Sperma meenemen uit Canada zou het kunnen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 16:03

Voor het vliegen moet het aangemeld worden want het wordt een gevaarlijke stof want het moet in een stikstofcontainer met droogijs. En er moeten idd veterinaire papieren bij je kunt het wel een navragen bij Copexair op Schiphol bij de afdeling import. Dan wordt het gewone luchtvracht.

...Dreaming with my eye's wide open...



Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:02

Er wordt heel veel sperma geimporteerd en geexporteerd. Het kan zijn dat je er nog wel inklaringskosten over moet betalen.

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:13

Je moet het navragen bij RVV wat wel en wat niet mag. Maar aangezien het sperma van nederlandse stieren die in Canada staan wel gewoon in gevlogen mogen worden moet het bij het sperma van een paard niet zoveel problemen geven. Ik heb regelmatig toen ik nog in de luchtvracht werkte dingen zoals idd het sperma van hengsten en stieren moeten laten vliegen en eigenlijk was dat geen probleem. Gezondheidscertificaat erbij en een faktuur en op een vlucht boeken en klaar. (En een gevaarlijke goederen verklaring erbij van wege de container en het droogijs).

...Dreaming with my eye's wide open...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 22:36

Albert mag ik dan vragen met welke airline? Wat ik van van toen kan herinneren was dat sperma van Juft naar Nieuw Zeeland toen een (in guldens) ong 1500,- koste en dat was een vaatje met stikstof met meen ik 100 rietjes

...Dreaming with my eye's wide open...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: corinadrenth, lletam en 84 bezoekers