Painted Black is er door!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:16

Op Anky d'r site is 'ie 1.72 Verward Haha!

Die maat stoort me eigenlijk niet eens, in de zin van, ik vind 1.65 een prima maat. Van mij hoeft het niet groter. Maar ik ben niet zo onder de indruk van de bewegingen. En de manier waarop PB in een soort plan de campagne er toch is doorgedrukt is ook wel een beetje... grappig.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:26

Met die cijfers verwacht je geen reserve kampioen jonge paarden. Verders maak ik me niet zo druk. Idd niemand is verplicht ermee te dekken. Btw heeft ie ook nog springcijfers of zijn die te schrikbarend om te publiceren?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:26

Nee het gaat ook niet om de maat ArwenLune meer om het feit dat hij zo weinig postuur, hengstenuitdrukking dus heeft.
Ik ben ook niet blij met de wijze waarop hij het stamboek binnengekomen is en als het bloed nou zeldzaam was Verward

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:28

Zannekin schreef:
Waarom wil je zo doorbomen Gribje? Je kent de hengst zelf. Hebt zelf conclusies getrokken, andere mensen hebben andere meningen om gevarieerde redenen.
Binnen een paar jaar zijn we het pas zeker toch?

Ik heb te veel vrije tijd.. Cool
En was toch wel benieuwd naar motivatie van mensen. Ik kan wel roepen van dat is stom maar het is toch veel interessanter en leerzamer om te weten waarom ik dat stom vindt? Maar misschien zie ik dat verkeerd en ben ik een zeur met teveel vrije tijd. Cool

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:31

ArwenLune schreef:
Maar ik ben niet zo onder de indruk van de bewegingen. En de manier waarop PB in een soort plan de campagne er toch is doorgedrukt is ook wel een beetje... grappig.


Ik denk dat het iets minder zegt over het paard .
Maar meer over de mensen en de "club" erom heen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:38

Blij dat ie er door is !! Lachen

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:39

Ik ook

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:51

nou ik vind het niet zo geweldig .....
die cijfers zijn ook niet echt hoog ofzo en ben niet echt gecharmeerd van PB Scheve mond

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:01

ceasario schreef:
Ik denk dat het iets minder zegt over het paard .
Maar meer over de mensen en de "club" erom heen.


Inderdaad, maar ik fok niet. En al zou ik (ooit gaan) fokken dan zal het geen KWPN zijn. Ik vind het hele verhaal gewoon interessant, en dan kan ik niet ontkomen aan de conclusie dat het allemaal een apart bijsmaakje heeft.

Ik voel me altijd een beetje gek in dit soort discussies. Ik ben echt amateur ten top. Weet er geen bal van, dat zal ik zo toegeven. Maar ik kijk graag naar paarden. En als ik dan naar iets als PB kijk en iedereen om me heen zegt "ohh, wat loopt 'ie geweldig" dan knipper ik eens met m'n ogen en kijk nog eens goed naar het paard. En denk dan... "bedoel je dat dat zo hoort?" want wat ik zie is een paard dat heel leuk met de voorbenen zwaait, dan een tijd niets, en dan komen er ook nog eens twee achterbenen langs. Altijd gedacht dat die gelijke driehoeken best belangrijk waren.

Maar dat kan aan mij liggen. Want ik weet er dus geen bal vanaf. Ik kijk alleen maar graag naar paarden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:14

ArwenLune schreef:
En als ik dan naar iets als PB kijk en iedereen om me heen zegt "ohh, wat loopt 'ie geweldig" dan knipper ik eens met m'n ogen en kijk nog eens goed naar het paard. En denk dan... "bedoel je dat dat zo hoort?" want wat ik zie is een paard dat heel leuk met de voorbenen zwaait, dan een tijd niets, en dan komen er ook nog eens twee achterbenen langs. Altijd gedacht dat die gelijke driehoeken best belangrijk waren.

Maar dat kan aan mij liggen. Want ik weet er dus geen bal vanaf. Ik kijk alleen maar graag naar paarden.


Ben je dus niet geschikt als jurylid , je moet kijken naar wie erop zit helaas.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:34

sarabande schreef:
Koortje het gaat hier om een KWPN DEKHENGST
Daar worden ietwat andere kwaliteiten van verwacht dan van die leuke E pony's bij jou op stal.


Jij snapt helemaal niet wat ik bedoel volgens mij, dus die denigrerende toon is ook niet helemaal op zn plaats dacht ik zo

Ik weet ook wel dat het om een KWPN dekhengst gaat, ik kan lezen en ben niet achterlijk.

Wat ik bedoel, en met name vraag is waarom jullie niet enthousiast over deze dekhengst zijn. Wat ik in de reacties af kan lezen, is het de maat die jullie niet aan staat, waarop ik argumenteer dat een hengst die klein fokt (als dat al zo is met Painted Black, waar we dus nog 2-3 jaar minstens op moeten wachten), ook positieve kanten kan hebben, met name dus voor mensen die of niet al te groot zijn (denk aan mijn instructrice die nu van paard terug gaat op een grote E pony), of kinderen die de overstap maken, of weet ik wat voor reden nog meer. Waarom zou de markt alleen geiteresseerd in grote paarden moeten zijn?

Nu ga ik ervanuit dat jullie nog meer argumenten als alleen de maat hebben, dus welke zijn dat?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:35

sarabande schreef:
Nee het gaat ook niet om de maat ArwenLune meer om het feit dat hij zo weinig postuur, hengstenuitdrukking dus heeft.
Ik ben ook niet blij met de wijze waarop hij het stamboek binnengekomen is en als het bloed nou zeldzaam was Verward



Kijk, dit antwoord zocht ik dus Sarabande, ipv jouw sarcastische en neerbuigende antwoord!!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:38

Koortje"]
[quote="sarabande schreef:
Nee het gaat ook niet om de maat ArwenLune meer om het feit dat hij zo weinig postuur, hengstenuitdrukking dus heeft.
Ik ben ook niet blij met de wijze waarop hij het stamboek binnengekomen is en als het bloed nou zeldzaam was Verward



Kijk, dit antwoord zocht ik dus Sarabande, ipv jouw sarcastische en neerbuigende antwoord!!
[/quote]
Dat is mijn antwoord Verward en het eerste is absoluut niet sarcastisch en slaat nog steeds op jouw bewering, want een E pony wordt niet in het KWPN stamboek ingeschreven.
Je wilt mij toch niet vertellen dat men zoveel moeite gedaan heeft om een hengst het KWPN binnen te krijgen om vervolgens veulens te fokken die niet stamboekwaardig zijn.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:42

Het is het antwoord wat je aan ArwenLune gaf ja, terwijl ik het eerder ook al vroeg. Ik denk dat mijn verhaaltje gewoon verkeerd geiterpreteerd was, that`s all.

En nee, het lijkt me idd geen goed plan om veulens te fokken die niet stamboekwaardig zijn, maar is het al bewezen dat het met dit paard ook het geval zal zijn dan?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:44

Koortje jij bent degene die het voorbeeld van E pony's geeft daar krijg je antwoord op.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:45

Volgens mij niet, maar fokkers zijn vast niet zo dom om PB op een merrie te zetten van 1.60 lijkt me.
Ik vind dat de hengst zeker wat goed kan doen op een grote 'kast' van een merrie.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:51

sarabande schreef:
Ben je dus niet geschikt als jurylid , je moet kijken naar wie erop zit helaas.


Dat is lastig, ik ben een beetje slechtziend en kan moeilijk gezichten herkennen/onthouden. Dan zullen ze net als in de endurance dus in felle kleurencombinaties op het paard moeten gaan zitten, dan zal ik wel kunnen zien "oh dat is Anky" Haha!

Cheese! (oh oh het mentale beeld van Anky in fel roze dressuurtenue.. Schijnheilig )

(het is soms zo erg dat ik op endurance wedstrijden mensen niet herken als ze hun paard niet bij zich hebben of hun helm afgezet hebben. Hum.)

Pfff, gelukkig, als iedereen een beetje meewerkt is mijn jury-carriere nog gered Schijnheilig Clown

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:51

Probeer maar eens kleine kwpn ers te verkopen koortje! Hoe goed ze ook zijn... n makkie is het niet helaas! Daarnaast worden ze vaak benadeeld in de sport. Niet ideaal om mee te fokken bij het kwpn want paarden die veel maat en bot fokken zijn er niet zo veel binnen het kwpn. Tja je kunt er alleen wat makkelijker op rond sturen. Voor de fokkerij dus niet echt een voordeel.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 02-04-04 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:52

Franske schreef:
Volgens mij niet, maar fokkers zijn vast niet zo dom om PB op een merrie te zetten van 1.60 lijkt me.
Ik vind dat de hengst zeker wat goed kan doen op een grote 'kast' van een merrie.


