Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Trakehnerhengst voor mijn Gribaldi x Camelotmerrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 21:38

Mijn merrie is nu vier jaar en alhoewel ik nog steeds twijfel over wel of niet laten dekken ben ik wel al aan het voorbereiden voor het geval ik de lotto win Haha!

Bloedlijnen: Gribaldi x Camelot uit de Gondel 500 lijn

Ik zal proberen haar zo objectief mogelijk te beschrijven: Temperamentvolle merrie met goede bewegingen met veel schwung. Galop is minst goede gang maar is nu erg aan het verbeteren. Ik denk dat dit met jeugdigheid te maken heeft gehad. Aangezien ze ook behoorlijk in de groei is geweest. Ze meet nu 1,75 m. En begint nu ook in de breedte te groeien. Ze is erg langgelijnd en heeft veel front. Voor foto's zie profiel. (helaas staan er geen goede bewegingsfoto's bij maar goed)

verbeterpunten: correcter fundament , makkelijker karakter, edeler hoofd.
Ik zit aan een hengst te denken met een werkwillig karakter, correct fundament (dat willen we allemaal!) en een goede gallopade die weinig volbloed voert (voor zover mogelijk bij een Trakehner) en toch edele hoofden geeft. En dan niet zo duur is als bijvoorbeeld een Caprimond.

Zelf ben ik erg gecharmeerd van Cadeau. Dat is alleen een Silvermoon x Caprimond. En Silvermoon is van Kostolany. Kan dat nog? Gribaldi is ook een Kostolany....
Ik heb ook aan Prae vento zitten denken... Die geeft mooie veulens met een correct fundament. Ik heb hem alleen zelf niet zien lopen.

Als ik dingen vergeten ben dan hoor ik het graag.

Dus bokkers met verstand van Trakehners.... brand los!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha


sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 22:24

Dank je (ik wist wel dat jij de eerste zou zijn Haha! )

Dat intelen op mahagoni vind ik dus hélémaal niet verkeerd maar ik vraag me af of dit wel verantwoord is...

Twee moederlijnen die uit dezelfde stam komen... een heleboel Ibikus en dan ook nog eens lijnenteelt op mahagoni.... en Mahagoni vind ik dus geweldig maar zijn er ook mindere kanten bekend?

Laat je me weten hoe je veulen is geworden? Want ik ben nu dus helemaal beniewd!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 23:02

Ja, ik wil een volbloed Trakehner.
Bovendien ben ik niet erg gecharmeerd van de nakomelingen van Polansky. Ken er twee uit een Dorutomerrie en heb deze derde als veulen gezien maar die heeft als veulen geen indruk gemaakt, dus ben benieuwd hoe hij het verrichtsonderzoek af gaat ronden. (zie verder topic over Polansky)

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 23:29

Artistic Rock daar heb ik ook aan zitten denken. Heb hem vorig jaar zien bewegen. Ik geloof alleen dat hij wat meer bloedmerries nodig heeft omdat hij vrij zwaar is in type. Misschien eens nakomlingen bekijken van hem..

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-03-04 22:24

Biotop zou goede sportpaarden geven maar is dus megaduur...
Andere russische hengst die ik ken is Hockey die spreekt mij eerlijk gezegd niet aan...Ouderwets in type en erg vervelend.... Ik vond trouwens wel dat alle biotop veulens die ik gezien heb een heel lelijk hoofd hadden (je kon ze er zowat aan herkennen) maar dat trekt wel bij dan zo te horen....
Goldsmith is dezelfde moederlijn als mijn merrie dus van bloedspreiding is dan ook niet echt sprake...
Van mij hoeft er ook geen bloedspreiding plaats te vinden alleen vroeg ik mij af of de eerste keuze Cadeau niet te veel van het goede was...

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha


sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-04 12:57

Muenchhausen zou degene die haar gefokt heeft ook uitgekozen hebben... ik heb hem nog niet in levende lijve gezien en ook niet zo veel informatie opgevraagd vanwege het hoge dekgeld... informatie is welkom!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-04 19:38

K2 heb ik gezien. Ik vind het een beetje eng met dat AA bloed. Op zich is daar niets mis mee maar ik wil absoluut niet meer bloed toevoegen. Bovendien maakte hij toen niet zo'n goede indruk als bijvoorbeeld Kapriolan en Cadeau. Ik hou hem toch in gedachte.
Sapros weet ik niet zo veel van. Ik weet dat hij al een aantal jaar erg geliefd is bij de nederlandse trakehnerfokkers. Ik heb wat verhalen gehoord over vervelende karakters en heb daarom niet echt meer naar hem gekeken bovendien zit op de moederlijn aardig wat bloed. Maar ook hem hou ik in gedachte.

Arja, wat bedoel je trouwens met "kan goed strooien.." ?

Tot nu toe vind ik Munchhausen de beste suggestie. Ik denk echter dat ik dan echt nog wel wat moet sparen Haha!

Misschien moet ik toch eens naar Kasparow gaan kijken als hij toch in Nederland staat.....

Kent iemand nakomelingen van Sapros?

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha

sioux

Berichten: 196
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-04 14:18

Ik heb solero in Muenchen gezien, maar ik kan me hem niet meer herinneren. Bloos! Misschien omdat we ook op het punt stonden naar huis te gaan en zo lang mogelijk nog even wat probeerden op te vangen van de hengstenshow terwijl we eigenlijk al lang weg hadden moeten zijn. Ik zal de band nog eens terug kijken... Ik vind hem namelijk op de video beelden van de bovenstaande link leuk bewegen en de lijnen liggen ver van die van mijn merrie zonder al te veel volbloed... dekgeld is dan wel weer € 1.000 En hij heeft GP gelopen?
Mensen die Solero kennen of even hun commentaar op de bewegende beelden willen geven... natuurlijk zal ik niet mijn keuze laten afhangen van die twee minuten filmmateriaal, maar toch...
Commentaar a.u.b.!

"Wie zwijgt wordt bekritiseerd. Wie te veel praat wordt bekritiseerd...wat je ook doet er zal altijd kritiek zijn" Boeddha


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers