Elcaro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosaly

Berichten: 876
Geregistreerd: 05-08-01
Woonplaats: Brasschaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 21:49

Hoi,

heeft er iemand meer info en foto's van Elcaro? Fokt hij goede karakters, mooie gangen, maat?
Bedankt!
Wat is een normale prijs voor een Elcaro jaarling merrie?

Greetz van Caroline. -xxx-

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:39

hoi ik kan je alleen zeggen dat ik iemand ken met een Elcaro. Deze merrie is 1m 54 maar ik denk dat zij uit een pony moeder komt. Ze heeft wel heel veel maat en toont zich (vind ik) echt paard. Waarschijnlijk als je er dus eentje uit 2 grote paardenmaten hebt dat dat dan ook wel zal zijn.
Verder over de gangen van deze merrie kan ik je zeggen dat ze heel ruim en regelmatig loopt.

Zij heeft ook een super karakter, kan meisje alles mee doen maar dat komt ook wel omdat ze haar vanaf veulen af aan hebben.

Ik heb helaas geen foto maar ik hoop dat je genoeg info hebt

groetjes Mare

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 22:42

Ik ken iemand met een Elcaro op stal, erg mooi beestje vond ik het.
Werd puur mee gesprongen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 01:59

De nafok van Elcaro staat niet bekend om goede karakters!
Zit Zeoliet achter hè?

ik ken overigens 2 Elcaro's, de ene loopt Z2 de ander gaat volgende maand de overstap naar de NVDR maken.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 08:18

Ik weet niet of het toeval is, maar de Elcaro's die ik ken zijn zowel lastig als te klein gebleven.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 09:18

Ja die ik ken was ook vrij klein, en ook zijn karakter was vrij lastig.
Lachen
Maar hij was wel mooi.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 10:41

En ik ken een kleine en een grote Elcaro. De ene braaf de andere kon wel eens heet zijn, maar niet gek. Zo zie je maar, wat een verschillen.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 13:49

Hoi Ik heb zelf een elcaro merrie ze is 1.64 met een goed karakter heel eenkennig is ze dat wel!
Maar ik ben er heel blij mee!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 13:52

Ik heb een Elcaro x Cavalier x Voltaire ingereden en dat was een schimmeltje van 163m. Hij was behoorlijk lastig in het begin maar toen hij eenmaal wist wie de baas was deed hij alles. later heeft Anne van Vulpen er m mee gesprongen en toen is hij naar Mexico verkocht.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 21:44

Ik ken ook alleen kleine en lastige elcaro's.

****En ff off-topic. Er staat nog een topic over elcaro in deze rij!!!!!!!!****

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:45

Ik ken ook één van Elcaro. Best mooi beest om te zien maar ze heeft een rot karakter! Ze is echt lastig! Ze loopt wel m2 maar jammer dat het zo een rot karakter heeft.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-01 23:49

Haha, ik heb zelf vanmiddag ook een topic geplaatst over Elcaro! Frusty Nouja, heb dus een leuk paardje te koop zien staan van Elcaro. idd een kleintje. Maar is het nou dressuurbloed dan? En heeft iemand een foto van Elcaro?

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-01 22:53

Afbeelding

foto van chantal!

engela
Berichten: 165
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Amersfoort

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 19:09

hoi ik heb zelf een dochter van elcaro ze is 161 ze heet ladouce
en is 9 jaar ze loopt l dres en springt 140.
mijn dochter rijd la docht nu al twee jaar ze was 10 toen ze er voor het eerst op ging
pitige merrie met karakter wij zijn er erg blij mee groetjes van ons

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 22:13

Ik heb zelf ook een 2-jarige van Elcaro. Echt een lieve merrie hoor. Ze was wat eenkennig in het begin en bang van vreemden, maar dat is helemaal bijgetrokken. Ze is nu erg sociaal naar mensen en paarden. Erg makkelijk in de omgang, zo op de trailer, afspuiten e.d., alleen ze moet je wel vertrouwen anders doet ze niet veel voor je.

Ze is nu 1.57m. en dat is volgens mij normaal voor een tweejarige. Mijn andere jonge paarden waren ook ong. zo hoog op die leeftijd en werden ruim 1.65m.

Hier een foto van Elcaro
Afbeelding

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 22:14

Hier nog een foto:

Afbeelding

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 23:03

Ook ik ken nog een nakomeling van Elcaro, een 11 jaar oude schimmelmerrie van 1.65m. Prachtig paard om te zien met een super karakter. Alleen als je haar in het rijden flink aan het werk zette werd ze wat driftig. Deze merrie werd overigens vooral gebruikt voor de fok en bracht echt een stel prachtveulens ter wereld!
Ik vind Elcaro een hele gave hengst, maar inderdaad veel nakomelingen met een lastig of heet karakter en mogelijk iets onder de maat.
(Zeoliet invloed natuurlijk...driftkopje Extreme duivel Lips are sealed )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 00:39

Over de Elcaro's die ik ken kan ik zeggen dat ze eenkennig zijn, trouw, lief op een aparte manier en je moet enorm consequent zijn met die paarden. Ze zijn meestal niet achterlijk en weten goed misbruik te maken van geboden mogelijkheden (die dus meestal geen leuke uitwerking hebben). Je moet dus goed duidelijk zijn. Let je daar echter allemaal goed op, dan heb je een fijn paard dat waarschijnlijk ook nog goed kan lopen.

Een van die Elcaro's is de merrie van Universe. Als zij in de buurt was, zag dat paard mij niet staan. Als ik alleen met haar bezig was, kroop ze op schoot. Dat paard had een uitgebreide schare 'bediendes' Haha!. Vreselijk lief dier, maar je moet haar even leren kennen. Wat rijden betreft moest je haar wel goed ergens heen rijden, ze verstopte heel veel van wat ze kon.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 01:03

Mytens schreef:
Ik heb een Elcaro x Cavalier x Voltaire ingereden en dat was een schimmeltje van 163m. Hij was behoorlijk lastig in het begin maar toen hij eenmaal wist wie de baas was deed hij alles. later heeft Anne van Vulpen er m mee gesprongen en toen is hij naar Mexico verkocht.


Ach ja, die Nelson! Ik moet er nog veulenfoto's van hebben..
Hij was idd niet zo groot, de merrie zelf was 1.75m.

Bij de indexen staat dat Elcaro toch wel wat kleiner fokt.

matty
Berichten: 181
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 15:55

Hallo!
Mijn vorige paard was ook een Elcaro.
Op stal en in de wei heel lief en makkelijk ( behalve met manen trekken)
Maar met rijden had je wel een gebruiksaanwijzing nodig.
Hij was heel eenkennig maar super ruime gangen!!
Hij kon ook errug goed springen. Achteraf toen ik hem kocht kreeg ik alleen maar slechte dingen over de nakomelingen van elcaro te horen.
Maar toch heb ik veel plezier met hem gehad.
Ik moet er wel bij zeggen dat hij snel in paniek was en hij moest iemand heel goed vertrouwen voordat hij wat voor hem / haar deed.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-02 19:56