Nakomelingen gezocht van Prophet en Rockefeller

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-01 17:00

Ik ben dus voor school bezig met kleurvererving bij Welshjes, dus daarom ben ik nu benieuwd of iemand hier toevallig nakomelingen heeft/kent van
Koe Synod Prophet
Koe Cuppers Rockefeller

Groetjes van Nadia

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:18

Hier op bokt: Kijk maar eens naar Pinky, Die is een zoon van Tenkshoeves Roman. Roma was van Prohet uit een halfzusje van Rockefeller. Ik zou denken dat er heel erg veel Prophets en Rockefellers in de afdeling oost lopen. Frisia's Salvador is overigens een direkte zoon van Rockefeller.

Als je toch met kleurververing bezig bent: iemand heeft me ooit gezegd dat Nachtegaals Captain homozygoot bruin is onder zijn grijs en roan kleur. Interessant als je daarvoor bewijzen kunt vinden

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-01 22:51

De kleurvererving bij welsh verschilt niet van andere paardenrassen, alleen bont komt niet voor.
Een aardige site die hierover gaat is http://www.icelandic-horses.com.

Ik zag overigens in je profiel, dat je zelfs een foto van mijn huis erop hebt gezet. Grappig Knipoog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-01 09:31

Haha, keek net naar je profiel en zag dat de moeder van Buster ook Pinky heet. Ik bedoelde dus die andere Pinky Knipoog

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-01 12:31

Ja, Ubbo staat er ook op, hij is de opa van (mijn) Pinky. Pinky's moeder is Flevozicht's Alien, die dus een dochter is van Ubbo.

En bedankt voor de informatie!
Ik doe dit op school voor mijn profilering, die kleurvererving is het hele theoretische deel. Voor de praktijk vonden ze het van school fantastisch als ik dan nog een paar hengsten voor zou brengen, dus die zoek ik nog.
Maar als ik jullie nog af en toe wat mag vragen over de theorie, graag!

Groetjes van Nadia