedenkt en dat ze idd geslacht wordt. Levensgevaarlijk zo'n paard. Beter het paard dood dan iemand anders! Nu scheelde het nog weinig, volgende keer is het echt mis.
Ik heb zelf nu ook een Kennedy merrie. Dat is wel een fijn dier. Misschien iets dominant in de stal, maar met rijden en verder echt heel makkelijk en werkwillig.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:44

Sjuimpje schreef:
Het hoeft niet, maar kàn wel.
Dan heb je 2 secreten... N'joy Scheve mond


Daar ben ik mezelf van bewust, dat is dan idd 't risico, maar goed ik gaf 't alleen maar aan.

Ik ben echt geen voorstander van de slacht, zeker niet als álles nog niet geprobeerd is. Het is zo zonde....

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:45

janna schreef:
Wat een supermooi dier zeg! Ik hoop echt dat de eigenaresse zich NIET bedenkt en dat ze idd geslacht wordt. Levensgevaarlijk zo'n paard. Beter het paard dood dan iemand anders! Nu scheelde het nog weinig, volgende keer is het echt mis.
Ik heb zelf nu ook een Kennedy merrie. Dat is wel een fijn dier. Misschien iets dominant in de stal, maar met rijden en verder echt heel makkelijk en werkwillig.


Zal je je bedenken met 2 hoefafdrukken in je gezicht?? Ik niet denk ik.. Scheve mond

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 21:52

Gaat 't trouwens wel wat beter met haar? Of moet ze nu een kunstgebit?
(niet vervelend bedoeld!)

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:00

Kogel erin; morgen meteen maar...

Het hoeft helemaal niet aan de afstamming te liggen. Immers, ook van 2 brave fatsoenlijke recht-door-zee burgers kan een seriemoordenaar komen.
Net als mensen, niet alles heeft een reden. sommigen zijn gewoon gek.

En geen enkel paard is dat risico waard. Afmaken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:02

ALs een paard mij zonder enige aanleiding mijn tanden uit mijn mond zou slaan zou die ook ala direct naar de slager gaan. Je hebt die beesten voor je hobby. Stel je voor dat ie het bij iemand anders doet laat staan een klein kind of dat het nog slechter uit valt. Bij sommige paarden zit soms een schroefje los. Bij veel paarden ligt het aan de opvoeding maar soms... het kan best zijn dat de moeder van die losseschroefjes fokt.

lienet

Berichten: 566
Geregistreerd: 15-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:13

Naar de slacht? Ik geloof mijn ogen niet, dit paard stond 1 april(geen grap, want er is meerdere keren geadverteerd met dit paard, eerdere data ook al) nog te koop aangeboden op paardentekoop.nl voor 4950 euro, verkeersmak, trailermak. Hoe kun je een dergelijk paard nu te koop aanbieden, onbegrijpelijk. Uit de verhalen hierboven is dit een zeer onhandelbaar paard, hoe eerlijk is die eigenaar? Ik twijfel hier wel over.........4 jaar is dat dier, en ruim 3,5 jaar ellende ermee gehad? Hoe kregen ze haar zadelmak dan? PFffffffffffffffff

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:15

Hier op bokt ook btw.....

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 00:36

Dat klopt inderdaad, ze stond te koop, al een hele tijd. Bij mensen die belden voor het paard is naar mijn weten ook verteld dat ze niet makkelijk is, en ze konden het met eigen ogen zien..... Verkeersmak en trailermak is ze absoluut overigens.
Wat betreft zadelmak maken, heeft een tijd geduurd, maar ze is inmiddels ingereden (en wat dat betreft heb ik alle respect voor de eigenaresse, dat het haar gelukt is).
Het is een hele lange tijd erg goed gegaan, paard ging met sprongen vooruit, tot nu.
Gelukkig is de eigenaresse tot inkeer gekomen, en ziet ze nu ook in dat dit paard niet te veranderen is.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 09:46

Is er misschien niet iets anders aan de hand omdat het wel een tijd goed is gegaan. Als paarden echt verknipt zijn (staatsgevaarlijk) dan zijn ze dat eigenlijk altijd. (Of je hebt van die paarden die het zomaar ineens worden) Ik blijft het een raar verhaal vinden maar het kan aan mij liggen.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:19

Als ze te koop heeft gestaan dan misschien toch eens Suzannef. haar idee overwegen?
Ik denk dat zij wel in staat is met moeilijke paarden om te gaan en ook wel inzicht heeft of iets te redden valt of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:21

Supertje schreef:
Dat klopt inderdaad, ze stond te koop, al een hele tijd. Bij mensen die belden voor het paard is naar mijn weten ook verteld dat ze niet makkelijk is, en ze konden het met eigen ogen zien..... Verkeersmak en trailermak is ze absoluut overigens.
Wat betreft zadelmak maken, heeft een tijd geduurd, maar ze is inmiddels ingereden (en wat dat betreft heb ik alle respect voor de eigenaresse, dat het haar gelukt is).
Het is een hele lange tijd erg goed gegaan, paard ging met sprongen vooruit, tot nu.
Gelukkig is de eigenaresse tot inkeer gekomen, en ziet ze nu ook in dat dit paard niet te veranderen is.



