Wie heeft er info voor mij!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Wie heeft er info voor mij!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 18:58

Wie heeft er info voor mij over de dressuurhengst Lancet???

En wie heeft er een nakomeling van lancet???

Ik vind het wel intresant om daar meer over te weten te komen.

alvast bedankt!! Hyper!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 19:15

hoi wij hebben 2 nakomelingen van Lancet op mijn werk een Lancet X Nabuur
en een lancet X ??? (weet ik zo even niet meer)

de Lancet X nabuur is een schrikerig paard als hij niet aan het werk is. is erg lastig nagefelijk (kan zichzelf niet makkelijk overgeven) hij word dit jaar 7. er is nog niet mee gestart want we hebben voornamelijk springpaarden, en gaan daardoor eigenlijk niet voor 1 paard naar een dressuur wedstrijd. Die andere lancet is een erg bang beestje, hij is ook nog super groen. hij is nu 3 en zal dit jaar zadelmak gemaakt worden. voor de rest zijn het absoluut geen gemene paarden. als ze aan het werk zijn kunnen ze super gaan.

antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:14

LANCET Wenzel I (Hann) Woermann Wöhler

Mandat
Mon Cherie Matador
Diola
St. Pr.Stella (Hann) Shogun xx Tamerlane xx
Suleika xx
St. Pr. Anika Absatz
Worms St.Pr

Lancet is een zoon van de bekende dressuurhengst Wenzel I, een kleinzoon van Wörmann.De moeder van Lancet, Stella, stamt af van Shogun xx x Absatz x Wohlan. De W-lijn in Hannover bracht naast Wenzel I onder meer ook de dressuurhengsten Welcome, World Cup I, Western Star en Weltmeyer I.

Lancet, een van oorsprong Hannoveraanse hengst, werd als 3 jarige goedgekeurd bij het KWPN. Voor de dressuuronderdelen kreeg hij 2 maal een 8 en 2 maal een 8.5. Na zijn goedkeuring won hij twee jaar achter elkaar de hengstencompetitie. Op dit moment is Lancet op weg naar het allerhoogste niveau in de dressuursport met zijn nieuwe amazone Imke Schellekens-Bartels. Enkele resultaten van deze nog jonge combinatie zijn:

Winnaar CHIO Rotterdam Intermediair I
Vierde plaats Maastricht in de Prix St. George
derde plaats Mechelen in de Intermédiaire-Kür
tweede plaats Mechelen in de internationale Prix St Georges.
In 2002 wisten 10 nakomelingen van Lancet door te dringen tot de halve finale van de van de PAVO cup voor 4 en 5 jarige dressuurpaarden. Dit jaar is de tweejarige hengst Tango (Lancet x Michelangelo) aangewezen voor de 2e bezichtiging in Den Bosch.
Dit heb ik al kunnen vinden ik heb ook Cheese! foto`s maar moet effe kijken hoe ik die kan plaatsen Gr Elise
mooie hengst OK dan!

rossebol

Berichten: 3764
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 20:38

ik heb foto's gevonden op internet Haha!
Afbeelding
Afbeelding

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 10:52

ow bedankt. Ik heb zelf Palinde-S van lancet x evanette (moeder van palinde). Ze heeft een heel lief karakter alleen je moet haar wel aan het werk zetten. Ze is nu bijna 7 jaar. Ze heeft ook al een veulen gehad. En er is bijna nooit op gereden. Maar ze doet het super. Lachen

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:02

Ik vind het een ontzettend mooi dier, heb laatst wel gehoord dat hij behoorlijk toontredend is...dat zou ik wel even nakijken voordat je je keus maakt!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:08

Rhea schreef:
Ik vind het een OK dan! OK dan! OK dan! ontzettend mooi dier, heb laatst wel gehoord dat hij behoorlijk toontredend is...dat zou ik wel even nakijken voordat je je keus maakt!

ja dat wel maar daar kan ik wel mee leven. Ze is errug braaf en dat is het belangrijkste.

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 11:29

Citaat:
ja dat wel maar daar kan ik wel mee leven


Ik hoop dat je dat zeker weet !!

Dit betekent nl. hoogstwaarschijnlijk geen ter predikaat en een lastig te verkopen veulen/paard....als je pech hebt wordt het zelfs in een proef moeilijk punten bij elkaar te rijden....

Weer zo'n redenering van het KWPN, de hengst wordt wel goedgekeurd maar wanneer je met een kopie van de hengst op de merriekeuring verschijnt ga je wel met lege handen naar huis!

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 11:43

Dat weet ik nog niet zo net. Want de mijne mag dan wel een kopie van lancet zijn (ze heeft ook de uitstraling en de gangen). In juni gaat ze als het goed is naar de keuring. (ze is als een keer meer geweest maar toen is ze afgekeurt omdat ze ziek was). Maar als ze word afgekeurt word bij ons maakt dat niet zoveel uit want ze mag voor altijd bij ons blijven. Dus die hoeft niet weg (dat is een voordeel). Maar ligt het ook niet aan de moeder wat die voor afstammeling heeft enz. Lachen

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 14:10

die 2 nakomelingen van lancet bij ons die ene war ik het6 niet meer precies van wirst welke afstamming is een Laancet X no primus die staat helemaal niet toontredend en die ander iets, maar kan je niet goed zien, moet je wel even 2 keer kijken.

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 17:40

palinde"]
[quote="Rhea schreef:
Ik vind het een OK dan! OK dan! OK dan! ontzettend mooi dier, heb laatst wel gehoord dat hij behoorlijk toontredend is...dat zou ik wel even nakijken voordat je je keus maakt!

ja dat wel maar daar kan ik wel mee leven. Ze is errug braaf en dat is het belangrijkste.[/quo

Mijn palinde is absoluut niet toontredend. Daar hebben we wel opgelet hoor. Ik snapte eerst niet goed wat je bedoelde maar nu wel. *LOL*

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-04 20:21

MAAR HEEFT NIEMAND NOG MEER INFO VOOR MIJ????

antano

Berichten: 357
Geregistreerd: 10-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-04 22:01

ik kan niet veel foto`s meer vinden maar ben nog aan het zoeken Gr Elise

Witvenhester

Berichten: 1107
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: den dungen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-04 21:03

antano schreef:
ik kan niet veel foto`s meer vinden maar ben nog aan het zoeken Gr Elise

toch bedankt OK dan!