Opan, Orame

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Opan, Orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 10:21

Kan iemand me wat meer vertellen over de volgende hengsten Opan (Peter Pan x Jasper) & Oramé (Indoctro x Ramiro)?
Liefst zou ik iets meer weten over hun prestaties en de kwaliteit van hun nakomelingen. En welke types van merries ze nodig hebben ?

Van Opan weet ik dat hij het europees kampioenschap vrijspringen gewonnen heeft in Brussel maar daarna ben ik hem wat uit het oog verloren


jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 20:26

Een kennis van mij heeft laten dekken van Oramé en ik was wat benieuwd naar wat hij zich deze keer had laten aansmeren : hij staat er namelijk voor bekend om altijd iedereeen op zijn woord te geloven en later raakt hij dan zijn veulens aan de straatstenen niet kwijt.

Wat Opan betreft: ik had eigenlijk plannen om volgend jaar van deze hengst te laten dekken. Ik heb hem gezien op de Heizel in Brussel tijdens het vrijspringen en was er wel over te spreken. Daarna ben ik hem uit het oog verloren: het enig dat me is bijgebleven is een citaat uit een maandblad dat zei dat Opan geweldig sprong maar dat hij door te hoog te springen geen goede tijd had gemaakt.
Aangezien het een KWPNer is, dacht ik dat jullie Nederlanders er wel meer over zouden weten, dan de enkele Belgen die hem kennen en me hebben afgeraden hem te gebruiken.
Ik was van plan hem te gebruiken op een Chatman x Tenor Manciais x Chin Chin. Chatman: Corofino x Lord Calando x Ahorn; Tenor manciais: Grand Veneur x Nankin (= Vader van Orient de l'Espace (vm florentijn)
Een fijne niet al te grote vosse merrie met veel vermogen en een super galop.

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-04 23:14

Interessante fokhengsten genoeg maar ik wou eens iets nieuws proberen in de hoop met vers bloed naar de keuring te kunnen gaan. Maar aangezien niemand echt vol lof is over deze hengst (Opan) is het beter van dit plan op te bergen.
Ik denk dat ik waarschijnlijk laat dekken van een jonge hengst: Querlybet Hero: Baloubet du Rouet x DarcoxChin Chin. Deze hengst komt uit dezelfde grootmoeder als mijn merrie.

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-04 09:36

Vorig Jaar goedgekeurd samen met een even oude broer van Powerlight , verwekt via embryotransplantatie.
Het zijn allebei kleinzonen van Querly chin waar christophe barbeau internationaal mee rijdt. Wel aan de jonge kant maar Joris (De Brabander verwacht er erg veel van en het is een zeer sterke moederlijn. En ik kan terugfokken op Querly Chin zonder me zorgen te maken over de inteeltgraad.

jeanke

Berichten: 389
Geregistreerd: 14-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-04 20:04

Op welk niveau loopt Opan nu precies? Is hij een beetje constant in zijn prestaties ( uit de antwoorden leid ik af van niet)? En hoe zijn de verdere verwachtingen?
De nakomelingen op de prijskampen doen het precies goed maar wat geeft hij voor de sport?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers