Nogmaals advies gevraagt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 13:44

is dit hem?

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 13:48

Radetzky

Afbeelding

Mijn Sultano:

Afbeelding

Ramona is een Rubiquil uit de Sultano merrie:
Hier is ze zo'n 4 maanden oud.
Afbeelding

Sultano zelf:

Afbeelding

Van radetzky heb ik nog meer foto's maar die ik kan moeilijk allemaal hier plaatsen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 14:47

Oe, ik vind jou Ramona een erg mooi veulen...
Ook je Sultana mag er wezen... Mooie merrie.

Dank je wel. alweer Haha!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 15:09

Tigger schreef:
is dit hem?

Afbeelding

Afbeelding



Ja inderdaad dat is hem. De laatste heb ik zelf genomen op de 2de bezichtiging en hij nou net nooit in mijn camera kijken de rest was interessanter. Haha! de draf foto is genomen door een professionele fotografe op de keuring waarna ik ze besteld heb.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 13:24

Mensjes, ik zou graag nog meer meningen willen horen... Er zit genoeg kennis hier.. Knipoog

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:47

Sandreo past volgens mij niet op jouw paard. Jij hebt een hengst nodig die echt uitstekende beweging heeft en Sandreo heeft niet het laatste echt in zich. Beweegt wel correct maar hij valt niet echt op.

Zit nog eens te denken. Florencio misschien wel. Die hengst heeft echt uitstekende gangen. Zat er echt bij te wijlen in januari. Alleen zou ik niet goed weten of hij verder bij je paard past. Jouw merrie kan wel een hengst verdragen die langgelijnde paarden fokt. Vraag anders eens aan Missouri en Gomir wat zijn ervan denken. Dees zou ook kunnen helpen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 13:56

Toevallig heb ik gisteren bij Florencio zitten kijken, maar dan gaan we weer de duitse kant op toch? v Florestan.

Ik heb dus ook echt geen idee wat ik daar mee aanricht..

Sandreo heb ik persoonlijk al niets mee, en zou ik dus al niet eens als gegadigde willen.. Bloos! En dat zeg ik als leek.. Nee, ikheb hem vorige week gezien en vond er niets aan.

Ik geloof ook juist in dat langgelijnde... dat dat nodig is. Ik heb niet veel verstand daarvan, maar dat zie ik wel...
Ik ben erg enthousiast over Rubi en zijn zoon. Maar dan hebben we het echt over gevoel.. Knipoog

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:05

Dat gevoel moet je ook wel hebben bij een hengst. Ik denk erover om Florencio te gebruiken op mijn Sultano zodat ik later kan terugkeren naar Rubiquil of een andere Rubinstein zoon of kleinzoon. Ik wacht alleen nog af wat zijn karakter zal zijn.

Jet stream is ook een elegante hengst maar kan niet echt tippen qua gangen aan Florencio. Tjonge bij jouw is het wel moeilijk zeg. Ik probeer nu alle dressuurgerichte hengsten voor me te zien maar dat is niet makkelijk. Denk niet dat Ferrolan op je paard past. Die heeft ook al een zware hals en dikker aan de kaken zou ik ook niet willen gaan.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 14:09

En wat maakt het zo moeilijk voor jullie?
Is mijn merrie minder geschikt om mee te fokken? Of is het meer omdat er juist zoveel moegelijk is.

Ik ben niet gekrenkt als jullie eerlijk zijn hoor. Haha! Knipoog
Ik moet het juist van die eerlijkheid hebben... en jullie kunnen eerlijk zijn, dat weet ik.

Grappig dat iedereen altijd enthousiast raakt op die "dikke hengstennek" bij hengsten, ik moet juist een iel hengstje hebben Haha!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:15

Tigger schreef:
En wat maakt het zo moeilijk voor jullie?
Is mijn merrie minder geschikt om mee te fokken? Of is het meer omdat er juist zoveel moegelijk is.


Het is idd de grote keus die het moeilijk maakt. Er zijn zoveel goede hengsten, maar wat is nou de beste keus?

Vergeet niet dat Jetsream ook nog wel eens kleintjes fokt.

Die Nationale kampioene van Jetstream, Serena, was wel een leuke merrie maar niet echt apart. Haar volle zus Tiffany liep vorig jaar mee, maar viel erg tegen. Maar die twee kwamen uit een hele goede moeder!!

Disconto is een hengst die een goed bewegingsmechanisme meegeeft, maar wel een merrie met erg veel bloed nodig heeft. Jouw merrie is qua type niet de "bloederigste" zeg maar.

Wil je binnen het NRPS blijven of maakt dat niet veel uit?

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 14:31

Dat van Jetstream wist ik dus niet. Weer wat geleerd (zou wel goed zijn voor mij kan ik lekker wat zakken in stokmaat Haha! ) Toch schrijf ik hem nog niet van mijn lijst af. Serena en Tiffany heb ik niet meer gezien sinds ze jaarling waren. Dus ze vielen niet echt op in de groep.

Ja het is inderdaad het grote aantal goede hengsten die het voor ons moeilijk maakt vooral omdat jouw merrie meer dan voldoende aan bloedpercentage heeft maar niet het bloederige van type is. Die ene Disconto die ik ken is een kleintje, blinkt niet echt uit in de gangen en is ook niet van de gemakkelijkste van karakter.

Hmm met Parlando zitten we met Trakhener bloed via Partout maar ik heb geen flauw idee hoe goed hij nu eigenlijk onder het zadel is. Gewoontjes of toch meer dan de middelmaat.

Dan hebben we nog Coctails Whinny. Fokt elegante beestjes.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 17:34

Missouri schreef:

Wil je binnen het NRPS blijven of maakt dat niet veel uit?


Maakt mij opzich niets uit, maar zoals ik al eerder zei, ik wil het veulen graag Nrps laten registreren.
Maar als dat de keuze makkelijker maakt..dan wel.
Er lopen genoeg goede hengsten binnen het Nrps, misschien moesten we daar maar eens beginnen. Knipoog
Maar wat vind jij dan van Rubiquil? Twijfel of wel een optie?

Wat jij zegt Petra, is wel interessant;

Mijn merrie is idd niet bloederig onder het zadel. Ze zou best wat meer looplust mogen hebben.
Maar... het kan ook zijn, dat wanneer mijn merrie beter onder het zadel ze ook wat heftiger wordt. Maar dat weet ik dus niet. Die kans hebben we nog niet gehad. Gezien ik haar pas net uitbreng en ook gelijk een blessure erbij kregen (uitglij op het land) en pas net weer bezig gaan.

Dus misschien kunnen we op zoek gaan naar de wat 'iets' energie vollere types.. ? Verward

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 22:03

Waar komt nu bijv de keus Cocktail's whinny vandaan? Weer een heel andere bloedlijn, van wat ik ervan zie. Net als Parlando en Disconto.

Ik snap er steeds minder van... Ik hoopte een beetje mee te kunnen zoeken, maar ik weet echt niet waar ik naar moet kijken... Scheve mond

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 08:56

Omdat ik dacht dat je wat elegantie erin wilde heb ik Coctails Whinny erook bij geplaatst. Staat ook nog op ons persoonlijk lijstje van hengsten waarmee we eventueel zelf willen fokken. Hetgeen je hierboven vertelde helpt mij wel weer een beetje meer. Ik vind het wel een beetje spijtig dat de anderen blijkbaar geen tijd meer hadden om te helpen brainstormen. Aangezien je in de dressuurrichting gaat moet je voor een hengst kiezen die wel uitstraling heeft als paard dan. Eentje waarvan je ogen erop vallen als hij de baan binnenkomt. Dat gevoel heb ik bij Rubiquil, Sultano en Florencio. Ook Radetzky heeft dat "eyecathing thing" over zich. Ik heb er eigenlijk nog eentje vergeten nl Solied een zoon van Sultano maar die zijn moederlijn ken ik minder goed. Eigenaars van Solied zitten ook hier op bokt onder de naam Solied. Verder weet ik eigenlijk niet wat ik nog kan aanbevelen bij het NRPS. Verkijk je niet op sommige Rubiquils naar hun misschien maar gewone exterieur maar als je ze ziet lopen onder het zadel veranderen die paarden in opvallende beestjes.

Dees

Berichten: 18918
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 11:33

Hihi, ik ben druk aan het meedenken. Heb alleen nog niet zo heel veel gevoel bij de nafok van de meeste NRPS'ers Knipoog
KWPN: Farrington geeft mooie modellen, met een lange hals. Bewegingen zijn meer dan oke. Van FArringtons wordt gezegd dat het hele co-operatieve paarden zijn, maar uit eigen ervaring weet ik dat niet. Farrington geeft maat en lengte.

Maar kwa uitstraling is het geen Rubiquil Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 16:20

Heerlijk dat jullie zo meedenken...

Ik ga me ook nog eens verdiepen in Sultano. Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:28

Flemmingh geeft ook paarden met lengte en een superkarakter.. Hij is nog wel eens wisselend in de maat, maar die van mij wordt wel groot, die is nu met 9 maanden op de 1.50m

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:31

Tigger schreef:
Heerlijk dat jullie zo meedenken...

Ik ga me ook nog eens verdiepen in Sultano. Haha!


Je mag anders altijd eens een tripje richting België West-vlaanderen doen om Sultana in levende lijve te beschouwen hoor. Je bent meer dan welkom. Ik ben nog niet zo goed in bewegingsfoto's nemen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 16:40

Als ik richting Hexagon ga, kan ik net zo goed even door tuffen (of heb ik nu echt geen richtingsgevoel?) Leuk, ik ben erg benieuwd naar haar.

Ramona heeft trouwens mijn bijzondere aandacht... Knipoog

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:46

Als je een extra zit van een uur en driekwart ongeveer ziet zitten mij niet gelaten hoor. Ik weet alleen niet of Sultana het zal warderen als we haar wakker maken. Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 16:48

youngster schreef:
Flemmingh geeft ook paarden met lengte en een superkarakter.. Hij is nog wel eens wisselend in de maat, maar die van mij wordt wel groot, die is nu met 9 maanden op de 1.50m


Bedankt... zou dit een hengst zijn die aansluit op mijn merrie?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 16:49

petraaken schreef:
Als je een extra zit van een uur en driekwart ongeveer ziet zitten mij niet gelaten hoor. Ik weet alleen niet of Sultana het zal warderen als we haar wakker maken. Haha!


Uhm, ik ga 2 april nog niet... Scheve mond Kan niet. Ik hoop dus onafhankelijk er eens er heen te gaan...Dat kan toch wel?

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 16:51

Tuurlijk, maar dan moet je wel even contact met hen opnemen om een afspraak te maken. Ze rijden veel wedstrijden nl. en zijn niet altijd thuis in de weekends.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 16:54

petraaken schreef:
Tuurlijk, maar dan moet je wel even contact met hen opnemen om een afspraak te maken. Ze rijden veel wedstrijden nl. en zijn niet altijd thuis in de weekends.


Dat had ik begrepen op hun site idd. Nu was ik vanwege de afstand zoiezo niet zonder afspraak gegaan.. veel te riskant dat ik voor niets kom.. Knipoog Ik hoop eigenlijk gewoon een dag vrij te nemen en door de weeks eens te gaan...

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-04 19:31

Krijg te horen dat als mijn merrie haar voorbeen-gebruik niet zo heel denderend is, Rubiquil niet ideaal zou zijn? Hoe zit dat?