Hoe is dit paard opgefokt trouwens. Ik las iets over dat de eigenaresse het dier al vanaf 5 maanden oud had.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:34

chantal1 schreef:
Als ze te koop heeft gestaan dan misschien toch eens Suzannef. haar idee overwegen?
Ik denk dat zij wel in staat is met moeilijke paarden om te gaan en ook wel inzicht heeft of iets te redden valt of niet.


Ik heb het aangeboden om in plaats van naar de slager hierheen te rijden. Ze mag m komen brengen hoor! Ik kan haar altijd nog in laten slapen als ze echt geflipt is. Maar ik zou het graag proberen.
Ben wel weg van het diertje.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:37

Suzanne F."]
[quote="chantal1 schreef:
Als ze te koop heeft gestaan dan misschien toch eens Suzannef. haar idee overwegen?
Ik denk dat zij wel in staat is met moeilijke paarden om te gaan en ook wel inzicht heeft of iets te redden valt of niet.


Ik heb het aangeboden om in plaats van naar de slager hierheen te rijden. Ze mag m komen brengen hoor! Ik kan haar altijd nog in laten slapen als ze echt geflipt is. Maar ik zou het graag proberen.
Ben wel weg van het diertje.
[/quote]
Het is een chique beestje en het maatje daar pas je handig op! Beter gratis naar suzanne dan naar de slager. Een betere amazone kan dit paard zich niet wensen!
Ik zou zeggen door rijden met die trailer naar suzanne!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:52

ik denk ook niet dat het aan kennedy ligt eerlijk gezegt....
belisar geeft niet de makkelijkste, maar belisars zijn niet gemeen, eerder vaak te slim voor de ruiter ...Knipoog
ik heb een belisar x raymond... een paard met heel veel karakter,maar idd vaak net iets te slim
maar na wat goede gesprekken.. Schijnheilig gaat ie voor me door het vuur !!

kennedy-nakomelingen die ik heb gezien waren allemaal loyaal, trouw, lief en zacht van karakter, zonder dat het watjes waren !
werkwillige lieve fijn te bewerken paarden, stuk voor stuk

ik denk ook eerder dat het in de opvoeding heeft gezeten , of gewoon een steekje los heeft .... ik hoor steeds vaker dat paarden wel eens autistisch zijn ... dan kun je dergelijk gedrag krijgen!
alleen is het moeilijk te bewijzen, vraag me af of er al studies over zijn ?

maar vanaf 5 maanden oud aan huis ... dat is vragen om problemen

wij hadden 4 jaar terug een merrieveulen, burggraaf x zandigo
moeders is echt een heks, als je haar kent , dan gaat het wel, maar het is gewoon een kreng, fokt ze overigens niet door gelukkig!
dat veulen sloeg ook vreselijk!
we hebben m in de hand gezet, en meer niet, daarna is ze met leeftijdgenootjes de wei op gegaan, toen ze 2 was, ook met anderen..
als drie jarige weer het werk opgepakt, dus keer poetsen, voetjes krabben, keer longeren enzo
poeslief!!
als ze al die tijd in de hand was geweest en geen opvoedig had gehad van andere paarden , was ze misschien altijd wel n kreng geweest!
want als veulen bokte en sloeg ze al naar je vanaf de eerste dag !

ik ben benieuwd of suzan de kans krijgt m te rijden
maar helaas sommige paarden zijn gewoon onverbeterbaar en idd is een kogeltje dan de beste oplossing...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:57

Het hoeft niet altijd aan de afstamming te liggen,
ik heb wel eens programma's gezien waarbij seriemoordenaars onderzocht werden. Die bleken achteraf allemaal een aangeboren afwijking in de hersenen te hebben, waarom zou dat bij paarden niet kunnen?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:59

Sjuimpje schreef:
Het hoeft niet altijd aan de afstamming te liggen,
ik heb wel eens programma's gezien waarbij seriemoordenaars onderzocht werden. Die bleken achteraf allemaal een aangeboren afwijking in de hersenen te hebben, waarom zou dat bij paarden niet kunnen?
Dat was wat ik bedoelde met die losse schroefjes en die komen voor bij paarden.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:02

Gewoon door rijden met die trailer naar suus!!
En ze lijkt echt op mijn paardje zeg!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 13:26

GribaldiFAN"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Het hoeft niet altijd aan de afstamming te liggen,
ik heb wel eens programma's gezien waarbij seriemoordenaars onderzocht werden. Die bleken achteraf allemaal een aangeboren afwijking in de hersenen te hebben, waarom zou dat bij paarden niet kunnen?
Dat was wat ik bedoelde met die losse schroefjes en die komen voor bij paarden.
[/quote]


dat zei ik in mijn verhaal dus ook Knipoog
ik bedoel, hoeveel mensen zijn psychisch niet in orde???
waarom zou dit alleen bij mensen voorkomen, en niet bij dieren?
als de paarden nog in t wild zouden leven, dan overleven de paarden die psychisch niet in orde zijn,het niet!
kijk, wij mensen blijven ze voeren enzo. maar in het wild zouden ze misschien de moed verliezen om eten bij elkaar te sprokkelen oid,
ik heb al zoveel paarden meegemaakt die psychisch echt een foutje hadden !
alleen bij het ene paard uit het zich anders als bij de ander.