Idd. Met een beetje logica komen we er wel...

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:54

GribaldiFAN schreef:
Probeer maar eens kleine kwpn ers te verkopen koortje! Hoe goed ze ook zijn... n makkie is het niet helaas! Daarnaast worden ze vaak benadeeld in de sport. Niet ideaal om mee te fokken bij het kwpn want paarden die veel maat en bot fokken zijn er niet zo veel binnen het kwpn. Tja je kunt er alleen wat makkelijker op rond sturen. Voor de fokkerij dus niet echt een voordeel.


Ok, dan snap ik het...
Maar wat ik dan niet snap, het is toch nog niet aangetoond dat hij idd klein gaat fokken?? Waarom maakt iedereen zich op voorhand al zo druk dan? Wat is er nog meer mis? Kennelijk veel poeha en heisa eromheen?

Ja sorry, ben een beetje een leek op dit gebied en heb het niet allemaal gevolgd, daarom ben ik een beetje nieuwsgierig naar jullie beoordelingen en waarom.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:55

Koortje"]
[quote="Franske schreef:
Volgens mij niet, maar fokkers zijn vast niet zo dom om PB op een merrie te zetten van 1.60 lijkt me.
Ik vind dat de hengst zeker wat goed kan doen op een grote 'kast' van een merrie.


Idd. Met een beetje logica komen we er wel...
[/quote]
Zeker dat zal ook best wel maar volgens mij is er al aardig wat keus voor zulke merries. Andersom daarentegen is het niet zo makkelijk. Ga maar eens op zoek naar een hengst die sterk vergrotend fokt binnen het kwpn.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:56

Koortje"]
[quote="Franske schreef:
Volgens mij niet, maar fokkers zijn vast niet zo dom om PB op een merrie te zetten van 1.60 lijkt me.
Ik vind dat de hengst zeker wat goed kan doen op een grote 'kast' van een merrie.


Idd. Met een beetje logica komen we er wel...
[/quote]

Dat is geen logica want gezien de afstamming van PB is het helemaal niet gezegd dat hij klein fokt. Als de kinderen die het KWPN beoordeeld heeft te klein geweest waren had hij het nooit tot Ermelo gered.

Dus zo als zo vaak met fokken moet hij zichzelf nu in de fokkerij waar gaan maken. (lijkt me een mooi einde van dit topic) Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:56

Koortje"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Probeer maar eens kleine kwpn ers te verkopen koortje! Hoe goed ze ook zijn... n makkie is het niet helaas! Daarnaast worden ze vaak benadeeld in de sport. Niet ideaal om mee te fokken bij het kwpn want paarden die veel maat en bot fokken zijn er niet zo veel binnen het kwpn. Tja je kunt er alleen wat makkelijker op rond sturen. Voor de fokkerij dus niet echt een voordeel.


Ok, dan snap ik het...
Maar wat ik dan niet snap, het is toch nog niet aangetoond dat hij idd klein gaat fokken?? Waarom maakt iedereen zich op voorhand al zo druk dan? Wat is er nog meer mis? Kennelijk veel poeha en heisa eromheen?

Ja sorry, ben een beetje een leek op dit gebied en heb het niet allemaal gevolgd, daarom ben ik een beetje nieuwsgierig naar jullie beoordelingen en waarom.
[/quote]
Dat is waar en dat hoeft ook helemaal niet zo te zijn. Gribaldi is na mijn weten een hengst die zelf vergrotend fokt evenals ferro. Gezien zijn bloedlijn zou hij dus niet zozeer klein moeten fokken. Het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor merrie je hem gebruikt. Ik denk dat de tijd moet uitwijzen of ie klein gaat fokken. Hij krijgt nu iig de kans dus we zullen het vanzelf gaan zien.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:58

sarabande schreef:
(lijkt me een mooi einde van dit topic) Knipoog

Ik heb je einde verpest... Sorry maar het kwam op hetzelfde neer! Haha! Cool

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 19:02

Ik ben zeer benieuwd naar zijn fokresultaten. Laten we destijds maar een nieuw topic openen!