Lidmaatschap Stamboek (AVS in dit geval)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 17:28

Ik ben vorig jaar lid geworden van het AVS (arabisch volbloed stamboek) omdat ik mijn arabier op mijn naam wilde zetten. En bij overschrijvingen was het dan verplicht om ook lid te worden van het stamboek. (Tja, slimme regel)

Maar nou kreeg ik deze week weer een factuur binnen voor het lidmaatschap van 2002, voor f 145 gulden.
Voor dat geld krijg je 6 x per jaar ofzo een nieuwsblaadje, waar errug weinig interessants in staat. Daarvoor wil ik niet al dat geld betalen.

Wat zouden jullie doen? Lidmaatschap van het stamboek opzeggen? Daar denk ik namelijk wel heel sterk aan. Maar ja, kán dat wel? Wat kan ik dan nog wel of niet meer doen met m'n paardje? Kan ik dan nog wel naar keuringen toe bijvoorbeeld, of betekend het opzeggen van het lidmaatschap dat je eigenlijk niets meer met het ras te maken hebt?

En kan ik het nu nog opzeggen of ben ik te laat en moet ik weer voor een heel jaar betalen?

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 17:38

Je kan gewoon nog opzeggen hoor, heb ik ook al eens gedaan. Haha! Alleen toen zat ik gewoon krap bij kas omdat mijn katje een ongeluk had gehad en iedere dag naar de DA moest, dus ik had even geen geld meer over voor het AVS...Tsja, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat je misschien toch lid moet zijn voor officiele keuringen e.d. (als je mee wil doen tenminste) Ik blijf maar gewoon lid deze keer, de blaadjes gaan vast heeeeeeel interessant worden Carola...ik ben namelijk van plan om een paar stukjes te schrijven en op te sturen...*grinnik* En het AVS kan heel behulpzaam zijn...ik heb ze al ik weet niet hoe vaak telefonisch lastig gevallen als ik informatie wou hebben over bepaalde arabjes... Schijnheilig En btw, ik ga eindelijk die cd-rom bestellen, dan ga ik weer aan de slag met Adventure's stamboom hoor! Dan zal het wel een stuk sneller gaan, kan ik ook weer verder met Scaaltjes stamboom...Maar goed, bijkomende reden voor mij om lid te blijven is natuurlijk het op komst zijnde arabje... Haha! Succes met beslissen! Knipoog

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-01 18:29

Om aan keuringen deel te mogen nemen moet je lid zijn. Ook moeten de dieren ingeschreven staan.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-01 22:27

Tja, Ad is nu dus wel ingeschreven maar keuringen wil ik niet gaan lopen. (misschien de amateurkeuring voor de gein...) Wel wil ik (nou ja, m'n zusje) meedoen aan de Arabissimo, een samengestelde wedstrijd alleen voor arabieren.
Dan vrees ik ook dat we lid moeten blijven... Nou ja, toe dan maar weer een jaartje.
En Vikki: als jij wat gaat schrijven MOET ik natuurlijk wel lid blijven hè? Kan ik lekker als één van de eerste bokkers je stukje lezen Haha! Haha! Haha! Ook de servise van het AVS is ronduit uitstekend, ik heb ook al meerdere malen m'n naamgenootje in Utrecht gebeld voor het één of ander (degene die dus werkt bij het AVS kantoor).

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-01 20:16

Ik heb begrepen dat het avs een beetje een zooitje is maar op arabieren gebied kan je niets anders dan je daar inschrijven... Mijn vriendin heeft een jaar lang op papier van haar russische arabier moeten wachten en je zou kunnen zeggen dat dat wel wat sneller kan! Ik schrijf trouwens ook artikelen over poolse en aanverwante bloedlijnen vandaar dat ik je die link opgestuurd heb. Ik zie wel wat je met de avs doet, je kunt ze ook inschrijven in belgie of duitsland toch? gr gabrycha