Painted Black is er door!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:09

Ach we zullen zien. Ik moet zeggen dat ik dit minder storend vindt als ik in eerste instantie dacht. Weten jullie nog hoe Stravinsky met een hoop bombarie ons land is binnengehaald en waarna een grote promotiecampagne een groot aantal fokkers met hem heeft gedekt en daarna een veulen met blauw papier kregen omdat de hengst voorlopig werd afgekeurd. Deze hengst heeft iig laten zien dat hij iig betere veulens kan fokken. We zullen eens afwachten hoe zijn kinderen het gaan doen. Daarnaast denk ik niet dat het storm zal lopen om zijn dekkingen. Gezien het gedoe rondom zijn goedkeuring. Daarnaast issie ook niet in de gelegenheid geweest om shows te lopen. Btw wat waren zijn cijfers??


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:12

Toedeledoki schreef:
En terecht, ik ben wel fan van hem, ik denk dat er veel goeds van gaat komen.Hij loopt in ieder geval beter dan zijn paps, en daar komen ook veel goede paarden van.Ojee, ik zal nu veel kritiek gaan krijgen, we zullen maar zo zeggen, de tijd zal het leren. *LOL*

Zijn paps is veeeeeeeeeeeeeeeeeeele malen mooier en groter. Daarnaast moet pb nog maar laten zien of hij het niveau van gribaldi kan evenaren. Maar we zullen zien. Stel het ook op prijs als je zulke dingen zegt met ik vind... Knipoog
Overigens gribaldi was ook 2 x reserve kampioen pavo cup dus zo slecht zal ie toch ook niet gelopen hebben des tijds... Boos!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:13

Weet niemand zijn cijfers??

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:17

Ik heb nog wel iets positiefs voor jullie verdrietige bokkers vanwege de goedkeuring van pb. Het gezeur waarom Gribaldi geen ggk nakomelingen heeft bij het kwpn is voorbij!!!! Knipoog Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Zo hebben we dat ook weer gehad! Cool

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:20

Toedeledoki schreef:
:(
Oeps, wat voel je je aangevallen.Ik vind Gribaldi ook een goed paard, maar qua beweging vind ik PB een stuk beter, en dan ben ik echt niet de enige, ook mijn instructeur vindt dat en die heeft op beide paarden een keer gereden.

Hahaha valt wel mee hoor ben zelf natuurlijk ook niet blind. Dus trek het je niet aan maarja heb natuurlijk wel mijn bokt naam in ere te houden he! Haha! Maar bij pb heb ik nog steeds het gevoel of ik naar een mislukte pony zit te kijken... Sorry!! Tuurlijk kan ie bewegen anders kwam ie in verden ook niet zo ver maarja. Het kan er bij mij nog steeds niet in dat ie er eerst op het straatje al uit vliegt en nu ineens wel goed genoeg is.


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:25

sarabande schreef:
1 uit 3000 dekkingen via herkeuring en met Anky erop, ja je kan maar ergens trots op wezen.

Hahaha ja ja i know maar je moet ergens beginnen. Wees maar blij! Dadelijk gaat ie ferro nog achter na dat kan niet de bedoeling zijn...
Ik ken nu iig wel een aantal mensen die vanavond een aardig feestje gaan bouwen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:28

Dat deed gribaldi zelf ook niet, al dachten veel mensen dat van wel.... Ik heb mezelf er iig bij neer gelegd en ik wacht zijn kinderen af. Laat hem zichzelf maar bewijzen een goed vaderdier te zijn. Ik zelf hoef er toch niet mee te dekken! Btw nog geen cijfers???? Verward Daarnaast zal het om hem echt niet zo'n storm lopen kwa dekkingen als bij gribaldi destijds. Ik denk dat veel fokkers afwachtend zullen zijn.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:41

ja heb een gribaldi merrie Tong uitsteken Overigens zou het ook nog wel eens heel erg goed uit kunnen passen. Aangezien fokken niet 1+1=2 is. Pb is idd pony achtig en kwa bouw vindt ik het geen fantastische hengst. Maar zijn vader daarentegen is wel een hengst die een mooi exterieur door fokt dat heeft ie natuurlijk in zijn genen. En zijn verdere bloedlijnen niet te vergeten. Je kunt het natuuriljk van verschillende kanten bekijken. Overigens vindt ik het wel bezwaarlijk dat er nu nog meer ferrobloed komt. Dadelijk bestaan alle dressuurgefokte paarden uit ferro/gribaldi/jazz bloed. Of is dat weer te zwaar overdreven??? Ben benieuwd of dit consecquenties gaat hebben op lange termijn.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:48

Btw een vraagje. Ik snap dat je het er niet mee eens kunt zijn dat pb goedgekeurd is, maar wat ik mij af vraag waarom zijn zoveel mensen er ZO fel op tegen dat hij is goedgekeurd?? Wie van deze mensen heeft uberhaupt nakomelingen gezien om hierover zo'n fel oordeel te geven? Ik zelf was eerst ook tegen vanwege het paard zelf maar door zijn nakomelingen ben ik van gedachten veranderd om hem toch maar eens een kans te geven. Ik ben heel erg benieuwd naar de redenering van degene die er zo fel op tegen zijn dat de hengst nu bij het kwpn is ggk. Waarom willen zij hem geen kans geven en het kwpn wel?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:55

sarabande"]
[quote="Zannekin schreef:
Haat en nijd en afgunst en meer van dat lelijks...



