Hengstenshow Ritta Hoeve

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Hengstenshow Ritta Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 13:36

Ik vond het een erg leuke hengstenshow. met veel leuke hengsten.

Royal Dance mooi paard helaas erg jammer van die weke rug

Lennard leuk paard kan ook wel aardig dressuren, die Lennard X Rax Magna was een erg leuk paard mooi gebouwd.

De paarden die Bert Rutten rijd Paganini vond ik niet echt geweldig ze waren zo in elkaar getrokken. die Tchaikovsky vond ik ook niks, wel heeftdie een mooi bouw. ze zouden ze wat langer moeten laten en niet zo achter de teugel. ik vond het hoofd van dat paard ook echt niet bij hem passen.

Leeroy vond ik een erg tof paard. hij kwam alleen wat te dicht onder de sprong. kwam niet echt lekker uit. hij is ook wat smal.
Lovis Corinth leuk paard leuk springen, mara een beetje ponytje.


en dan the one and only Unzes Funs of terwijl Onze Fons
wat een machtig paard. die staat super in verhouding. en springen dat hij kan ben helemaal Lovers heb hier natuurlijk veel Cheese! van gemaakt. hij waggelt alleen een beetje in de draf, maar voor de rest een super paard.


hier wat foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gentleman

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
San Bretano

Afbeelding

AfbeeldingIk met onze Fons (helemaal happy Lovers )

AfbeeldingAnneke met Onze Fons

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
deze is ook zo Lovers Kwijl Kwijl

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:01

Nou mijn foto's komen misschien vanavond!

Royal Dance --> Geweldig paard! Mooi donkervosje! Leuke kleur! Alleen die rug was echt 100x niets! Met het zadel op zie je dat niet goed maar o wee als dat zadel eraf gaat! Voor merries met sterke ruggen is het een leuk paard, maar onze merries vallen, helaas, af.

De nakomelingen van Zuidhorn hebben daar ook een beetje last van. Lennard een leuk paardje! Goede all rounder en ze reed hem ook netjes. Niet zo poppig als eerder. De nakomelingen liepen ook leuk, alleen die ene kon niet springen! Al lag het ook wel een beetje aan zijn ruiter, die gaf hem weinig ruimte voor!

Gentleman kwam ook in de baan! Leuk paardje! Allen weinig dekgeld voor een hengst die keur is! Nakomelingen waren ook leuk! Vooral die van de fam Wolters Knipoog Die ga ik morgen nog eens beter bekijken. Een Gentleman uit een Ahorn x Tangelo merrie. Fijne veulens!

Wat ik van Paganini moet zeggen, weet ik eigenlijk niet! Aan de hand liep hij iig beter dan onder het zadel! Ik vond hem een beetje bij elkaar getrokken en daardoor kwam hij los aan de hand ook beter tot zijn recht!

En dan Future nog Haha! De pappie van Zenna! Liep een mooi veulen bij, uit een Welt Hit II merrie! Merrie was trouwens ook een plaatje om te zien. En wat Future betreft: hij ging elegant door de baan! Lichtvoetig en een fijn paardje! Past goed bij de zwaardere merries! Fijn halsje.

Lovis is een leuk paardje te springen! Alleen jammer van zijn maat. Hij werd netjes gereden en liet zich leuk op de sprong zien!

En toen poseren met de favo van Alike! Onze Fons, leuk paard! Heel braaf karakter en mooi gebouwd. Heb gehoord dat de veulens van hem niet altijd even mooi zijn..... daar maar eens achteraan! Sta gelukkig nog wel een beetje netjes op de foto Haha!

Van San Bretano heb ik bar weinig gezien en onder de show van Tjaikovski (tjonge waarom zulke ingewikkelde namen Verward) zijn we een beetje aan het dollen geweest. Niet paarden waarvan mij de mond open viel.

De foto's van mij komen nog......

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-04 14:08

denk dat je die gentleman X maykel bedoelde waar die mijn bijna vanaf flikkerd. Haha! ja idd die future is erg lichtvoetig. hij is mooiere als zijn hals wat lager is anders lijkt het een beetje teruggeklapt te zijn.

Ja die zuidhorns hebben idd allemaal een beetje (erg) weke ruggen.

het dekgeld is van de meeste eigenlijk best laag

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:11

Het dekgeld is superlaag!

Ja en die Gentleman bedoelde ik! Het ging bijna op de kop verkeerd Haha! Was wel een spetterende rodeo btw Haha!

corland

Berichten: 364
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:13

he candidat je had wel naar deze show moeten gaan onze fons was er wel!

irene01

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:28

Als men afgelopen zondag bij stal eurocommerce geweest was kon het enorme verschil in kwaliteit wel zien. Zo goed als ze daar allemaal sprongen zeg!! OK dan! Daarom ben ik misschien wel een beetje verwend door de kwaliteit, en je kunt nu eenmaal geen appels met peren vergelijken. Ik vond de beste die er rond liep nog wel Onze Fons. De rest kon me echt niet bekoren. Zeker de veulens niet en de dressuurpaarden ook niet. Die Pagginini liep los nog wel goed maar onder het zadel was er niets aan, zelfde als met Future. Ook die jonge springpaarden vond ik helemaal niets. Als dit dan reclame is???? Vond nog wel iets positiefs hoor en dat waren die enters van Ovidius. Die verbetert zeker qua beweging.

