Symposium Veulenveiling Borculo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:29

adriana schreef:
Dan denk ik gezien bovenstaand stukje dat Engelse Volbloed gebruiken niet bevorderlijk is (in mate misschien) omdat dan dus de bekkenflexibiliteit verslechtert.


Wanneer ik naar jouw onderschrift kijk en bovenstaande uitspraak zie ik twee moeilijk te verenigen zaken. De Holsteiner fokkerij heeft juist vrij veel Volbloeden als stempelhengsten
LadykillerXX
Anblick XX
Cottage Son XX
Via zijn zonen Furioso XX
Marlon XX
Rantzau XX (de vader van Cor de la Bryere)

De een heeft meer hengsten geleverd de ander is duidelijker in merrielijnen aanwezig, maar er is bijna geen presterende Holsteiner zonder het bloed van bovenstaande hengsten.

Dat volbloed als direkte inbreng nu niet meer nodig zou zijn is over te discusieren.
Maar gezien de prestaties die de nafok van bovenstaande hengsten geleverd heeft lijkt het me niet dat zij dingen verslechterd hebben.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)



sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:55

adriana schreef:
Die glorietijd is voorbij.



Nee dan zouden er alleen maar Holsteiners bestaan zonder deze waardevolle genen. De glorietijd ligt in hun nafok.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:40

1 alleen als je een goede merrielijn hebt waar iets op is in te telen
2 de praktijk laat zien dat niets verdwijnt en het vermengen blijft. Maar dan meer dressuur uit springers dan andersom. Trouwens het is de ruiter die kiest
3 mee eens
4 wie sponsort dat?

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:30

MissHIS"]
[quote="sarabande schreef:
3 mee eens


Ik denk dat eigenlijk elke stermerrie Z dressuur kan worden. Ben het dus niet met de stelling eens. Zet er een goede prof. op en Z dressuur moet goed haalbaar zijn. (Z springen vind ik dan weer wat anders). Op de keuring worden paarden gescoord op onderdelen om zo functioneel mogelijk gebouwd te zijn. In tegenstelling tot bv. de Arabierenfokkerij waar een paard alleen maar mooi hoeft te zijn. Aan alleen maar mooi heb je weinig in de sport. Het gaat erom dat het paard in staat wordt gesteld door zijn bouw (en natuurlijk ook zijn karakter) om het gevraagde werk te doen. Een paard met een bouw die zijn sportcarrière negatief zal beïnvloeden, wordt ook geen ster bij het KWPN.
[/quote]

ok ook mee eens Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 23:32

Pipo schreef:
. Ja dhr. Melchior doet het, maar is dat werkelijk succesvol???.


Bekendste voorbeeld Rex Z
Ratina x haar volle broer

is weinig goeds van gekomen

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 23:53

Ik geloof dat er duidelijk uitgesproken is dat dit een Nederlands forum is

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bibi1995, lexa, Willemiens en 95 bezoekers