Wat dacht je van hart voor je fokkerij
[/quote]
Als je dit nu eens zou motiveren zou dat een stuk duidelijker zijn voor iedereen!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 12:57

Verder zie ik nog geen gegronde redenen voor dergelijke felle reacties....

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:01

sarabande"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Verder zie ik nog geen gegronde redenen voor dergelijke felle reacties....


welke reactie bedoel je??? Ik vond die van haat etc wel een beetje TE
[/quote]
Ja dat is een reactie waar je niets aan hebt en ook niets mee bereikt. Maar ik vroeg me af of er echt iets was waarom die hengst beslist niet ggk mocht worden. Kwa bouw, karakter, beweging of bloedvoering. Ik zelf had dat met bloedvoering en bouw en vraag me dus af wat jullie bezwaren waren/zijn. En ik vraag dat nu naar aanleiding van zijn goedkeuring. Kan wel oude topics doorlezen maar mensen kunnen van mening veranderen of hem enigzins bijstellen.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 13:05

dennissje schreef:
dit word weer een leuk topic hoor. Tuurlijk namen ze die hengst anders zouden ze af gaan. En wie er bij wil dekken dekt er bij en wie er niet bij wil dekken doet dat niet.

Einde topic (maar dat zal wel niet aangezien er gezeurt moet worden)

Wie ging af en waarom?
Want volgens mij is er destijds gezegd dat het kwpn juist af zou gaan als ze hem WEL zouden goedkeuren.
Ik kan heel erg goed zeuren Tong uitsteken

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:26

Met die cijfers verwacht je geen reserve kampioen jonge paarden. Verders maak ik me niet zo druk. Idd niemand is verplicht ermee te dekken. Btw heeft ie ook nog springcijfers of zijn die te schrikbarend om te publiceren?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 16:28

Zannekin schreef:
Waarom wil je zo doorbomen Gribje? Je kent de hengst zelf. Hebt zelf conclusies getrokken, andere mensen hebben andere meningen om gevarieerde redenen.
Binnen een paar jaar zijn we het pas zeker toch?

Ik heb te veel vrije tijd.. Cool
En was toch wel benieuwd naar motivatie van mensen. Ik kan wel roepen van dat is stom maar het is toch veel interessanter en leerzamer om te weten waarom ik dat stom vindt? Maar misschien zie ik dat verkeerd en ben ik een zeur met teveel vrije tijd. Cool

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:51

Probeer maar eens kleine kwpn ers te verkopen koortje! Hoe goed ze ook zijn... n makkie is het niet helaas! Daarnaast worden ze vaak benadeeld in de sport. Niet ideaal om mee te fokken bij het kwpn want paarden die veel maat en bot fokken zijn er niet zo veel binnen het kwpn. Tja je kunt er alleen wat makkelijker op rond sturen. Voor de fokkerij dus niet echt een voordeel.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 02-04-04 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:55

Koortje"]
[quote="Franske schreef:
Volgens mij niet, maar fokkers zijn vast niet zo dom om PB op een merrie te zetten van 1.60 lijkt me.
Ik vind dat de hengst zeker wat goed kan doen op een grote 'kast' van een merrie.


Idd. Met een beetje logica komen we er wel...
[/quote]
Zeker dat zal ook best wel maar volgens mij is er al aardig wat keus voor zulke merries. Andersom daarentegen is het niet zo makkelijk. Ga maar eens op zoek naar een hengst die sterk vergrotend fokt binnen het kwpn.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:56

Koortje"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Probeer maar eens kleine kwpn ers te verkopen koortje! Hoe goed ze ook zijn... n makkie is het niet helaas! Daarnaast worden ze vaak benadeeld in de sport. Niet ideaal om mee te fokken bij het kwpn want paarden die veel maat en bot fokken zijn er niet zo veel binnen het kwpn. Tja je kunt er alleen wat makkelijker op rond sturen. Voor de fokkerij dus niet echt een voordeel.


Ok, dan snap ik het...
Maar wat ik dan niet snap, het is toch nog niet aangetoond dat hij idd klein gaat fokken?? Waarom maakt iedereen zich op voorhand al zo druk dan? Wat is er nog meer mis? Kennelijk veel poeha en heisa eromheen?

Ja sorry, ben een beetje een leek op dit gebied en heb het niet allemaal gevolgd, daarom ben ik een beetje nieuwsgierig naar jullie beoordelingen en waarom.
[/quote]
Dat is waar en dat hoeft ook helemaal niet zo te zijn. Gribaldi is na mijn weten een hengst die zelf vergrotend fokt evenals ferro. Gezien zijn bloedlijn zou hij dus niet zozeer klein moeten fokken. Het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor merrie je hem gebruikt. Ik denk dat de tijd moet uitwijzen of ie klein gaat fokken. Hij krijgt nu iig de kans dus we zullen het vanzelf gaan zien.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 17:58

sarabande schreef:
(lijkt me een mooi einde van dit topic) Knipoog

Ik heb je einde verpest... Sorry maar het kwam op hetzelfde neer! Haha! Cool

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-04 18:10

Sjuimpje schreef:
Ik had liever gewacht op zijn volle broertje, die lijkt mij beter.

Die zag er OK dan! uit ja. Wie weet pakken ze die ook nog wel... Knipoog Dat zal heel wat stof op doen waaien Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BimAsSpi, LDRD en 53 bezoekers