Goedgekeurde hengsten van Ixion X en Inschallah

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Goedgekeurde hengsten van Ixion X en Inschallah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 22:09

Ik ben op zoek naar een goedgekeurde hengst met als afstamming Ixion of Inschallah. We hebben enkele merries bij Ixion gehad en dat bracht super veulens. Maar omdat Ixion zelf is overleden, zoeken we een hengst die hetzelfde bloed voert.

Alvast onwijzz bedankt voor info!
-X-
Lieke

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 08:55

Heb je er al over nagedacht om het NRPS op te bellen en het hun te vragen? Tenslotte was Ixion een goedgekeurde NRPS hengst. Zou anders ook niet weten hoe je aan verdere info komt. In ieder geval suc6 met je zoektocht!

Petra1
Berichten: 103
Geregistreerd: 03-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 09:36


Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 23:01

Helaas heb ik in mijn NRPS-hengstenboeken geen directe afstammelingen kunnen vinden van Ixion en Inschallah. Het meest volledige boek dat ik heb (dus met moederlijnen) loopt t/m 1997. Vanaf '98 heb ik alleen overzichten waar slechts de vader bij staat en niet de hele stamboom. Het kan dus zijn dat er momenteel wel hengsten dekken die (net als Iglesias) via moeders kant dit bloed voeren. Maar dat zou je het beste kunnen navragen bij het NRPS en ook bij het KWPN. Gewoon even een mailtje sturen! Lachen

BTW: voor zover ik weet heeft Ixion goede sportpaarden voortgebracht. Op een SGW waar ik laatst was liepen zeker vier nakomelingen van Ixion en in ieder geval twee daarvan presteerden erg goed.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 09:22

Íxion brengt inderdaad hele goede sportpaarden voort. De moeder van mijn merrie is een rechtstreekse Ixion en is zowel in springen, dressuur en samengesteld Z2 geworden met 35 winstpunten! Momenteel loopt het beestje onder een andere ruiter M2, maar de prestatie blijft staan of niet soms!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 23:16

we hebben nu 2 Ixions op stal, een merrie en een ruin. de ruin is een Ixion x Jolanda (vader Edwig). Jolanda willen we graag weer laten dekken door een hengst met dezelfde bloedlijnen als Ixion, omdat die ruin echt een superbeesje is.
De Ixion-merrie (Marsha) heeft in de sport gelopen en deed het ook heel goed, tot ze lichte hoefkatrol kreeg Frusty Ze kan nu alleen nog dressuren. We hadden ook een jonge pony (hengst) van Ixion op stal, kon ook super lopen. Die is verkocht, en gaat waarschijnlijk naar de keuring.