Ben dan ook niet tot het eind gebleven. Nu heb ik vast die gratis dekking gemist maar ja kan toch geen geschikte kiezen uit die hengsten.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:35

Luvda, heb je ook foto's van future zelf onder het zadel?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:45

Ik hoorde van vrienden dat het behoorlijk was tegen gevallen. Zowel de show als de hengsten. Dus die waren wel teleurgesteld dat ze de Ritta Hoeve boven de Radstake hadden verkozen (ookal won één van hen wel de gratis dekking!).

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:48

Hihi, ik was er ook, en ik moet je zeggen; ik zie de hengsten werkelijk heel anders Nagelbijten / Gniffelen

Royal Dance trok mijn interesse in het bijzonder omdat ik er een twenter van heb gekocht onlangs. De hengst zelf heeft idd een weke rug, maar dat achterbeen komt voor een Rubinstein-achtige meer dan prima mee. het kan beter, en we zagen later absoluut ook beter, maar front en uitstraling heeft de hengst wel. DE moeder van mijn twenter is een beresterke stermerrie met een 'ouderwets'model; ik heb er alle vertrouwen in dat mijn twenter het beste uit beide werelden vertegenwoordigd ik vond het leuk RD weer eens echt te zien

Gentleman vond ik bagger. Sorry, maar zo zie ik het. Lang lijf, korte hals, overbouwd, korte pootjes.... de veulens waren beter dan de hengst zelf (dat zal de keur verklaren) maar ook dat kan stukken beter.
Lennard was aardig, maar geen hengst. Hij werd slecht gereden, zo ook later dezelfde amazone op Tchaikovsky. Verwar een springpaard met een dressuurzadel niet met een dressuurpaard; dan tuin je erin; dat was nl exact wat de hengstenhouder probeerde te bereiken. Grote kop ook, die Lennard. Alleen de LEnnard x Rex Magna was de moeite waard van het Gentleman/Lennard gedeelte, en dat was een merrie Knipoog

Paganini: Fantastisch!
Zo sterk; zitten en strekken. oke, beter zitten dan strekken, maar tjonge wat een kracht voor een 7 jarige. En nee, hij werd niet getrokken gereden, de teugels hingen eerder slap. Pure verzameling, echt geweldig.
Later zonder zadel kon je zien wat een magnifiek front er op dat dier zit, en wat een enorme persoonlijkheid en uitstraling. Het franse van vorig jaar was nu weggetraind, de hengst is sterker geworden en onwaarschijnlijk sterk al in vergelijk tot zijn leeftijdsgenoten. voor een Havidoff zit er ook nog een heel luxe kop op. Super paard, ik heb zitten kwijlen Tong uitsteken

Bartus de Grunninger was leuk, maar tja, na Paganini.... Knipoog
Leeroy is mooi, NRPS en duidelijk de beste van Post's eigen hengsten. Terwijl het dekgeld het laagst is Nagelbijten / Gniffelen. Dat Leeroy later iets onervaren op de sprong was (en dus eronder) zit hem in het feit dat het dier nog maar 4 jaar oud is. Die zit nog maar op de kleuterschool. Wel hele meewerkende instelling; hij wilde wel aanpakken

Ovidius viel me tegen, ik had meer paard verwacht van een Aldatus. Slimme springpaardenfokkers die commerce beogen gebruiken hem; hij mocht niet gereden worden (dubbeldam was elders). Maw; dubbeldam wil hem niet 'vernield' zien raken door een regionale hengst-show ruiter; hij wil Ovidius sparen voor het grotere werk; gaat heen en speculeer!

Future was okee, maar niet zo goed als andere florestan-zoon florencio. En na Paganini viel hij wel wat in de schaduw; beestje is heel fijn kwa bouw en lang niet zo krachtig. Het veulen was bijzonder okee.

Haarlem was mooi, echt mooi. Maar wat een ongelooflijk stuk vreten aan een touwtje. Zijn veulens waren dito brutaal, ook de merries. Toch iets om over na te denken.
Lovis Corinth (5 jaar oud!) is een fantastisch sportpaard. Er was geen enkel paard gisteravond dat zo elastisch en gemakkelijk over de hindernissen kwam. Hij is idd klein en tenger; maar zijn ongelooflijke kwaliteit compenseert behoorlijk. Ik hoop dat houders van wat grotere merries hem gebruiken; kon de Nederlandse merries wel eens ten goede komen, iets meer Duitse gummi.
Onze Fons was idd zoals altijd fantastisch. Tegelijk met Jumper in de baan kon je het verschil in kwaliteit gewoon horen; Jumper stoof door de baan en kon de hoge hindernissen doen vanuit enorme snelheid. Onze Fons daarentegen handgaloppeerde met zijn gastruiter onhoorbaar naar de hindernissen toe en zeilde foutloos over boven de staanders uit, om onhoorbaar weer te landen.... wat een fantastisch mooie schimmel

