Als je mag kiezen NRPS of KWPN paspoort???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Als je mag kiezen NRPS of KWPN paspoort???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:06

Mijn paard is afgelopen week gechipt en heeft nu nog een Duits paspoort, (Oldenburger stamboek) en moet dus veranderd worden in KWPN of NRPS.
Wat zou jij kiezen en waarom want zoveel verschil zit er toch niet meer in behalve de prijzen dan, die verschillen nogal zeggen ze.

Groeten Monique.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:12

waarom moet je van stamboek veranderen omdat ze gechipt is?

wat wil jezelf KWPN of NRPS?

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:17

Nou ik zelf wil dat niet persee, maar dat is normaal geloof ik als hij hier gechipt wordt dat hij ook een nederlands paspoort krijgt.
Tja ik zou het niet weten waarom NRPS of KWPN vandaar dit oproepje, wat zou jij doen?

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:23

Ik denk dat je het best info kunt vragen bij de KNHS. Ik weet dat sommige een paspoort hebben voor een papierloze paarden en pony's. Dus ik zie niet in waarom je die van jou zou moeten overschrijven naar het kwpn of het nrps. Wie een kwpn'er of nrps'er heeft doet dit inderdaad meestal via het stamboek omdat dat handig is, maar voor zover ik weet is het wel niet nodig om een paspoort te krijgen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:32

KWPN gaat volgens mij echt geen paspoort afgeven voor een buitenlander!!! Dus kom je automatisch uit bij de NRPS-verzamelbak.

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:33

Je begrijpt me niet helemaal denk ik, want ik bedoel hij heeft nu een paspoort maar die is Duits omdat hij ingeschreven is bij het Oldenburger stamboek.
En nu zei mijn DA dat ik hem bij het NRPS of KWPN moest laten registreren zodat z'n paspoort Nederlands wordt.

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:35

Gail schreef:
KWPN gaat volgens mij echt geen paspoort afgeven voor een buitenlander!!! Dus kom je automatisch uit bij de NRPS-verzamelbak.


Waarom zegt mijn DA dan dat dat wel kan? ik dacht dat dat ook gewoon kon.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:39

Gail schreef:
KWPN gaat volgens mij echt geen paspoort afgeven voor een buitenlander!!! Dus kom je automatisch uit bij de NRPS-verzamelbak.


Register A als hij afstamt van een erkende hengst. Anders Register B.
Ga je voor NRPS, kun je hem een maand later sowieso in het Reg A bij het KWPN laten opnemen.

Holsteiners/BWP/ etc. kunnen toch ook gewoon het Reg A in.

Beetje harder bestuderen de materie dus... Gail.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:44

Bij de KNHS zullen ze jouw het best een antwoord op je vraag geven denk ik.

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 15:48

petraaken schreef:
Bij de KNHS zullen ze jouw het best een antwoord op je vraag geven denk ik.



Ja naar mijn weten kan het bij allebei, maar ben gewoon benieuwd waar jullie je paard liever laten registreren als je toch kan kiezen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:50

KWPN. Ik ben diep teleurgesteld in het NRPS sinds ze ook Arabo-friezen registreren en daar grote plannen mee hebben.
Jammer, ik dacht dat ze juist een keer de goede kant uit wilden.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:25

Ik heb de materie niet bestudeerd en ja ik vond het wel netjes om het dus niet als feit maar als 'volgens mij' te doen. Reden dat ik dacht dat het zo was was dat ik mijn Trakehner een KWPN-paspoort wilde geven en dat kon niet zeiden ze, ik moest naar t NRPS en nu heb ik dus een NRPS-paspoort.

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:29

Gail schreef:
Ik heb de materie niet bestudeerd en ja ik vond het wel netjes om het dus niet als feit maar als 'volgens mij' te doen. Reden dat ik dacht dat het zo was was dat ik mijn Trakehner een KWPN-paspoort wilde geven en dat kon niet zeiden ze, ik moest naar t NRPS en nu heb ik dus een NRPS-paspoort.



Maar als je toen mocht kiezen wat deed je dan?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:30

Register B kan altijd, maar dan zou ik toch eerder mijn Trak papier houden hoor.
Een fokker die ik ken heeft een geweldige Trakehner merrie, en houdt dat papier gewoon. Dat heeft meer waarde dan een Reg B papier!

Een waarom moet je perse een Nederlands papier erbij? Je kunt met een Holsteiner hier ook gewoon een KNHS paspoort aanvragen, dus ik zou niet weten waarom niet met een Oldenburger zoals TS heeft.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:32

Volgens mij krijg je geen NL paspoort bij een paard uit de EU wat al een paspoort heeft.
Ik heb wat imports uit Engeland en die houden hun Engelse paspoort. Wel kunnen ze in een NL stamboek ingeschreven worden maar dat is niet nodig als je niet aan stamboekaktiviteiten mee doet.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:35

Ik heb t niet over een papier maar over ene paspoort!! Ik heb dus geen NRPS-papier ,aar NRPS-paspoort en gewoon nog een Trak papier en in het NRPS-paspoort staat dat het een Trakehner is. Daar ging de vraag toch over?? Of ben ik nou gek? En hij had geen internationaal paspoort maar alleen een papier. En hier moest ik m laten chippen en dán krijgt hij automatisch een paspoort en díe kon ik dus niet krijgen bij het KWPN - omdat het een Trakkie was - en dús heb ik een NRPS-poortje....

Word er zélf bijna moe van.. Knipoog

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:40

Nee je bent niet gek, juist goed gezegd.
Ik geloof dat mijn vraag niet zo duidelijk is.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:40

Ze heeft het er hier toch over dat het paard een Duits paspoort heeft en dat ze denkt dat het paspoort een NL paspoort moet worden?
Naar mijn weten kan dat niet.

Wel kan je bij een paard uit het buitenland waar géén paspoort bij zit (wat eerder geimporteerd is) een NL paspoort aanvragen.
Dat heb ik ook bij een merrie uit Engeland. De merrie is in 1996 geimporteerd en toen werden er nog geen paspoorten gemaakt.
Daar heb ik nu een NL paspoort bij, NL papieren en Engelse papieren.

simba
Berichten: 103
Geregistreerd: 27-03-04
Woonplaats: Dorpje vlak bij Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 16:46

Nou snap ik het ook niet meer , maar mijn DA zegt dat dat de normaal is en ze dat ook heel vaak bij de hand heeft gehad.
Dat als een paard met een Duits paspoort hier gechipt wordt dat hij dan een Nederlands paspoort krijgt.
Maar dat is mijn vraag ook niet dat ga ik wel effe navragen bij KWPN en NRPS, mijn vraag is wat jullie zouden kiezen als je mocht kiezen.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:50

site PVE schreef:
Moeten ingevoerde paarden ook een Nederlands paspoort?

Er is sprake van invoer als een paard langer dan 6 maanden in Nederland verblijft.
Als het gaat om een paard uit een andere EU lidstaat, hoeft er geen nieuw Nederlands paspoort bij. Als het gaat om een paard uit een land buiten de EU moet er wel een Nederlands paspoort aangevraagd worden.
Voor paarden die tijdelijk in Nederland zijn voor een keuring of wedstrijd geldt dit natuurlijk niet en paarden die uit een andere EU-lidstaat komen horen al een paspoort te hebben.


http://bedrijfsnet.pve.agro.nl/nl-paardenpaspoort/

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:54

Als ik een KWPN-paspoort had kúnnen krijgen, had ik dat gedaan!

Ik zou gewoon de KNHS bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:55

simba schreef:
Nou snap ik het ook niet meer , maar mijn DA zegt dat dat de normaal is en ze dat ook heel vaak bij de hand heeft gehad.
Dat als een paard met een Duits paspoort hier gechipt wordt dat hij dan een Nederlands paspoort krijgt.
Maar dat is mijn vraag ook niet dat ga ik wel effe navragen bij KWPN en NRPS, mijn vraag is wat jullie zouden kiezen als je mocht kiezen.


Niet bij het stamboek navragen. Je moet het bij het KNHS navragen!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:57

Ik ga in deze helemaal met Pipo mee. Van de KNHS kun je ook een paspoort krijgen, zelfs al heb je een paard zonder papieren. Hoe je niet zo te klooien met de registratie.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 22:42

Ach, het kan nog creatiever. Ik heb bij een KWPN-er een KNHS paspoort. Moet kunnen.....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 00:31

als je paard een buitenlands paspoort heeft en je laat het in Nederland chippen, dan moet je paspoort opgestuurd worden nar bijv. KWPN, NRPS, KNHS wat je wilt om de chip te laten registreren in het paspoort en meer niet. Je krijgt geen ander paspoort.
Dat een KWPN-er een KNHS paspoort heeft is niets bijzonders....is het paspoort dus bij de KNHS aangevraagd en niet bijde KWPN, nadeel (kan zijn) dat de stamboek gegevens niet in het paspoort staan (ouders en grootouders) meer niet.
Ik had ook een import merrie en laten chippen door een consulent van het KWPN, gewoon buitenlands paspoort terug gekregen