Wie kent trakhenerhengst Windfall of Habicht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Wie kent trakhenerhengst Windfall of Habicht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-01 22:02

Ik ben naar een trakhener-merrie wezen kijken, ze beviel best goed!
Ze had papieren, haar vader is Windfall.
Vader van Windfall is Habicht.
Kent iemand deze hengsten, en wat weten jullie over hen?
Ik kon alleen een site met een foto vinden, maar nieuws niet veel?
Alvast bedankt!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-01 22:43

Ik heb onder je andere topic ook al wat links met info en een foto gezet. Is zeker niet mis die Windfall.

Habicht:
Afbeelding

Windfall:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Windfall is a high-quality son of Habicht with a striking combination of special blood in his pedigree. He impresses by his large frame and a well-proportioned body. He shows smooth action in all basic paces and over the jumps.

Since the fall of 1999 he has won a total of 24 competitions and achieved 39 placements in dressage, jumping and cross-country competitions. His striking results are:

1997 - Res. Champion of the Federal Championships of the German Eventing Horse at Warendorf

1998 - Federal Champion of the Federal Championships of the German Eventing Horse at Warendorf

1999 - 1st rank in the CIC** Wiesbaden, 1st rank in the CIC*** Marbach-Lauter, 1st rank CIC** in the German Eventing Championships Bonn-Rodderberg; 1st rank in CIC*** at Cavertitz, selections for the European Championships, 1st rank in the Championships of professional riders;

1999 - Trakehner Horse Of The Year in Germany.

2000 - Horse of the Year (elected by the magazine Reiter-Revue/Germany)

Els
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 01:04

Ingrid Klimke reed military met hem. Hij was haar beste paard tot zijn eigenaar hem vorig jaar naar Amerika verkocht. Een bekende military amazone rijdt hem daar en ze heeft er ook al wat mee gewonnen . Volgens mij heeft hij ook de Olympische spelen gelopen (met Ingrid Klimke).
Top militarybloed dus, wat zou jouw bedoeling ermee zijn en weet je de moederlijn?

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-01 10:46

Ik wilde er mee gaan springen zowel als dressuren.
Ik zocht een eenvoudig paardje voor 'leuk wedstrijdjes in de omgeving', dus wat haar afstamming betreft zou ze hier wel aan kunnen voldoen!
Maar haar moederlijn weet ik dus niet, moet ik nog achter komen.
Ze is dit jaar pas ingereden, en die vrouw kon om gezondheidsredenen haar niet verder 'doorrijden', dus veel kan ze nog niet.
Wel heeft ze veel buitenritten gemaakt, en is dus waarschijnlijk goed verkeersmak!
Ik ben reuze benieuwd hoe het rijden dit weekend gaat, want ze heeft al een veulen gehad en sommige mensen zeggen dat je dan moet uitkijken of ze gevoelig in de rug is. Nou ja ik zie wel.
Alvast bedankt voor de info en als het wat wordt zet ik het meteen op Bokt!

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Windfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 19:29

Ik heb een paar maal met de eigenaar van Windfall gemaild. Ik informeerde op www.warmbloods.net bij het Trakehner forum wat een goede hengst zou zijn voor mijn Volbloedmerrie. De eigenaar antwoordde mij toen dat Windfall geschikt zou zijn. Windfall heeft een Volbloed moeder. In Duitsland beschikt men over sperma van Windfall.

Els
Berichten: 34
Geregistreerd: 15-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-01 20:05

Heb jij dan ook een veulentje gefokt van hem uit een volbloedmoeder?

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 10:31

Op die foto lijkt Habicht een beetje op mijn vroegere verzorgpaard Tatra... Heb er helaas geen foto van bij de hand... Die ligt nog thuis en aangezien ik hier op mijn werk zit te bokken.... Haha!
Groetjes van Jessica!! *LOL* *LOL*

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-01 13:28

Het paard leek totaal niet op haar opa Habicht. Hoeft ook niet hihi, maar ik vond het wel grappig dat hij zo zwart was.
De merrie is bruin, het soort bruin dat je bij haar vader Windfall op de foto van zijn hoofd ziet, vlakbij zijn neusriem, dus niet zo donkerbruin zoals Windfall zelf.
Vandaar misschien dat ze Cerise heet, uit het frans vertaald betekend dat 'kers'. Wel grappig!
Himyar, welke hengst heb je toen genomen?
Wat vond je van Windfall?

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Windfall

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-01 22:58

Ik heb besloten toch maar geen veulen te fokken, omdat het zoveel moeite kostte om voor de andere kinderen van mijn merrie een goed tehuis te vinden. Er is blijkbaar niet zo veel vraag naar jonge paarden, dat hoor ik ook van anderen. Ik heb me wel even verdiept in Windfall en kreeg een positieve indruk van de informatie die ik las en de foto's die ik zag. Ondanks dat hij veel bloed voert, schijnt hij het beste te werken met merries met veel bloed.