hengst palfrenier v. joost

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 13:30

Wie heeft er foto's van palfrenier?

ZANIKI, Ekstein's dam, is the beautiful "Preferent Prest" mare of the KWPN. Zaniki is the full sister of the international jumping stallion Palfrenier, who competed in the United States. Zaniki's mother is the half-sister of Apollo, the international showjumper ridden by Nick Skelton. Zaniki's first foal was Ekstein, Champion of the 1989 KWPN Performance Test and 1993 Champion 7-Year-Old Showjumping Stallion. Zaniki then had a foal, BAEUJELAIS, by Lucky Boy XX that was competed by Emile Hendrix and the Whitakers before being sold to Japan. Zaniki then had a foal by LEGAAT (Marco Polo x Sinaeda) that was eventually sold to Francois Mathy Jr., who competed the horse successfully at 1.50 metre. Zaniki then had a filly foal by PURIOSO, which became a Keur mare of the KWPN. Zaniki is also the dam of the 1996 Dutch National 5-Year-Old Showjumping Champion, JONIKI (Derrick x Zaniki), who has since been sold to Mexico. Zaniki is also the dam of LAJOS (Faust Z x Zaniki), who was the 1998 Dutch National 5-Year-Old Showjumping Champion. Lajos, under Peter Geerink, later won the Grand Prix of Hengelo as a 6-year-old and at the "2000 Jumping Amsterdam" competition, he was the Champion Young Horse. Zaniki is from the world-famous Nikki-motheline that also produced the showjumper APOLLO ridden by Nick Skelton.

JOOST, Zaniki's sire, is the famous Holsteiner stallion by CONSUL who produced many offspring who compete internationally. Joost's most famous son is the KWPN-approved stallion HAY GUY, piloted by the Dutch international rider Carry Huis In 'T Veld. Joost descends from the very important Holsteiner dam-line stamm 242, which produced a large number of approved stallions including Ahorn and Alcatraz.

Ekstein's bloodlines are proven KWPN and Holsteiner performance lines.


nafok in de sport van palfrenier:
Peter Geerink
Bluf NED
11j. KWPN bay Gelding f. Palfrenier x Nurzeus
springen 1.45m

In canada ggk hengst highlight:
Afbeelding
Argus x Palfrenier
Highlight is currently competing very successfully in Jumper divisions with Hap Hansen . Young stock for sale - weanling to five year olds.



_________________
Quote marjolein:
"zeggeh jij moet zwart haar hebben. zie ik opeens een blond persoontje. nu klopt mijn hele beeld van jou niet (eigenlijk had je daarbij ook nog een puntmuts op maar dat zeg ik er maar nie bij) ."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Mytens op 2001-12-06 12:30 ]</font>

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 13:45

Palfrenier staat er bekend om echte rotzakken te geven. Prachtige paardjes om te zien, maar met niet bijgeleverde gebruiksaanwijzing.....
Ik heb een Palfrenier gekend, plaatje van een vos, die de eerste anderhalf jaar onde rhet zadel alleen achteruit heeft gelopen. Hij weigerde voorwaarts te gaan Verward . Later hebben ze geprobeert een fatsoenlijk b-dresuurproeje ermee te rijden, meneer wilde niet en weigerde na contact met de teugel de hals te buigen. Alleen opwaarts. Echt een kreng, zo liep hij keurig aan de teugel, zo liep hij met net zoveel buiging in de hals met zijn hoofd omhoog! aan de ruiter lag het niet, want die dame kon echt wel pittig rijden en ze stond hem echt geen centimeter speelruimte toe en toch....AARRGGHHH....
Die is dus daarna vrij snel verkocht aan een dame die dacht dat zij het wel beter kon.... Waarna die vos eigenlijk binnen afzienbare tijd weer te koop stond....
Het was wel een plaatje om te zien....

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 13:57

Dat over dat karakter heeft denk ik meer aan de eigenaar gelegen van dat paard. ik ken Palfrenier persoonlijk en heb er ook nakomelingen van gehad en de een was nog liever dan de ander.
Maar heeft er iemand een foto ?

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 18:08

hij staat nu in de buurt van Assen. Als je het adres wilt moet je het maar even pb-en.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:25

Palfrenier:
Afbeelding

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 19:43


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 20:43

Dees vind alle paarden rotzakken.Kijk maar bij t topic over indoctro,dat waren leipo's

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 22:56

Ik heb vorig jaar Palfrenier in levende lijve gezien. Hij is al bejaard en ziet er uit alsof hij 10 jaar is. Hij werd gewoon aan het halster naar de binnenbak gebracht. Hij liep helaas kreupel omdat hij een paar jaar geleden nog ff moest springen over een hindernis die daar stond. Hij heeft toen een peesklap opgelopen. Ondanks dat hij niet goed liep, was het een geweldig gezicht om die ouwe te zien lopen. Het is een schat van een paard. Een echte knuffel. Lovers

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 09:51

Ik weet het ik heb hem meerdere keren IRL gezien en hij is echt een vaderfiguur maar wel superlief en fit voor zijn leeftijd zeg, hij is echt leuk. Hij heeft een vette nek joh !!!!!!!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 10:51

Voor Obsession....Gaan we persoonlijk worden? Gij houdt een baby praktisch op de kop voor een opvallende user-icon.....

over Indoctro: die geeft geen lammetjes van veulentjes, het zijn aparte beweeglijke veulens, pittig in de omgang. Dat noem ik dus Leipo''s omdat ze gek doen. Voor mij zijn dat geen rotzakken, gewoon paarden die van een verzetje houden. Als jij leest dat Leipo betekent: rijp voor de slacht, begrijp je me gewoon anders dan ik bedoel. Daar kan je het ook bij laten.

Voor mytens: de eigenaar van de Palfrenier in kwestie heeft meerdere paarden waarbij zij geen probleem heeft. Dit lag echt aan het paard, er was voor niemand land mee te bezeilen. Dat paard was een echte rotzak en het was een Palfrenier. In onze omgeving (noorden) staan zijn nakomelingen bekend als lastig, moeilijk.
het is altijd moeilijk om de hele groep in een woord te beschrijven. Ik ken een rotzak, jij misschien een makkelijke. Denk dat de merrie dus ook uitmaakt.

En ja, ik vind elk paard kennelijk een rotzak...die twee die ik zelf heb, vind ik ook niets aan, en wat doe ik eigenlijk nog op bokt.nl; ik houd helemaal niet van paarden.......Tuurlijk.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-01 12:15

Als je niks te melden hebt kun je beter niet reageren Dees, beetje raar antwoord, lijkt wel alsof je je aangevallen voelt Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:59


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:26

Voor dees: Het is niet een baby die op de kop gehouden word voor een opvallende usericon!Het is mijn eigen kind!!! En die staat op de kop omdat ik zelf niet weet hoe ik m om moet keren! Enne waar slaat t trouwens op?Heeft echt niks met dit topic te maken!

En jij hebt gewoon steeds een stomme reactie op hengsten.En een veulen met veel bloed en pit die noem je dan toch niet leipo?Zijn echt wel andere benamingen voor dacht ik zo.Bijvoorbeeld heet? Enne hier in deze omgeving hoor ik niets dan positiefs over de hengst pralfenier.

Enne mytens t lijkt idd of ze zich anngevallen voelt