Sonique

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Sonique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 11:10

Ik ben op zoek naar informatie over de hengst Sonique (Wolkenstein II x Frappant x Macho x). We verwachten op stal dit jaar een veulen van hem.
Op internet en via de zoekfunctie kan ik niet zoveel vinden.

Wat vinden jullie van deze hengst?
Heeft iemand ervaring met dit bloed?
En heeft iemand foto's van hem? (ook onder het zadel)
Alle info is welkom!!!

Alvast bedankt!

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:43

Ik weet wel waar het paard staat bij lauw van vliet ik heb ook de website daar staat sonique ook op ik zelf vind het een super mooi paard echt waar ben er ook helemaal verliefd op.16 april gaat hij zijn hengsten showen waar onder ook sonique de gummibal hhaah in montfoort
de website van de fokkerij is www.horses.nl/lauwvanvliet

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:43

ps je kan een folder aan vragen waar die staat

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 17:57

mmm ik vind sonique niet echt leuk, ik vind het wel een mooi paard om te zien, maar bij de pavo cup had hij ook niet echt goed gescoort, toen had mijn vriendin nog van hem gewonnen, en het is nog wel een goedgekeurde hengst, maarja is persoonlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:01

Robert Vos heeft hem tijdens de hengstencompetitie in het springen uitgebracht. Gezien zijn afstamming zou je eerder zeggen dat het beestje in de dressuur uitgebracht zou kunnen worden, maar waarom ze dat niet hebben gedaan weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:04

Hey Pipo, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 18:07

Pipo schreef:
Robert Vos heeft hem tijdens de hengstencompetitie in het springen uitgebracht. Gezien zijn afstamming zou je eerder zeggen dat het beestje in de dressuur uitgebracht zou kunnen worden, maar waarom ze dat niet hebben gedaan weet ik niet.


Nou precies! Dat vroeg ik mij ook al af! Ik dacht dat hij ook dressuurgericht getraind werd, maar dat heb ik blijkbaar mis!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:09

Lovely schreef:
Hey Pipo, gefeliciteerd met je verjaardag!!


Morgen Lov Haha! Maar alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:10

Javmo"]
[quote="Pipo schreef:
Robert Vos heeft hem tijdens de hengstencompetitie in het springen uitgebracht. Gezien zijn afstamming zou je eerder zeggen dat het beestje in de dressuur uitgebracht zou kunnen worden, maar waarom ze dat niet hebben gedaan weet ik niet.


Nou precies! Dat vroeg ik mij ook al af! Ik dacht dat hij ook dressuurgericht getraind werd, maar dat heb ik blijkbaar mis!!
[/quote]

Ik kan wel iets zeggen maar dan ga ik insinueren, en dat wil ik liever niet.

Bel anders de eigenaar gewoon eens op en vraag het!

LadyLuna

Berichten: 3681
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:10

Lauw van Vliet geeft 16 april bij ons op de club een hengstenshow Tong uitsteken:)
Niet dat dit er erg veel mee te maken heeft Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:29

Pipo"]
[quote="Lovely schreef:
Hey Pipo, gefeliciteerd met je verjaardag!!


Morgen Lov Haha! Maar alvast bedankt!
[/quote]
Ach, ben ik er ook eens op tijd bij... Op de forumpagina staat het dan verkeerd: http://www.bokt.nl/index.php.

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:33

SONIQUE
(sorry voor het grote formaat)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:15

rockey schreef:
mmm ik vind sonique niet echt leuk, ik vind het wel een mooi paard om te zien, maar bij de pavo cup had hij ook niet echt goed gescoort, toen had mijn vriendin nog van hem gewonnen, en het is nog wel een goedgekeurde hengst, maarja is persoonlijk


Nou maar dat zegt helemaal niets!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Een goedgekeurde dekhengst is ook maar een paard en elk paard kan wel eens z'n dag niet hebben! We zitten allemaal wel eens in het dipje tijdens een periode dat we aan het rijden zijn!

Ik zou met zo'n jong paard nog niet op de sportprestaties aangaan. Het is meestal zo dat ze later beter presteren! Je moet niet te veel verwachten van zo'n jong paard!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:45

Ik vind het een leuk dier.
Ondanks dat ik niet van Vos hou Haha!
Het is jammer dat hij zo klein is, meende 1.64 ?

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:10

Ik wist niet dat hij in het springen uitgebracht werd, ik heb hem ik denk een jaar terug ongeveer wel gezien onder Sjoukje van Kooten, een keer met een excursie van het KWPN. Toen kwam hij op mij over als een niet vreselijk spectaculair bewegend paard, maar wel heel correct gaand en toch ook wel met een bepaalde charme. Er staat me iets van bij dat hij toen nog niet zolang onder het zadel was, en dat hij voor zijn leeftijd al veel balans toonde, met name in de galop.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-04 23:20

Candidat:
Hartstikke bedankt voor de foto's, die hadden we nog niet en ze zijn erg mooi!! Dankjewel!

Esprietje
Berichten: 65
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 23:48

Het verbaasde mij om Sonique in het springen te zien. Hij heeft daarin ook niet bijzonder goed gepresteerd. Ik weet wel dat hij een tijdje bij Marie José Hulsman in training heeft gestaan (voordat hij ging springen). Uiteindelijk hield dat verhaal op, maar ik weet niet of dat kwam omdat zij hem niet goed genoeg vond, ofdat de eigenaar vond dat hij niet tot zijn recht kwam. Misschien was er nog wel heel iets anders aan de hand.

Op de CK in Z-H 2003 heb ik een veulen van Sonique gezien. Die werd ook nog best hoog geplaatst. Positief vond ik de afdruk en de blije presentatie. Minder positief vond ik het model (onvoldoende rechthoeksmodel) en de ontwikkeling. Maar goed, dat is één veulen, en daar kan je niet alles van zeggen.