Wie kan mij helpen? (op zoek naar een hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carrie79

Berichten: 1003
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Wie kan mij helpen? (op zoek naar een hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-04 21:36

Na lang nadenken heb ik besloten athena toch te laten dekken.
Ik zou heel graag advies willen over welke vader ik daar het beste voor kan kiezen. Ik weet dat er hier mensen zijn die veel verstand hebben van afstammeling en bloedlijnen dus mischien kunnen jullie mij verder helpen?

Athena is een afstammeling van de hengst Grafiet, aan moeders kant zit er Duc d'normandie achter. Ze is een nogal kort gebouwd paard waar in mijn ogen heel wat verbeter punten aanzitten. Ze is recht gebouwd en treed van achter dus niet echt mooi onder, de schoudervrijheid van voren mag ook ruimer. Qua karakter is ze echt enorm rustig er mag wel iets meer pit in van mij. Ik weet niet of er nog meer is wat men moet weten maar vraag gerust.....

In ieder geval wil ik verder in de dresuur dus ook enigzins dresuurgericht fokken. Het zou leuk zijn (dat is mijn eigen voorkeur) als het een paard is wat donker doorfokt ben namelijk dol op zwarte paarden (maar das persoonlijk).

Hier een foto van athena

Afbeelding

Wie kan mij verder helpen?

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:59

Ik wil niet vervelend doen maar aan die foto heeft niemand denk ik iets....heb je geen andere?

petraaken

Berichten: 44205
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:07

in elk geval zit je al goed met Duc de Normandie bloed. Maar inderdaad graag een andere foto. Standfoto is ook goed want met deze kunnen we niets.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:14

petraaken schreef:
in elk geval zit je al goed met Duc de Normandie bloed. Maar inderdaad graag een andere foto. Standfoto is ook goed want met deze kunnen we niets.


Duc de Normandie bloed Huilen
Wat heeft die gebracht?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 09:17

Mij bekoort Duc niet zo,
maar ik hoor toch veel mensen die er warm voor lopen... Op de hk toevallig nog een gesprekje van een stel paardenboeren achter mij opgevangen, die nog op zoek waren naar merries met Duc bloed.

carrie79

Berichten: 1003
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 10:28

ik ga op zoek! Had al het idee dat deze niet zo geslaagd zou zijn.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:53

Afbeelding

Bij deze... Knipoog

carrie79

Berichten: 1003
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-04 23:04

Ik weet dat er hier enorm veel kennis " rondloopt", ik snap wel dat ik hier niet zo bekend ben. Maar is er niemand die mij op weg kan helpen??

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 23:33

Als je echt voor jezelf fokt is Jazz misschien een optie, qua bloedlijn past dit niet zo mooi maar het is wel een hengst die de punten die jij aangeeft duidelijk kan verbeteren. Mocht Jazz je niet zo aanspreken is Olivi ook nog een optie, die lijkt momenteel wat "gewenster"

Wat je ook kunt doen is op www.dutchhorsesunlimited.com gaan kijken. Je moet dan in ieder geval zoeken naar een hengst die wat meer in het rechthoeksmodel fokt en die ietwat sabelbenig is gezien de steilheid van jouw merrie, ik vind het overigens een leuk paard om te zien!

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 00:17

Rubin Royal? ik vind het een mooooohoooie hengst met een super beweging eronder. (zowel voor als achter goed, dat zie je niet zoveel...)