De 5jarige Jumper die vooral achteruit bleek te lopen, was een fantastisch dressuurpaard. En beter dan de vader zelf, als je het mij vraagt.
San Bretano was zeer imponerend voor een 3 jarige! En zo braaf in de vreemde hal; die is vast al langer onder het zadel. Wel geweldig talent; helaas kan ik ook nu weer stellen...veel beter dan elke jonge kwpn-hengst uit hetzelfde bouwjaar.

Allerbeste hengst van gisteravond vond ik zonder twijfel Paganini. Dat vond ik vorig jaar al, en het was nu nog duidelijker. Zal ik [naam verwijderd] dan toch maar.... Nagelbijten / Gniffelen

irene01

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 14:59

MissHIS schreef:
(ookal won één van hen wel de gratis dekking!).


dat is snel verdiend nu maar hopen dat je iets zou kunnen gebruiken.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:01

Hahahaha... Ook ik was er dus bij aanwezig.. (tezamen met Dees)
En ik moet zeggen dat ik me vrijwel geheel bij Dees kan aansluiten.
Paganini was in ieder geval mijn grote favoriet. Zowel onder het zadel als aan de hand. Damn! Wat een lekkertje was dat. Dat verklaarde mijn koude voeten, dat komt namelijk vast door de plas kwijl waar mijn voeten in bleven hangen. Haha!

Onze Fons vond ik één van de betere springers. Damn wat had die het gemakkelijk.

Gentleman vond ik in ieder geval drie keer niets. Straalde totaal niets uit en liet ook totaal niets zien.

En voor wat betreft San Brentano, ben ik heel benieuwd hoe die het verder gaat doen.

Al met al.. heb ik me kostelijk vermaakt.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:12

irene01"]
[quote="MissHIS schreef:
(ookal won één van hen wel de gratis dekking!).


dat is snel verdiend nu maar hopen dat je iets zou kunnen gebruiken.
[/quote]

Ze gaan de korting verkopen Cool aan iemand anders. Zegt genoeg dacht ik zo! Knipoog

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 15:15

Je kon kwa loterij ook alleen maar de prijs gebruiken bij de 'Eigen Hengsten' van Post.... en die waren idd niet zo heel bijzonder, net Leeroy was leuk. Maar niet iedereen wil NRPS dekken, en hij moet maar bij je merries passen. Haarlem was ook wel aardig.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-04 16:04

corland schreef:
he candidat je had wel naar deze show moeten gaan onze fons was er wel!


Ja ik ziet het! Bloos! Maar ik mocht niet (leuke ouders...) Boos!

Maar de foto's van Onze Fons zijn helemaal geweldig!!! OK dan!

Homerup

Berichten: 102
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 10:52

Heeft er ook iemand foto's gemaakt van de hengst Gentleman?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 12:06

ja hier boven staat er 1 van mij.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 12:18

Leuk zeg, ik was wel benieuwd naar Lovis.
Zijn daar nog meer foto's van gemaakt?

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:10

Mijn paps is ook geweest. Hij vond het erg leuk en is helemaal verliefd geworden op Bartus. Ik neem dus aan dat dit Prelude`s volgende match wordt. Na Paganini stak hij misschien wat schraal af, maar Bartus is ook nog maar echt een jonkie natuurlijk Knipoog !

Wat goed dat Lennard telkens meer imponeert op dressuurgebied! Er heeft een zoon van hem een tijdje in oms weiland gelopen (1.78m hoog!) die ook telkens meer in vorm komt wat dressuur betreft. Maar dat kan niet opwegen tegen zijn springkwalieiten! Pffieuw!

Zelf ga ik eerlijk gezegd ook wel kwijlen van Haarlem..! Ik vind hem ZO`N mooie hengst! Maar goed, de show heb ik gemist, dus misschien was hij wel bagger aan de hand (dat had mijn beeld van hem ook verziekt misschien, dus het is maar beter zo).

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:18

Uums schreef:
Wat goed dat Lennard telkens meer imponeert op dressuurgebied! ....


Lennard imponeerde niet. No way.
Deze zoon van hem was een goed paard, maar om heel eerlijk te zijn...het lijkt meer op toeval Nagelbijten / Gniffelen
De meeste Lennard's waren maar heel matigjes, zo ook hijzelf.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-04 13:23

Ow, jammer! Dacht dat ik dat kon opmaken uit de andere posts van LuvdaTossa en Alikesflame.. Dan heeft het paard dat ik ken misschien toch meer de genen van zijn mammie geërfd!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-04 19:28

nou lennard zelf vond ik niet zo geweldig. maar die ene lennard X rex magna was erg tof. lennard zelf heeft een weke rug.