Welke draf voor een sportpaard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 12:20

Ik denk verzamelde draf. Daarin kun je het beste zien of het paard in balans is en tact kan houden.
Verzamelde draf is toch ook het eerste wat je probeert te bereiken in de dressuur; vanuit een goede verzameling ontstaan een goede arbeids- en middendraf en passage.
Daarom vind ik het prettig om te zien dat een paard van zichzelf al in staat is om die bewegingen uit te voeren Lachen



Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:46

Anna42 schreef:
zou er een verschil moeten bestaan tussen de draf van het springpaard of dat van het dressuurpaard?


Nee voor mij niet. Een springpaard beoordeel ik aan de hand van zijn lef, techniek en zijn wil om te springen. Aan de draf (en trouwens ook de andere gangen) leid ik af of het een goed, capabel paard is of niet (in het algemeen). Wat voor lol heb ik nu aan een springpaard met een slechte draf Scheve mond

En bovendien, als ik nu zo mijn postje doorlees bedenk ik me; wanneer krijgt een paard het label "springpaard" of "dressuurpaard"?

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-04 20:48

Anna42 schreef:
of het paard in staat is om de bovenstaande drafvormen, die in de dressuuroefeningen gevraagd worden, goed te kunnen beoordelen?


By the way sinds wanneer beoordelen paarden zelf hun draf Haha! hihi


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 bezoekers