Elcaro, welk karakter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 12:53

LuvdaTossa schreef:
Ik houd er niet zo van dat nakomelingen van een hengst bestempeld worden met een vervelend karakter. Naar mijn mening zijn het de mensen die met de paarden omgaan die het karakter van een paard maken. Juist als je niet weet dat het paard een vervelend karkater heeft ga je er psychisch al heel ander mee om dan dat je aan komt lopen en denkt: ai die vervelende ..... weer. Ik heb ook paarden te rijden waarvan de meeste een naar karakter horen te hebben.... maar ik heb nog geen verkeerde gezien! Het zijn juist super paarden, die karakterpaarden!

Maar ik heb verder geen informatie over Elcaro's, aangezien ik er nog nooit eentje gereden heb Haha!

Ik ben het niet geheel met je eens. Natuurlijk zijn het altijd dezelfde mensen die de gemakkelijke paarden hebben en dezelfden die moeilijke gevallen hebben. Maar jij stelt het een beetje cru: het doet een beetje voorkomen alsof paarden computers zijn die met de juiste deskundigheid op de goede manier ingesteld kunnen worden.

Maar paarden zijn geen computers, het zijn levende wezens met een eigen wil. De een heeft dat nog sterker dan de ander.

ER zijn dus wel degelijk moeilijke paarden. En ja,vaak is het zo dat karakterpaarden moeilijk zijn. En de beste ruiters kunnen met die paarden omgaan, omdat ze gewoon heel goed zijn. Maar dat zijn er maar een paar op de zoveel ruiters. Want het gros kan het niet. En dat kun je misschien onvermogen noemen, maar je moet er vanuit gaan dat mensen in de regel toch heel erg hun best doen om hun paard te begrijpen. Dus kun je ook wel stellen dat paarden moeilijk kunnen zijn.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 16:03

Nou Anna, dan mag je mij feliciteren. Ik heb zo'n merrie die jij hierboven omschrijft. Ýep, Lucky boy (renpaard) als grootvader en joris (waarschijnlijk ook een renpaard, was ook volbloed) als andere grootvader. Just great.

Echt een heel moeilijk paard. doe er mijn best om me aan te passen, rijtechnisch te verbeteren, te beheersen, ditte, datte, enz (want er komt geen einde aan, het is nooit goed), maar ik boek te traag vooruitgang (kan niet zeggen dat ik totaal geen vooruitgang boek).

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 15:32

Pipo"]
schreef:
Van de Volbloeds kregen 5 stuks het etiket Volgens mij zijn de klachten over karakters gekomen op het moment dat er steeds meer mensen met paarden kwamen, ipv paardenmensen.

Ik denk dat het 2 kanten op werkt. In de tijd dat mensen werkelijk opgroeiden met paarden, werden andere, zwaardere typen paarden gefokt als nu. Maar het werk op het land ging eruit, de sport kwam er in. De paarden werden navenant gefokt, veredeld met volbloed. Dus, de karakters werden moeilijker.
Er gingen ook mensen met paarden aan de gang die het niet van huis uit met de paplepel ingegoten hebben gekregen. Jammer maar helaas.
Ik durf wel te zeggen dat ik een super gecompliceerde merrie heb. Maar om mij nu een mens met paarden te noemen, nee. Ik denk dat ik nu, na 10 jaar (het is niet heel veel ervaring maar toch heb ik ontzettend veel geleerd, vooral de hard way) en een beetje paardenmens mag ik mezelf wel beschouwen al zeg ik het zelf. Of ik een goede ruiter ben, dat is een ander verhaal.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LDRD, Ubermetrics en 10 bezoekers