Don Schufro (Donnerhall x Pik Bube)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Don Schufro (Donnerhall x Pik Bube)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 22:50


gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:57

Het fimpje werkt bij mij niet (zwaar beveiligde computer), maar ik vind het op de foto's een paard met een geweldige uitstraling.
Zijn ene zoon vind ik ook super (de bruine met brede bles) de andere (vos) vind ik wat minder persoonlijk.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:58

Dan vraag ik me af: is de combinatie Donnerhall x Pik Bube zo veel voorkomend? Heeft dat al vaak goedgekeurde hengsten opgeleverd? Aangezien deze combi ook voorkomt in Sunny Boy...
En welke eigenschappen van deze hengsten zouden nou juist de combi zo goed maken?

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:00

Is inderdaad een heel veel voorkomende combinatie. Donnerhall x Pik Bube.
Verder weet ik weinig van deze hengst. Jammer dat hij zo'n "schurft" naam heeft.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:01

Don Schufro mag ik wel. Ik heb hem op videoband gezien, jammer genoeg nog niet in het echt.
Jurga, het is een hele bekende combie. Ik zal morgen eens proberen om er eens een lijstje van neer te zetten.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 23:23

Ik wilde persé een hengst afstammend van Pik Bube (ik heb wat met die hengst: Tollie Haha!), vandaar dat ik hierop uitkwam. Ik vind de video niet mis. Wat een ge-wel-di-ge uitgestrekte draf laat hij op het laatst zien. Achterbeen is misschien traag, maar onze merrie heeft een snel goed ondertredend achterbeen, dus dat compenseerd een hoop.

Ik denk dat we dit jaar op zijn Duits gaan Haha!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:34

Ik heb alleen wel een aantal keer gehoord(en gezien) dat hij niet zulke mooie hoofden fokt. Maar het veulen dat ik gezien heb kon wel goed bewegen

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:34

Kan het filmpje helaas niet zien,...

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:36

Ik vind de rest van het filmpje heel indrukwekkend, maar juist die uitgestrektedraf vond ik niet zo.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:42

vind het filmje behoorlijk indrukwekkend, vooral z'n passage en laatste uitgestrekte draf...
ok, is ook al gezegd, achterbeen zou iets beter mogen..(viel me ook op in de passage)
maar verder vind ik het een bloedmooi en lekker bewegend dier.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:42

ik vind de uitgestrekte draf mooi... de piaffe/passage (kan wel gaan gokken, maar dan heb ik 50% kans op een foute opmerking) vind ik minder. Galop ziet er ook heel mooi beheerst uit

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 23:53

De bij het KWPN goedgekeurde Don Primaire is ook een Donnerhall x Pik Bube I. Hij staat hoog genoteerd op de dressuurindex (161, 3e plaats in zijn categorie). Ik weet niet wat voor merrie je hebt, dus of dit een geschikte hengst zou kunnen zijn, maar ik ken er een aantal goede paarden van! En allen gezegend met een zeer goed karakter. Merk wel dat hij wat (naar mijn mening) ondergewaardeerd wordt. Ik vind het als sportpaard niet de meeste overtuigende, hoewel hij het qua prestaties toch zeker niet slecht heeft gedaan, maar voor de fokkerij vind ik hem een interessante hengst die best wat meer vertrouwen van de fokkers verdiend. Zijn volledige afstamming is Donnerhall x Pik Bube I x Magister x Lateran x Ramzes x x Heimatdichter x Kollmar x Nordmark x Mondelius.

Andere Donnerhall x Pik Bube I hengsten zijn oa.:
Da Vinci
Danny de Vito
Davignon I (ken ik aantal leuke sportpaarden van!) & II
Domburg
Don Pikado
Don Diego
Don Primero
Donatelli
Donnerbube & II
Donovan Baily
Dream of Glory
Duke of Oldenburg
Duntroon

Kan ook wel een lijstje maken van rechtstreekse zonen van Pik Bube I en waar hij nog meer moeders- en/of moedermoedersvader is? Laat het me maar weten, kleine moeite Lachen .

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:03

Ook Donnerhall x Pik Bube = Don Pikardi.
Ik heb hem afgelopen zondag zien lopen in de hengstshow van Veninga te Hoogeveen/Stuifzand, en ik moet zeggen: knap staaltje beweging onder dat dier.
Is op een hengstshow natuurlijk wel enigszins te manipuleren, maar het liep toch een heel stuk beter dan OOSeven. Dekgeld ergens rond de 800/900 euro. Mooie donkerbruine knaap, goed aan de maat.
Hoe hij verder fokt is me niets van bekend...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 00:04

Ja, die zag ik ook in de folder staan! Moeilijk moeilijk.... Tong uitsteken En uitgerekend op de hengstenshows heb ik wedstrijd Boos!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:18

Don Schuffro is super maar staat in Zweden en is duur (ttz 1800 euro). Voor Duitsland verdeelt Schockemoehle hem. Hij staat al minstens 2 jaar aan kop op de wereld breeding index voor dressuur.

Zeker niet te vergeten is Don Primero, z'n moeder is de volle zus van de moeder van Don Schuffro dus qua bloed zijn ze gelijk.
Deze hengst werd tot Grand Prix gereden door Karin Rehbein en is dan ook naar Zweden verkocht dacht ik. Daar werd hij eigenlijk niet meer in de hoge sport uitgebracht. Nu blijkt hij terug in Duitsland te zitten en heeft daar ook wal wat presterende nakomelingen zitten. Hij is 1500 euro las ik net.

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:28

Ik ga met Dees mee... Ik was ook aardig onder de indruk van Don Picardi. (en dat voor een springpersoon Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:39

Volgens mij heeft Don Schufro een hele hoge dressuurindex in Duitsland, als ik me niet vergis heeft hij ook wel aan kop gestaan in die index.
Diamond Hit is een nakomeling van Don Schufro.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:41

Zannekin schreef:
Hij staat al minstens 2 jaar aan kop op de wereld breeding index voor dressuur.

Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:43

Neem me niet kwalijk.

Ik heb het filmpje net nog even bekeken en ik vind hem prachtig, het ziet er allemaal makkelijk uit.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 00:44

Het wordt me steeds makkelijker gemaakt, welke keuze het wordt.... Haha!

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:46

Don Schuffro heeft nog maar één bal, niet altijd onbelangrijk voor de kwaliteit van het sperma Knipoog

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 00:49

Ik neem aan dat dit zorgvuldig onder de loep is genomen per rietje? Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 08:10

Het is een schitterende en bewezen hengst,
de uitgestrekte draf is ook indrukwekkend, hoewel ik me wel afvraag of dat op jullie merrie gaat passen.
Ik ben bang dat er wel eens en steker uit zou kunnen komen met Partout erachter, zelf hou ik meer van wat knie.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:32

Zannekin schreef:
Don Schuffro heeft nog maar één bal, niet altijd onbelangrijk voor de kwaliteit van het sperma Knipoog


Vroeger had Sultan ook maar een bal ,maar dekte elk jaar het dekboek haast vol.

Relectra

Berichten: 22
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-04 20:01

ik zeg: 1000% doen met Don Schufro!
Hij heeft ondanks het bezitten van maar één bal ontzettend goed sperma. Hij behoort tot de top van de wereld (ook gebaseerd op de kwaliteit van het sperma), dus daar zou ik me niet druk om maken. Zo'n ontzettend van nature los paard zie je niet vaak hoor! Als je het kan betalen zou ik het zeker weten doen!
groetjes Rebecca