Nakomelingen Ulft (karakter?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 10:48

Wie kent er nakomelingen van Ulft wat betreft het karakter en de omgang?
Ik heb een heel lastige maar erg goed bewegende merrie waar ik een veulentje mee wil fokken. En ik vind veulens van Ulft altijd heel sjiek, dus het lijkt mij wel wat....
Maar goed, de merrie moet een hengst hebben die geen lastige karakters doorgeeft...(ze is echt helemaal druk). Dus hoe zit het met Ulft?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:51

Ik heb een Junior x Ulft en die ulft merrie loopt nog in het land. Ja Ulft geeft een pittig karakter door waar je mee op moet gaan, je moet respect voor ze hebben tot op bepaalde hoogte maar dan doen ze wel alles voor je als je hun vertrouwen hebt gewonnen. Ulft geeft hele chique mooie typetjes door. Bij de junior merk je ook nog veel van de ulft merrie erachter hoor. De merrie is een Ulft x heidelberg x first trail en een stermerrie, vos en heel chique en hard op de benen en goed lopen en springen.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 13:59

Ulft geeft niet van die hele brave karakters heb ik wel eens gehoord.

Ik ken een E pony van Ulft en dat kreng is zooooo lastig en zoo vervelend. Als het hem niet aanstaat gaat hij de lucht in en laat zichzelf achterover klappen..

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:08

Ik ken dus de moeder van mijn paard en die moet je altijd in de gaten houden maar is wel een goed sportpaard. Bij ons op stal staat een vrouw met een vosmerrie Epony van ulft en die is superlief met alles.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:07

hai, wij hebben een schimmelruin van Ulft, en die is heel chique en mooi, makkelijk terijden en loopt Z2. dus wel een goede hengst die Ulft

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 19:55

Ja die is echt lief!! Lovers

De Ulft nakomelingen die ik ken zijn paarden met goede karakters.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:55

Ulft staat voorop de paardenagenda van Nederland voor het jaar 2002. Editie Groningen, Friesland en Drenthe.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 14:35

Ulft, goede maar heel moeilijke paarden die tot hun recht komen bij gevoelige ruiters. Mijn instructrice heeft een uit een hele goede merrie (pele x Naturel) een ulft ruin gefokt, waar buiten haar maar 1 persoon dressuurmatig op kan rijden. Maar dat beest kan wel fantastisch lopen. Ook van iemand die al veel paarden heeft gehad heb ik gehoord dat de meeste paarden van ulft moeilijk zijn, hij heeft ooit 1 vierjarige ruin gehad van ulft die gemakkelijk was.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 14:44

Gut als ik dit zo lees dan denk ik niet dat ik bij die lastige en pittige Balzflug merrie een Ulft veulentje moet fokken. Dat is dan voorbestemd een kleine draak te worden. Dat gokje moest maar niet.....
Jammer, want ik vind Ulft's dus echt heel mooi.

Bedankt voor de reacties! Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 16:25

hihi, heb jij een balzflugmerrie? ik ook! uit een akteurmerrie komt ze.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 21:53

hoi,
ik heb een Ulft, hij loopt Z2 en is onder het rijden heel braaf. Ik vind de nakomelingen van Ulft geen vervelende paarden maar ik denk wel dat je er mee om moet kunnen gaan en consequent moet zijn. Maar dat is met de meeste paarden zo. Hij is wel heel zenuwachtig in zijn stal en erg dominant tegen over andere paarden. Maar hij is ook pas laat gecastreerd. Hij heeft wel ontzettend veel uitstraling, kan goed bewegen en is heel lief.