Nogmaals advies gevraagt.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:03

ook belangrijk NRPS of KWPN of buitenlands stamboek?



petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 13:43

bloed zal jij zeker niet snel te kort komen gezien haar papier . Mag het veulen groter worden dan de merrie? Laat de merrie zich makkelijk rijden, is ze goed te sluiten?

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 14:01

Ik zou inderdaad gaan voor een goede dressuurhengst met een gemoedelijk karakter.

hengsten waar ik goede resultaten van heb zijn Sultano en Rubiquil. Maar er zijn nog andere hengsten. Misschien eens in de komende weken wat hengstenshows afschuimen?

http://www.nrps.nl/nieuws/shows2004.html

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 08:15

Rubiquil heeft nu sinds kort een goedgekeurde zoon. Zijn roepnaam is Radetzky. Stamboeknaam Ruby's Radetzky VR. De volledige afstamming van Radetzky is dus Rubiquil x Ravel stv (v: Rossini) x Uniform x Variant. Deze hengst is eleganter van bouw dan zijn vader op dit moment maar heeft net wat teveel van de zenuwen van moeder gekregen maar voor de rest is het een brave hengst met hele goede gangen en die nog nette sprong maakt ook. Dees heeft ook deze hengst gezien op de NRPS show in januari. Deze hengst kan ook misschien bruikbaar zijn op je merrie. Je hebt het bloed van Rubiquil maar ook de elegantie van Ravel STV en Ravel drukte wel zijn model door op merries van de nakomelingen die ik van deze hengst heb gezien. En zal waarschijnlijk ook niet zo veel aan dekgeld kosten. Maar de keuze ligt bij jou, wij kunnen enkel melden wat mogelijks erbij zal passen.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:26

voor Sultano nakomelingen en Rubiquil nakomelingen kan je kijken in mijn profiel. Radetzky is er eentje van.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 12:48

Radetzky

Afbeelding

Mijn Sultano:

Afbeelding

Ramona is een Rubiquil uit de Sultano merrie:
Hier is ze zo'n 4 maanden oud.
Afbeelding

Sultano zelf:

Afbeelding

Van radetzky heb ik nog meer foto's maar die ik kan moeilijk allemaal hier plaatsen.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 14:09

Tigger schreef:
is dit hem?

Afbeelding

Afbeelding



Ja inderdaad dat is hem. De laatste heb ik zelf genomen op de 2de bezichtiging en hij nou net nooit in mijn camera kijken de rest was interessanter. Haha! de draf foto is genomen door een professionele fotografe op de keuring waarna ik ze besteld heb.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:47

Sandreo past volgens mij niet op jouw paard. Jij hebt een hengst nodig die echt uitstekende beweging heeft en Sandreo heeft niet het laatste echt in zich. Beweegt wel correct maar hij valt niet echt op.

Zit nog eens te denken. Florencio misschien wel. Die hengst heeft echt uitstekende gangen. Zat er echt bij te wijlen in januari. Alleen zou ik niet goed weten of hij verder bij je paard past. Jouw merrie kan wel een hengst verdragen die langgelijnde paarden fokt. Vraag anders eens aan Missouri en Gomir wat zijn ervan denken. Dees zou ook kunnen helpen.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:05

Dat gevoel moet je ook wel hebben bij een hengst. Ik denk erover om Florencio te gebruiken op mijn Sultano zodat ik later kan terugkeren naar Rubiquil of een andere Rubinstein zoon of kleinzoon. Ik wacht alleen nog af wat zijn karakter zal zijn.

Jet stream is ook een elegante hengst maar kan niet echt tippen qua gangen aan Florencio. Tjonge bij jouw is het wel moeilijk zeg. Ik probeer nu alle dressuurgerichte hengsten voor me te zien maar dat is niet makkelijk. Denk niet dat Ferrolan op je paard past. Die heeft ook al een zware hals en dikker aan de kaken zou ik ook niet willen gaan.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:31

Dat van Jetstream wist ik dus niet. Weer wat geleerd (zou wel goed zijn voor mij kan ik lekker wat zakken in stokmaat Haha! ) Toch schrijf ik hem nog niet van mijn lijst af. Serena en Tiffany heb ik niet meer gezien sinds ze jaarling waren. Dus ze vielen niet echt op in de groep.

Ja het is inderdaad het grote aantal goede hengsten die het voor ons moeilijk maakt vooral omdat jouw merrie meer dan voldoende aan bloedpercentage heeft maar niet het bloederige van type is. Die ene Disconto die ik ken is een kleintje, blinkt niet echt uit in de gangen en is ook niet van de gemakkelijkste van karakter.

Hmm met Parlando zitten we met Trakhener bloed via Partout maar ik heb geen flauw idee hoe goed hij nu eigenlijk onder het zadel is. Gewoontjes of toch meer dan de middelmaat.

Dan hebben we nog Coctails Whinny. Fokt elegante beestjes.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 07:56

Omdat ik dacht dat je wat elegantie erin wilde heb ik Coctails Whinny erook bij geplaatst. Staat ook nog op ons persoonlijk lijstje van hengsten waarmee we eventueel zelf willen fokken. Hetgeen je hierboven vertelde helpt mij wel weer een beetje meer. Ik vind het wel een beetje spijtig dat de anderen blijkbaar geen tijd meer hadden om te helpen brainstormen. Aangezien je in de dressuurrichting gaat moet je voor een hengst kiezen die wel uitstraling heeft als paard dan. Eentje waarvan je ogen erop vallen als hij de baan binnenkomt. Dat gevoel heb ik bij Rubiquil, Sultano en Florencio. Ook Radetzky heeft dat "eyecathing thing" over zich. Ik heb er eigenlijk nog eentje vergeten nl Solied een zoon van Sultano maar die zijn moederlijn ken ik minder goed. Eigenaars van Solied zitten ook hier op bokt onder de naam Solied. Verder weet ik eigenlijk niet wat ik nog kan aanbevelen bij het NRPS. Verkijk je niet op sommige Rubiquils naar hun misschien maar gewone exterieur maar als je ze ziet lopen onder het zadel veranderen die paarden in opvallende beestjes.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:31

Tigger schreef:
Heerlijk dat jullie zo meedenken...

Ik ga me ook nog eens verdiepen in Sultano. Haha!


Je mag anders altijd eens een tripje richting België West-vlaanderen doen om Sultana in levende lijve te beschouwen hoor. Je bent meer dan welkom. Ik ben nog niet zo goed in bewegingsfoto's nemen.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:46

Als je een extra zit van een uur en driekwart ongeveer ziet zitten mij niet gelaten hoor. Ik weet alleen niet of Sultana het zal warderen als we haar wakker maken. Haha!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 15:51

Tuurlijk, maar dan moet je wel even contact met hen opnemen om een afspraak te maken. Ze rijden veel wedstrijden nl. en zijn niet altijd thuis in de weekends.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 08:10

Radetzky stapt goed. Heb ik express in de gaten gehouden dit jaar. Hij stapt beter dan zijn moeder dus zo slecht is Rubiquils stap dus ook niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers